Älkää hyvät ihmiset viekö sairaita lapsia hoitoon!
Lapseni on perhepäivähoitajalla hoidossa. Kahden perheen lapset tulevat jatkuvasti sairaana hoitoon. Eivät ole ikinä pitäneet mitään kuumeetonta päivää. Jos päivän jälkeen illalla nousee kuume, tungetaan täyteen suppoja ja tuodaan aamulla hoitoon.
Nytkin yksi oli noroviruksessa. Maanantaina hoidossa, kesken päivän alkoi oksennella ja kuume nousi. Illan ja yön aikana ei enää oksennellut ja supoilla oli kuume alennettu. Ja tiistaina taas hoitoon. Niin ja tiistaina äiti itse oli sitten oksennustaudissa, toi vaan lapsen hoitoon..
Toinen taas oli perusflunssassa. Kuumetta, yskää, nuhaa. Tuotiin hoitoon nenäliinapaketin kanssa ja sanottiin, että annettiin suppoja aamulla ja että jos taas nousee, niin yrittävät päästä töistä vähän aiemmin. Kuume nousi ja lapsi haettiin klo 17.
Perhepäivähoitaja ei näitä ole minulle kertonut, vaan olen keskustellut noiden vanhempien kanssa. Kysyin hoitajalta, pitääkö sairaat lapset ottaa hoitoon ja hän vastasi, että on vanhempien tehtävä arvioida lapsen kunto ja jos kuumetta ei ole (on mitannut), ei voi mitään. Vaikka tietää, että on lääkkeillä alennettu.
Niin ja syy, miksi minulla on aikaa purkautua tänne, on se hiton norovirus, joka on nyt meidän lapsilla.