~~~~Torstaita, MAALIKSET!!!~~~~
Kommentit (11)
Siis kyllä täällä nyt mennään niin takapakkia!!! Santtu alkoi nukkua yöt alle kolmikuisena ja nyt yhtäkkiä taas herää öisin syömään 2-3 kertaa. Kolme viikkoa tätä on nyt jatkunut ja mä olen ihan rikki. Viime yönä oli syönyt 3 kertaa ennen kello kolmea. Sitten jätin hänet viereeni nukkumaan kun jaksanut omaan sänkyyn laitta, niinpä ukko sitten nukkui aamuun ihan tyytväisenä mun kyljessä kiinni. No minäpä taas nukun tosi huonosti jos vauva on vieressä. Mikä ihme sitä poikaa nykyään vaivaa?? Onko muilla tällaista tullut?? Illalla tankkaan äijän täyteen ruokaa ja velliä, mutta silti herää ekan kerran jo puolen yön tienoolla (syö iltapalaa ja velliä n. klo 20 ja heti perään maitoa sängyssä kunnes nukahtaa.)
Me vietetään joulua Levillä mun vanhempien, veljen, kälyn ja siskon kanssa. Mun sisaruksilla ei ole vielä lapsia, joten meidän esikon paras leikkikaveri on sitten vaari ja videot. Tänä vuonna meille tulee joulupukki, kun esikko on niin mainiossa jouluiässä (3v 2kk). Lentäen mennään, joten matka ei pitäisi olla suuri ongelma. Vanhemmat menevät onneksi edeltä autojunassa, niin saadaan lahjat helposti perille ja Santun matkasänky. Vaikka luultavasti tämä mammanpoika nukkuu koko joulun mun kainalossa, kun ei suostu outoon matkasänkyyn jäämään.
Muutenkin olen ihan poikki, kun Santtu on oppinut liikkumaan ja suunnistaa tietty kaikkiin kielettyihin paikkoihin. Avaa kaikki mahdolliset laatikot, on repinyt olohuoneen verhot puoliksi irti ja ei usko kieltoja yhtään. Nauraa vaan ja menee kovempaa. Tämä se on kait normaalia, mutta kun me olemme tottuneet pieneen tyttöön joka uskoi ei-sanan jo vauvana. Yhtäkään kukkaa tai tavaraa kirjahyllystä tms. ei jouduttu siirtämään esikoisen takia, koska hän ei koskenut jos kiellettin. Keittiössäkin siirrettiin veitset yhteen laatikkoon johon ei saanut koskea ja hän ei koskenut. Salaa naureskelin muille, jotka juoksivat lastensa perässä kieltämässä. Hah nyt juoksen itse. Ei olisi pitänyt nauraa....
Pitäisi siivota, mutta en jaksa. Kyllä nämä huonot yöunet tekee ihan höperöksi ja saamattomaksi. Kun jo kerran oli tottunut nukkumaan kunnolla, niin miksi tämä alkaa taas?! No tulipa aikamoinen valitusvirsi, mutta vielä kerran iiiso huokaus HHHUUUOOHH....
T. lappu ja yösyöppö 22.3.
Me oltiin viikonloppuna pulkkailemassa, voi vitsi että se oli neitistä hauskaa! Naama oli loisteessa koko ajan, kun pulkassa istui ja sitten " laskettiin" mäkeä, sellaista pientä nyppylää, siinä piti ihan ääneen hekottaa.
Muuten tuo ulos lähteminen on tuskaa, pukea ei saisi olleskaan, hirveä meteli nousee heti kun aletaan ulkovaatteita vääntää päälle.
Nasulina; Sinne Imatrallehan me ollaan joulun viettoon tulossa, olen itse sieltä kotoisin.
Pääsiäisäiti; Mulla on sappirakkko poistettu yhdeksän vuotta sitten, mutta lääkäri epäili kipujen olevan sappiperäisiä, verikokeissa ei näkynyt mitään erikoista, mutta oireet olivat vahvasti sappivaivojen tyylisiä, jos vaivat jatkuvat niin sitten ultrataan.
Nyt alan vielä silittelemään pyykkejä, voi vitsi että se on musta vastenmielistä puuhaa!
hanneliini & hanna
Nyt on minun imetys sitten loppunut! Rupesin vähentämään sitä pikkuhiljaa pari kuukautta sitten ja muutamat viikot olen enää imettänyt illalla ja aamulla, kunnes viime viikolla jätin iltatissittelyn pois ja tänä aamuna en enää antanut aamullakaan. Kaappasin tytön kuuden aikoihin (kun siis heräsi) viereeni ja siihenhän tuo nukahti vielä ilman tissiä. Enkä enää meinaa antaakaan, vaikka olisi vailla. Onpahan paremmat mahdollisuudet tulla taas raskaaksi. Meillä nuo yöt ovat rauhoittuneet selvästi, kun yösyötöt jäi pois silloin puolivuotiaan. Viime yökin nukuttiin 20-8.30, tosin siis kuudelta otin neitin viereen ja neljän aikoihin annoin hänelle käden, kun tirskahti itkemään, mutta muuten nukkuu hyvin. Suosittelen kaikille valvojille sitä yösyöttöjen lopettamista. Voimiahan se vaatii, mujtta kyllä se kannattaa. Tsemppiä!
Täällä Pohjois-Karjalassa on ihana ilma; pakkasta 6 astetta ja tyyntä. Täytyykin lähteä käymään meidin kanssa kävelyllä, kunhan päiväuniltaan herää. Ulkona emme ole tehneet juuri muuta kuin vaunutelleet. Nyt saimme pulkan ja ajattelinkin kokeilla sitä tässä joku päivä. Se on sellainen tukeva pulkka, jossa on melko korkea selkänoja ja myös sivuilla kunnon reunat. Eipähän pääse muksahtamaan maahan.
Me vietetään joulu minun vanhempieni luona. He asuvat parinkymmenen kilometrin päässä, joten pitkää matkaa ei tarvitse ajaa. Ei olla ostettu Aadalle vielä mitään lahjaa, mutta täytyy kai sitä jotain ostaa, vaikka eihän tuo juuri mitään niistä tajuakaan.
Meillä ei kontata vieläkään, ryömitään vain. Eikä sitäkään kauhean ahkerasti, vaan enemmän tyttöä kiinnostaa lelujen tutkiminen istualtaan. Ei taida tulla mikään sporttinen neiti ;)
No, eipä muuta. Ai niin, tervetuloa joukkoomme taas, Coe. Niin, ja missä esim. Ikiliikkuja luuraa? Ilmoitelkaahan itsestänne, on kiva lukea kuulumisia.
Terkuin, Opska
Meidän neiti täyttää tänään 9 kuukautta, hui sentäs. Aika menee nopsaan. Laitoinkin tuonne uuden keskusteluaiheen tästä liikkumisesta kun tuntuu että meillä otetaan siinä takapakkia. Enää ei möngitä lattialla edes sinne taaksepäin :( Ja se neuvolalääkäri viimeeks sai miut kyl huolestumaan ja ens keskiviikkona se syyni ois taas. Oon kyl oikeesti tälläinen ikimurehtija!
Hanneliini: Hips hei, hauska yhteensattuma! Myö asutaan Imatralla, Ruokolahtelaisia olen itse alunperin ja mies ihan täältä samalta kylältä kun missä nyt asutaan. Oletko minkä ikäinen? Itse olen vm 75 ja mies 78.
Mitäs muuta...niin joulusta. Aattona on perinne se että ensin käydään minun vanhemmilla, syödään ja saunotaan jne. Illemmalla sit miehen vanhemmille, taas syömään! Joulupäivänä kutsun vanhempani, appivanhemmat ja siskon perheineen meille syömään. Tapanista ei tietoa, varmaan poikeitaan ainakin isomummilla. Vaikka onkin ensimmäinen perhejoulu niin kyllä nuo perinteet säilyvät.
Pulkka meillekin kuulemma pukinkontista tulossa. Siis se sellainen missä korkea selkänoja ja vyö. Kiva päästä välillä ulos muutakin kun vaan nukuttamaan tai kävelemään rattailla. Meillä kun ei liikuta niin lumessa istuminen vois olla aikas tylsää...?
Meillä neiti uskoo ihmeen hyvin ei sanaa...jos on pahoja tekemässä (pääsee siis kävelytuolilla melkein minne vaan) niin lopettaa kyl pahanteot kun kieltää. Joskus kyl vaan nauretaankin :)
Jees, tarttis käydä siivoamaan mutta ei huvita täälläkään. Viime yönä herättiinkin sit 7 kertaa!!!! Joten se siitä eilisestä hehkutuksesta, höh :(
T: Noora ja Nasulina
Nasulina: Mie oon kotosin siitä siun kotikunnan naapurista =)
Jees, todella jyrää!!!! Täällähän on tosi paljon paikkakuntalaisia :) Lehtovi käy täällä päin aika usein kun mies on täältä, Hanneliini ja nyt sinäkin! Vauvamiitinkiä vaan pystyyn! :) Olet siis ilmeisesti Lappeenrannasta?
Ei kun siitä Ruokolahden rajanaapurista, missä on hieno iso silta =) (onpa arvoituksellista... =))
Mut nykyään asun siitä noin 280km pohjoseen (lisää arvotuksia =)=))
Käydään kyllä aika ajoin Lappeenrannassa. Tapaaminen ois huippujuttu!!
Hehee :) No johan bongasin! Ihana paikka se kyllä onkin mistä olet kotoisin. Siellä on paljon tuttavieni mökkejä.
Jaa että pohjoiseen....siis suoraan ylöspäin? ÖÖH, mitäs siel nyt onkaan? Jyväskylä? Siis on tosi huono tässä maantiedossa :)
Niin tulette jouluna tännepäin suomea? Lehtovikin tulee mutta todettiin että joulu on aika huono treffailuaika kun kaikilla on nämä " joulukiireensä" .
Mutta kiva juttu!!!
.... päästään neuvolaan! On sitä odotettukin. Edellinen oli 6 kk kohdalla ja seuraava 8 kk. Meillä pikkuinen on jo 8,5: yli meni sen matkan vuoksi. On taas mukava mennä jutustelemaan koko porukalla sinne ja katsastamaan ukon mittoja.
Me ollaan kanssa kokeiltu pulkan kanssa liikkumista. Aleksanteri nukkuu molemmat unet ulkona, joten en muuten touhua hänen kanssaan päivisin ulkona. Joskus ollaan pieni tovi, katsellaan tai pulkkaillaan. Illalla sitten käydään koko porukka. Rattaissa / vaunussa olo ei aina kiehdo, kun on niin pimeää. Nyt kokeillaan pulkkaa. Tahdotaan isomman ukon kanssa liikkua illallla reippaampi lenkki, mieluummin kaikki yhdessä. Pulkan myötä saadan vaihtelua Aksulle.
Joulu tulee vauhdilla. Ollaan kotosalla kolmestaan. Ollaan -92 vuodesta lähtien vietetty joulut kahdestaan, nyt siis kolmestaan. Yleensä ollaan ulkomailla, nyt käytiin jo marraskuussa, joten kotijoulu odottaa. Ihan perinteisesti vietetään.
Aleksanteri pitää edelleen liikettä yllä koko ajan, konttaa ja nousee seisomaan. Ei-sanan uskoo, joten koti on kotimme näköinen. Ja höpöttää taukoamatta omia juttujaan.... äitiinsä tullut... liikkuu ja puhuu!
Taidanpa silittää muutaman vaatteen " aikani kuluksi" .
T: Mini ja Mini-Aksu 25.3.
Eilen väsytti niin julmetusti etten jaksanut koko konetta avata. Tätä se työelämässä olo sitten on, kaiketi ajan kanssa tottuu paremmin?
Pienen eka hoitopäivä oli aika katastrofi, kun hoitaja joutui päivytyspolille, ja tilalle tuli vieras täti kunnes isi ehti hakemaan. Pieni oli huutanu (tietenkin..) sille vieraalle tädille, kun rassukka vierastaa. Neiti kolme vee puolestaan huusi kun näki verta, säikkyy pieniäkin naarmuja, joten paniikissa oli.. Onneksi tämä päivä jo sujui hyvin, ei ollut ihmeitä ja kaikki ok. Syliä kaipaa pieni enemmän, mutta eipä tuo ihme. Ja rekisteröin äsken, että neiti 3v:n nenä valskaa ja pahasti ja yskä raikaa, ja pienen nenäkin valskaa.. Hyvästi yöunet! Kivaa olla töissä jos ei tytöt nuku...
Joulua me vietetään äitini luona, myös veljeni perheineen tulee sinne. Joulupäivä menee sit mummoja ja pappoja kierrellessä.
TuuliEmilia, Nasulina ja ketäs muita teitä ny olikaan sieltä idästä.. Tuttua seutua se minullekkin, isäni ja toinen veljeni asuvat myös niissä maisemissa! Käydään siellä tosin ehkä kerran vuodessa, mutta ehkä onnistuisin joskun muiluttamaan itseni teidän tapaamiseen?!
Ja nyt mä painun sohvannurkkaan lojumaan voimia huomiseen...
Me ei sitten eilen koneelle ehdittykään, kun oltiin innokkaasti jouluostoksilla ;-) Saimme Saanan kanssa jo aika hyvin ostoksia tehtyä, tänään lähdetään iltapäivällä vielä uudelleen. Toivottavasti sitten alkaa olla jo suurin osa ostettu. Yllättävän hyvin Saana viihtyi shoppailemassa, olin kyllä tarkoituksella laittanut vähän kevyemmät vaatteet (=vain fleece-puku sisävaatteiden päälle), ettei tule niin kuuma - me kun mentiin Jumbon parkkihalliin autolla, ei sitten tarvinnut ulkona kurvailla. Pari tuntia meni siis kevyesti, sitten vähän taukoa, ja sitten vähän lisää ostoksia.
Eilen oli ollut puhetta joulunvietosta: Me menemme vanhempieni luokse Tampereen seudulle. Olemme siellä joka joulu, myös sisarukseni tulevat sinne. On kiva, kun ei tarvi itse laittaa ruokia yms., laitamme sitten yhdessä kaikkea (tai no, rehellisyyden nimissä myönnetään, että äiti ja isä tekevät suurimman osan...).
Marju kyseli ulkoilusta: Meillä neiti kyllä useimmiten vaan nukkuu ulkona. Jos ollaan puistossa, vauvakeinu on kova sana. Mutta aika vähänhän liikkumattomalle lapselle kyllä on tekemistä, lähinnä se on sitä kärryttelyä. Nyt, kun Saana konttaa, olen laittanut kurikset ja kurarukkaset päälle ja antanut painatella maassa...
Ja olikohan se Nasulina, joka pelkäsi, että hyvän yön hehkutus pahoittaisi jonkun huonounisen lapsen äidin mielen. Ei pelkoa, minä olen ainakin vaan onnellinen, jos joku oppii nukkumaan - sehän tarkoittaa vain sitä, että ehkä joskus meilläkin...
Ja Solako kyseli hermostumisen aiheista: Meillä pukeminen on kauhistus numero yksi, se on Saanan mielestä ihan hirveätä hommaa. Varsinkin ulkovaatteet puetaan kauhean huudon kanssa...
Jahas, neiti hermostuu! Pitää mennä!
Terhi&Saana, s. 24.3.