Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! matka ja kuumeinen lapsi! mitä tekisitte?

Vierailija
29.01.2013 |

meillä olisi nyt siis torstaille varattu lento, lapset 2v ja 1v olleet molemmat nuhassa ja yskässä viikon verran. vanhemmalla oli 39 kuumetta pari päivää sitten mutta nyt enää 37.2. nuoremmalla on ollut pientä lämpöä koko ajan ja tänään 38.1. on täysin normaali aktiivinen ja iloinen, syö ja juo niinkuin vanhempikin koko kuumeen aikana.

nyt kyllä harmittaa niin paljon jos joudumme perumaan matkan! olemme siis menossa suomeen katsomaan sukulaisia, emme ole olleet puoleentoista vuoteen! lento ei ole pitkä kun tulemma tanskasta, 1,5h.

eli mitä tekisitte tässä tilanteessa? menisittekö kysymään lääkärin neuvoa? vai pitäisikö vain katsoa miten tässä parin pvän aikana etenee..jos nousee kuume niin silloin kai se matka on peruttava. mutta jos pysyy samana? aargh tätä matkaa on kaikki odottaneet niin pitkään ja kuopusta ei ole sukulaisetkaan vielä nähneet :( en voi uskoa että näin huono tuuri..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltä. Voisi ainakin tsekata lasten korvat.

Vierailija
2/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen pieni kuume ei estä noin lyhyttä lentoa. Toki jos huitelee siellä 39 asteessa on vähän toinen juttu. Jos kumelääke tehoaa ja on muuten ihan ok, niin matkustaisin kyllä kuumeisenkin kanssa.

Mutta jos on ollut flunssaa muuten, kannattaa ehkä käydä tsekkauttamassa korvat lääkärillä ennen reissua, korvatulehdus ja lentäminen ei ole kiva juttu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin nenän auki lennon ajan jollain suihkeella tai tipalla ja käyttäisin puuduttavia korvatippuja. Jos vain nuhakuume niin ja muuten hyväkuntoisia lapsia, en peruisi reissua. Todennäköisesti jo pe aamuna terveitä ja sit harmittaa. Pidä lapset muuten levossa ja lämpiminä, mutta matkusta.

Vierailija
4/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on limaa poskionteloissa tai otsaonteloissa, niin voin omasta kokemuksesta sanoa, että varsinkin lasku siinä tilassa oli helvetillistä! Kipu oli aivan tajuton, luulin että pääni halkeaa siitä viiltävästä tunteesta, jota koneen paineen vaihtelu aiheutti limaisille onteloille. Mieti tarkkaan. Itsellä seuraavassa laskussa kaksi Burana 600:sta toi avun.

Vierailija
5/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisten luo voi mennä? Sekin kannattaa ihan suoraan heiltä kysyä.

Mä en haluaisi meille nuhaisia vieraita, vaikkei heillä kuumetta olisikaan.

Vierailija
6/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaisten luo voi mennä? Sekin kannattaa ihan suoraan heiltä kysyä.

Mä en haluaisi meille nuhaisia vieraita, vaikkei heillä kuumetta olisikaan.

jos mulla ois ekaa kertaa mahdollisuus nähdä esim. lapsenlapsi niin mua ei hirveesti kiinnostais onko hän kuinka kovassa flunssassa, ois vaikka influenssassa tervetullut!!! Haloo!

Vierailija
7/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lennolle menisin, jos ei pahempaa, mutta kun sairastelusta on lääkärin todistus, jos menee yhtään huonompaan suuntaan juuri ennen lentoa, on vakuutusyhtiöllekin helppo tehdä selvitys matkan peruuntumisesta. Jos ei matkavakuutusta ole vielä, se kannattaa ehdottomasti hankkia.

Vierailija
8/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on tuota hirvittävää silmät räjäyttävää kipua lentokoneessa, ei korvissa vaan nimeomaan otsaontelossa. Lapsilla nuo ontelot ovat aivan erilaiset ja otsaontelot kehittyvät lapselle vasta noin 6- vuotiaana. Poskiontelon tulehduksia voi alkaa olla vasta noin 3 - vuotiaasta.

Vierailija
9/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on tuota hirvittävää silmät räjäyttävää kipua lentokoneessa, ei korvissa vaan nimeomaan otsaontelossa. Lapsilla nuo ontelot ovat aivan erilaiset ja otsaontelot kehittyvät lapselle vasta noin 6- vuotiaana. Poskiontelon tulehduksia voi alkaa olla vasta noin 3 - vuotiaasta.

Meilläkin oli esikoisella poskiontelotulehdus kaksivuotiaana.

Mutta otsaontelotulehdusta tosiaan tuskin on ap:n lapsilla vielä.

Vierailija
10/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustaminen ei kannata, pyydä sairastodistus vakuutusyhtiötä varten. Kai teillä ON matkavakuutus, joka korvaa sairauden takia peruuntuneen matkan, onhan...?

Vierailija
11/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilmaan. Tuo on niin lyhyt matka ja täällä Suomessakin on lääkäreitä jos kuume nousee. Itse en siis peruisi matkaa pienen lämmön ja nuhan takia jos lapset kuitenkin syövät ja juovat.

Vierailija
12/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taipumusta korvatulehdukseen, niin ehdottomasti tarkastuta korvat! Muuten pieni kuume ei haittaa, eihä se estä normaalia elämää muutenkaan. Vai onko Tanskassa jotain erityissääntöjä kuumeisten lasten hoitoon, ei saa poistua omasta kodista tms. ?

Vierailija
13/13 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai teillä on matkavakuutus? Silloin voit perua/ siirtää matkan kun sulla on lääkärintodistus yhdenkin matkakumppanin sairaudesta.

Sen kerran kun oon joutunut flunssaisena palaamaan työmatkalta lentäen kotiin, niin korviin sattui niin hulluna välilaskun laskeutumisessa, etten meinannut millään uskaltaa mennä seuraavalle lennolle. Mut enhän mä sinne välilaskukentällekään voinut jäädä pariksi viikoksi sairastamaan. Otsaonteloonhan se sitten paukahti ja se tunne oli suoraan sanottuna aivan kammottava kun lentokoneen laskeutuessa se lima vaan menee sinne otsaan ja korviin sattuu niin helvetisti että kyyneleet valui silmistä.

Siitä lähtien olen osannut ymmärtää lentokoneessa parkuvia lapsia enkä yhtään ymmärrä niiden vanhempia jos ne ehdoin tahdoin vie sairaan lapsen koneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan