Lastenhoitaja kotiin
Hei!
Olen tässä kuumeisesti miettinyt poikamme hoitojärjestelyjä, ja hakenutkin jo hoitopaikkaa ensi syksylle. Mutta mieleeni iski ajatus hoitajasta kotiin... Onko kenelläkään, ja millaisia kokemuksia? Aloin miettiä tuota palkkapuolta, että mitä luokkaa heille on maksettu ja niistähän saa 30 prosentin verovähennyksen. Mutta täytyy varmaan tilittää palkan lisäksi muitakin maksuja, kuten eläkemaksuja?
Kertokaa ihmeessä mielipiteitä, työaika olisi 8.30-15.00. Ajatus päiväkodista tuntuu jotenkin niin rankalta pikkumiehelle. Ja onko hoitajat luotettavia? Asumme Tampereen lähellä, joten tarjontaa varmaan on jonkin verran, vai onko kaikki hyvät hoitsut kiven alla (täytyy varmaan toimia kuten Täydellisissä naisissa ; ).
Kiitoksia paljon vastauksista!
täytyy maksaa palkan lisäksi. Meillä ei ole kokemuksia työnantajana toimimisesta, mutta olen miettinyt, että jos hoitaja sattuu sairastumaan niin sitten on maksettava myös sairausloman palkka ja keksittävä muu hoito lapselle. Tämä epäilyttäisi minua, mitä jos hoitaja on puoli talvea kipeenä tai tulee jotain muuta? Lyhyistä pätkistä ei työnantaja saa edes kelasta hyvitystä eikä sekään tietenkään ole lähellekään palkan vertaa.
Olen kuullut kyllä toimivista systeemeistä ja yksi vaihtoehto on yhdessä toisen ja ehkä kolmannenkin perheen kanssa palkata yhteinen hoitaja. Koko porukka on sitten esim vuoroviikoin kunkin kotona. Tällöin olisi useampi vanhempi tuuraamassa jos hoitaja sairastuu ja myös isovanhempia ym tukiverkostoa olisi enemmän hätätapauksissa tarjolla. Ja tietenkin palkkakulut ovat pienemmät / perhe.