Kun joka pikaruokapaikassa ja ABC:llä pitää asiakkaan itse viedä
tarjottimensa ja roskansa pois, tarkoittaako se sitä, että sen tekemällä vien jonkun työpaikan?
Eli jos kukaan ei korjaisi niitä itse pois, saisiko joku siitä itselleen työn?
Onko se siis itseasiassa minulta väärin PAMin porukkaa ajatellen, kun olen niin ahkera?
Kommentit (6)
ravintolassakin. Ei tarvitse kiikuttaa astioita keittiöön tiskattavaksi.
Ei minusta Suomessa pikaruoka nytkään ole halpaa, jos vaikka vertaa USA:n hintoihin. Kai se sitten alkaisi maksaa saman kuin ravintola-annos, kun oikeen saisi sen palvelun mukaan?
Sillä työntekijäparalla tulee vaan tupladuuni. Ainoa mikä merkitsee, on myyntiluvut. Ja ylipäätään myynnin määrä.
Ja jos jättää roskat pöytään niin tarjoilija/kassa saa vaan paskat niskaan muilta asiakkailta kun jono seisoo, koska tarjoilija on keräämässä muiden asiakkaiden jättämi roskia.
Joo on henkilökohtaisia kokemuksia. Vieläkin vitutuskäyrät nousee kun ajattelee koko riistofirmaa ja nälästä(?) hulluja asiakkaita.
Sillä työntekijäparalla tulee vaan tupladuuni. Ainoa mikä merkitsee, on myyntiluvut. Ja ylipäätään myynnin määrä.
Ja jos jättää roskat pöytään niin tarjoilija/kassa saa vaan paskat niskaan muilta asiakkailta kun jono seisoo, koska tarjoilija on keräämässä muiden asiakkaiden jättämi roskia.
Joo on henkilökohtaisia kokemuksia. Vieläkin vitutuskäyrät nousee kun ajattelee koko riistofirmaa ja nälästä(?) hulluja asiakkaita.
Minä en periaatteessakaan vie noita kuppeja takaisin.
Jos ostan ja maksan niin se on liikkeen vika jos ei henkilökunta tai kupposen hinta riitä että asiakas saa NAUTTIA kahvista.
USA:ssa ainakin on erikseen siistijät, ei ne ole kassoja tai ruokaa tekemässä välillä. Ainoastaan siistii paikkoja, vaikka kyllä sielläkin porukka vie itse roskansa pois.
Siistijät pyyhkii pöydät ja lattiat jne.
Rahtaa niitä tarjottimia ja tyhjentää roskiksia. Laittaa tuolit taikoilleen ja täyttää niitä lautasliina sun muita astioita.
Kukas ne Suomessa tekee?
siitä, mitä olet itse valmis maksamaan ruokailustasi tai kahvittelustasi. Jos pitää palkata joku siivoamaan pöytiä, kun asiakkaat eivät halua viedä enää tarjottimiaan, niin sehän siirtyy suoraan tuotteen hintaan, eli asiakkaan maksettavaksi. Ravintola-alan katteet on niin huonoja korkeiden kulujen takia, ettei sinne noin vain palkata uutta ihmistä tarkkaan miettimättä, mitä hintaa nostetaan.