Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekemistä tylsiin päiviin?

Vierailija
30.01.2013 |

Kertoisitteko arvon palstalaiset, mitä teette "tylsinä päivinä"? Minulla on sairasloma menossa (masennus ym.) ja tulee istuttua koneella turhankin paljon. Lenkille tietysti voisi lähteä, mutta ainakin nyt keli näyttää siltä että menisin ulos vain hengenhädässä. Mitä tekemistä keksisi päivien kuluksi, siivoamista, mitä muuta? Alkaa käydä tylsäksi. Ja niin, minulla ei juurikaan ole kavereita kenen luona kyläillä tms.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on jokin oikea harrastus, kerran viikossa joku kielikurssi, tanssikurssi, savityökurssi, ihan mitä vaan. Niitähän on työväenopistolla ja muilla semmoisilla edullisiakin. Toinen suositeltava voisi olla vapaaehtoistyö.

Itsellä on tilanne, etten voi sitoutua viikottaiseen harrastukseen vaan sen pitäisi olla sellaista, ettei haittaa, jos olen välillä pois.

Ihan ensi alkuun kun saikulle jää, kotonakin riittää tekemistä. Mä siivosin, laitoin kirppikselle myyntiin tavaraa, järjestelin kaappeja ja varastoa, vaihdoin verhot, pesin mattoja. Sit jossain vaiheessa ne kotityöt rupeaa vituttaan eikä niitä jaksa enää vääntää kuin vain ne "normaalit" ja pakolliset.

Työkavereihin kannattaa pitää yhteyttä jos niitä on. Ja tosiaan on hyvä olla sellaisia harrastuksia, joissa näkee muita ihmisiä ja tulee sosiaalisia kontakteja, sillä pitkällä saikulla erakoituu ihan huomaamattaan ja tosi nopeasti. Sitten käykin niin, että sosiaaliset tilanteet rupeavat tuntumaan raskailta ja niitä rupeaa karttamaan, ja etenkään masennuspotilaalle se ei ole hyvä asia. (itsellä muu sairaus).

Minä käyn kahdessa ryhmässä, toinen on vertaistukiryhmä ja toinen on vähän erilainen. Molemmat ryhmät kokoontuu 3-5 viikon välein. jotain muutakin pitäisi keksiä, kielen opiskelu houkuttaisi, samoin joku meditaatioryhmä tai muu sellainen.

Vierailija
2/2 |
30.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipominen, tv ja radio olisivat omia puuhiani, jos olisi ylimääräistä vapaa-aikaa. Valokuvien järjestäminen (digikuvat) ja paperikuvien tilaaminen. Vaatekaappien ja eteisen siivoaminen.

Uimahallissa käyminen, lenkkeily, kirjasto, kauppakeskuksessa kiertely.

Elokuvia on näkemättä aika paljon, lainaisin dvd:t kirjastosta tai vuokraisin videovuokraamosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi