Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia matkatoimistojen kaupunkilomat ovat ?

Vierailija
07.02.2013 |

siis onko lentokenttäkuljetus jne (kuten aurinkolomilla)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lento ja hotelli vaan erikseen, mitään järkeä sotkea matkatoimistoo siihen.

Halpalentoyhtiön lennot ja hotelli sopivasta paikkaa, siinä se on. Taksi vie, jos bussi ei osu kohalle.

Paitsi jos nyt olet edullisen paketin löytänyt.

Vierailija
2/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia, joihin kuuluu kuljetukset ja opastukset, tai sitten vaan lentokenttäkuljetukset tai sitten ei mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lento ja hotelli vaan erikseen, mitään järkeä sotkea matkatoimistoo siihen.

Halpalentoyhtiön lennot ja hotelli sopivasta paikkaa, siinä se on. Taksi vie, jos bussi ei osu kohalle.

Paitsi jos nyt olet edullisen paketin löytänyt.

kannattaa lukea sieltä, missä kerrotaan mitä matkan hinta sisältää.

Pakettimatkan etu on siinä, että peruutusehdot ovat huomattavasti parempia tai jos lento peruuntuu niin sinulle etsitään korvaava lento ja sinulla on mahdollisuus vaikuttaa siihen tai pystyt perumaan koko matkan kuluitta jos aikataulu ei enää miellytä.

Itse en lennä lainkaan halpalentoyhtiöillä: lentävät yleensä pienille kentille, jotka ovat kaukana kaupungista (en halua käyttää loma-aikaa siihen, että matkustan jostain periferiasta keskustaan), lentoaikataulut ovat hankalia, peruutusturva olematon, lennon peruuntuessa tarjolla vain se seuraava halpalentoyhtiön lento (esim. seuraavan päivänä).

Suosin isoja lentoyhtiöitä ja suoria lentoja. Joskus ostan lennot ja hotellin erikseen, joskus taas pakettina - usein paketit ovat jopa halvempia (näin ainakin keski-euroopan alueella).

Vierailija
4/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellissa on tietysti saman matkatoimiston asiakaita. Yleensä kai kaupunkilomilla ei ole lentokenttäkuljetusta.

Olen siis kerran ollut tällaisella tarjousmatkalla, joten kokemusta ei hirveästi tästä löydy:)

Vierailija
5/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkomatkojen Rooman lomalla. Lentokenttäkuljetukset oli, oppaat oli tosi hyviä ja retket hyvin järjestetty. Varsinkin vähän matkustaneille ja ei niin hyvän kielitaidon omaaville tosi hyvä vaihtoehto.

Minulla oli tuolloin tosi stressaava vuosi, joten halusin mennä valmismatkalle. Minusta tuo omatoimimatkojen hehkutus valmismatkoihin verrattuna on samaa sarjaa kuin itse tehdyt jouluruuat vai pitopalvelusta ostetut.

Vierailija
6/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytää tosi huonosti kuvausta siitä, mitä matka sisältää (lennon ja hotellin lisäksi)

Mulle oli vasn yllätys että 4 hengen kaupunkiloma tulee maksamaan 100 e vähemmän Aurinkomatkoilla kuin tilaamalla lennot ja hotellit ( ja mulla on todella kokemusta löytää HALVIMMAT- aina)

Vierailija
7/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en lennä lainkaan halpalentoyhtiöillä: lentävät yleensä pienille kentille, jotka ovat kaukana kaupungista (en halua käyttää loma-aikaa siihen, että matkustan jostain periferiasta keskustaan), lentoaikataulut ovat hankalia, peruutusturva olematon, lennon peruuntuessa tarjolla vain se seuraava halpalentoyhtiön lento (esim. seuraavan päivänä).

Suosin isoja lentoyhtiöitä ja suoria lentoja. Joskus ostan lennot ja hotellin erikseen, joskus taas pakettina - usein paketit ovat jopa halvempia (näin ainakin keski-euroopan alueella).

Esim. Ryanair on oikeasti "halpis" myös matkustusmukavuudeltaan ja käyttää etäkenttiä, esim. "Pariisissa" Beauvais.

Sen sijaan aiemmin Pariisi-Hki -väliä lentänyt Easyjet lensi Helsinki-Vantaalta CDG:lle. Nyt lentää Norwegian Airlines Hki-Vantaalta Orlylle, joka ei ole sen kauempana keskustasta kuin CDG. Norwegian ei käytännössä eroa matkustusmukavuudeltaan mitenkään vaikka Finskistä, vain ateriointi on maksullista. Hintaero sen sijaan voi olla huima.

Vierailija
8/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuuluu hintaan oppaat, kiertoajelut ja lentokenttäkuljetukset. Pääsee lentää Finnairilla ja suorat lennot. Ollaan menossa eka kerta niiden matkalle.

Vierailija
9/9 |
07.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tosin kokemukseni mukaan himpun verran kalliimpia, mutta tosiaan hyvät oppaat ja kiertoajelut.

Ja kuten joku edellä mainitsi, ei ne halpalennot aina ole sen "huonompia", esim. juuri Norwegian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi