Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Häkellyttävimmät tekosyyt?

Vierailija
29.01.2013 |

Mitkä ovat läpinäkyvimpiä, törkeimpiä tai kummallisimpia tekosyitä joita teille on esitetty?

Itsellä on kaveri joka saa 'paniikkikohtauksia'. Jos hän ei ole eninnä äänessä, saa paniikkikohtauksen jonkun toisen puhuessa. Samoin jos tehdään jonkun muun ehdottamia asioita (leffa tms.) se pitää lopettaa tai hänen pitää poistua koska paniikkikohtaus. Jos huomaa että toinen nauttii jostain biisistä, tyyppi alkaa huutaa ettei voi kuuuunnneeelllaaaa koska tää biisi soi silloin kun hänen kaverin kaima kertoi koiransa yli ajaneen miehen kuolemasta ja alkaa itkettää ja tulee paniikkikohtaus! Ja biisi pois. Tätä ihmistä vaivaa myös 'migreeni' ja 'astma'.

Kertokaahan omianne!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei juutalaisena saa viedä koiraamme lenkille, ja minä pöllö uskoin...

Vierailija
2/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies väitti pitkään ettei juutalaisena saa viedä koiraamme lenkille, ja minä pöllö uskoin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummit (jotka muutenkin käyvät vain kerran vuodessa vaikka välissä n. 30min matka), ilmoittivat lähtevänsä kotiin tunnin vierailun jälkeen koska pakastin pitää sulattaa

kaveri joka 99% kerroista peruu tapaamisen koska hän/lapsi/mummo/naapuri on sairas. Silti tekee kaikkia muita asioita normaalisti

Vierailija
4/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on allergioita milloin mitäkin, sen mukaan mitä ei halua syödä. Ne allergiat sitten menevät ohi kun jotain muuta tekee mieli. Eikä ole ns. kohteliaisuussyistä, vaan esim. ravintolaa valitessa tai illallista suunnitellessa ilmoittaa etukäteen 'allergiasta'. Ei voi aikuinen olla reippaasti eri mieltä...

Vierailija
5/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

harrasti kävelylenkeillä jatkuvaa "pikkusyljeskelyä", siis käytännössä syleksi koko ajan. Oli ystävälleni kertonut, että miesten ja naisten kurkunpään rakenne on sikäli erilainen, että miehet eivät voi nielaista sylkeä, vaan pitää sylkäistä pois. :D

Sisällä tätä ei kuitenkaan esiintynyt, kumma juttu. Ja kumma tyyppi.

Vierailija
6/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heidän piti lähteä katselemaan uusia huonekaluja juuri sillä kellonlyömällä. Ja kutsu esitettiin reilua viikkoa etukäteen. Otin tämän vinkkinä että heitä ei pahemmin lapsemme syntymäpäivä kiinnostanut eikä me niin hyviä ystäviä ollakaan...

Vierailija
7/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahataudin varjolla. Siis aina. Tiedän jo kun puhelin soi ennen tapaamista että nyt on "mahatauti" iskenyt.

Voi että nauratti tuo koirajuttu :)

Vierailija
8/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti jouluaatonaatto iltäpäivällä, ettei voi aattoiltana tulla meille syömään, koska on päänsärkyä varmasti vielä silloin (migreeni). Tämä pääsee klassikoiden joukkoon!

Tämä ei aiheuttanut mitään draamaa tms, ihan ok tulla tai olla tulematta, mutta tuo syy on kyllä ihan parhaasta päästä ikinä kuulemistani.

Vierailija
9/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat pakollisia toimintoja joista on turha valittaa: ilma vain tulee sinusta ulos joka tapauksessa jommastakummasta päästä, ja ainoa mitä sille voi tehdä on joko olla röyhtäisemättä ja pieraista, tai päinvastoin.

Vierailija
10/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jeesusko se taivaasta katselee syntisen lenkkiä?

Vierailija
11/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti jouluaatonaatto iltäpäivällä, ettei voi aattoiltana tulla meille syömään, koska on päänsärkyä varmasti vielä silloin (migreeni). Tämä pääsee klassikoiden joukkoon!

Tämä ei aiheuttanut mitään draamaa tms, ihan ok tulla tai olla tulematta, mutta tuo syy on kyllä ihan parhaasta päästä ikinä kuulemistani.

Vierailija
12/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuo henkilö mutta voihan sitä vedota omaan moraaliin vaikkei muut näe? Ja toki tiedät ettei juutalaiset usko Jeesukseen.

Vierailija
13/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"olen allerginen rasvalle". Niin varmaan joo! Yksi työkaveri hakee saikkua joka vuosi viikko ennen kesälomaa kun "käden rasitusvamma vaivaa". Kumma miten vaivaa aina ennen kesälomaa jo 5 vuotta putkeen!

Vierailija
14/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi onkin sitten aivan toinen tarina ja näitä selityksiä on niin paljon, että ei pysty muistaa edes yksittäisiä, pitäisi kirjoittaa ylös kuin vauvakirjaa :D

Yksi klassikko tulee kuiteskin mieleen myös sieltä: Teen kakkupohjan aina ainesuhteilla 4munaa, 2dl sokeria, 2dl jauhoa. Hän kerran sitten kysyi miten teen kakkupohjan ja sitten sanoi, että onkin ajatellut siinä olevan jotain outoa, sehän kuuluu tehdä ainesuhtein 2 munaa, 2dl sokeria, 2dl jauhoja. Sanoin vaan on, ai teillä tehdään niin JA SITTEN SAIN SEN UPEAN SELITYKSENKIN: se heidän varsio on paljon terveellisempi, koska kananmunat on niin epäterveellisiä ja heillä on niitä siinä vähemmän. :D En voi tajuta, millä logiikalla ihminen saa käännettyä asian niin, että täytekakun terveyshaitta on niissä kananmunissa... Samapa tuo. En hänen kakuistaan hirveästi perusta (muista syistä kuin tästä lähinnä) eikä hän minun, mutta ihan kohteliaansti otamme sen vaaditun pikkupalan toisillamme kyläillessämme.

Vierailija
15/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida juutalaisia paljon Jeesuksen mielipide kiinnostaa ;)

Vierailija
16/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen lähestyessä tulevan vauvan mummoa minulle muutaman päivän ajaksi yökylään ja kaveriksi, kun mies oli työreissulla. Ei tullut, koska "minä en halua olla sellainen anoppi, joka puuttuu nuoren perheen asioihin".

Vierailija
17/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä ystävälläni on migreeni. Kun se iskee, kohtaus on usein päällä 2 tai 3 päivää. Hänellä on vahva lääkitys mutta parhaimmillaankin se auttaa niin että ei oksentele mutta pää on kipeä ja näköoireet jäävät päälle. Kun kohtaus viimein laukeaa, on erittäin väsynyt pari päivää. On siis tiedossa että jos tänään iskee migreeni, ei huomenna ole siinä kunnossa että kykenisi lähtemään juhlimaan, edes rauhallisiin perhejuhliin.

Toki itse tiedät tätisi parhaiten, hänhän saattaa olla niitä joilla migreeni on kiva tekosyy kun jotain ei huvita tehdä. Mutta on niitäkin joilla migreeni lamauttaa pariksi päiväksi kokonaan.

Vierailija
18/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te onnekkaat ette sitten taida kovin pahasta migreenistä kärsiä? Oma äitini oli yhteen aikaan poissa pelistä helpostikin 2-3 päivää migreenin takia, ja itseltänikin menee pahimmillaan vuorokausi hukkaan ja seuraavana päivänä olen voimaton kuin vastasyntynyt enkä pysty syömään.

Tuo ei todellakaan välttämättä ole tekosyy!

Vierailija
19/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te onnekkaat ette sitten taida kovin pahasta migreenistä kärsiä? Oma äitini oli yhteen aikaan poissa pelistä helpostikin 2-3 päivää migreenin takia, ja itseltänikin menee pahimmillaan vuorokausi hukkaan ja seuraavana päivänä olen voimaton kuin vastasyntynyt enkä pysty syömään.

Se on kyllä ihan totta, ettei ole itse kokemusta ja siksi onkin helppo naureskella. Tämä nyt vaan on mulle ainakin sellainen, että en niitä loputtomia migreeniselityksiä voi käsittää... Ehkä kannattaa kaltaisilleni tyypeille sanoa tuollaisessa tilanteessa vaan, ettei ole tulossa ,jos ei halua, että naureskellaan selitykselle, koska se on hassu.

10

Vierailija
20/29 |
29.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihan totta, ettei ole itse kokemusta ja siksi onkin helppo naureskella. Tämä nyt vaan on mulle ainakin sellainen, että en niitä loputtomia migreeniselityksiä voi käsittää... Ehkä kannattaa kaltaisilleni tyypeille sanoa tuollaisessa tilanteessa vaan, ettei ole tulossa ,jos ei halua, että naureskellaan selitykselle, koska se on hassu.

10

Mielestäsi on siis "hassua" jos joku kärsii pahasta migreenistä? Ja naurattaa kun joku joutuu perumaan tapaamisen migreeniin vedoten? Tiesitkö, joillakin migreeni on paha ettei siihen auta edes säännöllinen estolääkitys ja vahvat kohtauslääkkeet.

Minun ystävälläni oli aiemmin 3-4 kertaa kuukaudessa migreenikohtaus jotka kestivät sen 3 päivää. Kohtauslääke ei auttanut yhtään. Säännöllinen estolääkitys on auttanut sen verran että kohtaus tulee noin kerran kuussa ja on kestoltaan lyhyempi ja voimakkuudeltaan pienempi.

Ja nauraa vielä pitäisi "hassulle" selitykselle. Jeesus mikä pönttö.