Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviän loppuraskaudesta?

Vierailija
29.01.2013 |

Lapsi on siis todettu vakavasti sairaaksi jo kesken raskautta :(

En pysty iloitsemaan enää yhtään, vaikka sairaus on ehkä hoidettavissakin leikkauksilla.

Silti olen erittäin katkera siitä, että kaikki muut tuntuvat saavan helppoja terveitä vauvoja ja itsellä on edessä vain sairaalajaksoa toisen perään.

Masentaa ja ahdistaa. En koe enää mitään iloa koko lapsen odotuksessa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumisapua olen saanut, mutta ei se lasta terveeksi tee :(

Herään öisin vain miettimään, että miksi tällaista pitää tapahtua meille.

Vierailija
2/4 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että synnytyksen jälkeen, kun näet rakkaan vauvasi, niin osaaat iloita. Uskon, että mahdolliset leikkaukset yms. aiheuttavat pelkoa ja tuskaa, mutta päivä kerrallaan. Voimia matkalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumisapua olen saanut, mutta ei se lasta terveeksi tee :(

Herään öisin vain miettimään, että miksi tällaista pitää tapahtua meille.

Ei kukaan kuvittelekaan, että parantaisi. Siellä olisi vain tarkoitus saada vanhemmat hyväksymään tilanne. Enkä nyt vähättele mitenkään tilannettasi, onhan se käsittämätöntä miksi pienen lapsen elämän pitää alkaa kärsimyksellä. Siellä keskusteluissa yritetään saada sinut ymmärtämään juuri niitä tuntemuksia, joista tässä ketjussa olet jo kertonut, ennen kaikkea sitä, että sinulla on oikeus negatiivisiin tunteisiin.

Sinulla on tulossa rankat ajat kun lapsi syntyy ja neuvolassa halutaan auttaa sinua valmistautumaan ja selviytymään niistä. Selviytyminen ei todellakaan tarkoita, että sinulta odotettaisiin pystypäin kulkemista, vaan saat olla vihainen, katkera, pettynyt, saat kysyä vaikka miljoona kertaa miksi maailma on näin julma sinun lapsellesi.

Vierailija
4/4 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin tilanteen hyväksymisellä, että hyväksyy fyysiset tosiasiat: lapsi on sairas ja tarvitsee hoitoja. Henkistäpuolta ( miksi juuri me? jne) saa kuitenkin mielestäni kyseenalaistaa, niin kauan kuin omalla kohdalla tarvitsee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi