Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka HELPOITEN opettaa VILKAS 1 v 7 kk potalle?

Vierailija
07.12.2005 |

En kyllä jaksa mitään sessioita tyyliin istutin poikaa kolme varttia potalla eikä kakka vieläkään tullut. Aamulla oli aamiaisen jälkeen työ ja tuska saada kaveri istumaan edes muutaman minuutin. Kannattaisko suosiolla odottaa kunnes on parivuotias? Ilmekään ei värähdä tyypi kasvoilla kun tulee kakka. Kakka on aina ollut aika löysää. Ei myöskään ole mitään selvää aikaa jolloin kakka tulisi, esim. syönnin jälkeen. Ihan milloin vaan voi pötkähtää pöksyihin, pari kertaa päivässä. Olen niiiiiiiiiiiiiiiiin kyllästynyt istuttamaan poitsua turhaan potalle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan suosiolla jättänyt opettamisen kokonaan parivuotiaaksi? Helpottuuko opettaminen ratkaisevasti jossain vaiheessa?

Vierailija
2/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin vähän " myöhässä" pottatouhujen kanssa. Poikaa ei mainittavasti kiinnostanut koko potta ts. kieltäytyi yhteistyöstä. Kävi potalla joskus, puolipakolla. 2.5-vuotiaana yksinkertaisesti poistin vaipan eikä sitä ole sen jälkeen takaisin pistetty (nyt reilu 3-vuotias).

Pissavahinkoja sattuu joskus, ehkä kerran kuussa. Alkuvaiheessa toki sattui hiukan useammin. Avainsana (minun mielestäni) on säännöllisyys. Eli aina aamulla, päivällä ennen ulosmenoa, sisälle tultaessa, päikkäreiden jälkeen jne. käydään potalla. Tsemppiä teille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu, ettei pottailut vois vähempää lasta kiinnostaa, jätä ne myöhemmäksi. Mutta kahden istunnon perusteella ei kannata johtopäätöksiä tehdä. Meillä on nyt opeteltu pottailua jo pari kuukautta on offina (ollut sairasteluja sun muuta, minkä takia en ole viitsinyt lasta kiusata), ja nyt on muutaman viikon näkynyt merkkejä siitä, että lapsi on keksinyt se jujun. Alkanut sanoa, milloin kakka tulossa (liian myöhään...) ja kysyy pottaa aamuisin. Siltikin pissat tulee yleensä muualle kuin pottaan ja kakat menee aina vaippaan!

Luulenpa, ettei pottailun opetus ole ikinä helppoa. Vanhempaa lasta potta saattaa alkaa pelottamaan, niin kuin kävi serkkutytölle (kaksi ja puoli vee), joka ei tee mitään pottaan ihan periaatteesta...

Vierailija
4/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa pottailu siis olla kestävyyslaji?! Noh, ei kai muuta kuin jatketaan vaan sitkeästi. Ja kyllä meillä on useampaan kertaan tietysti kokeiltu, päiväkausia on jo turhilla hälytyksillä käyty. Mutta mulla oli nähtävästi vähän väärä käsitys koko hommasta. Ja just tuota pelkään, että jos menee liian myöhäiseksi niin asiasta tulee big deal ja sitten ei onnistu mikään.

Vierailija
5/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 2-vuotiaalle voi kaikki uusi olla vaikeaa, jos on jo aiemmin harjoiteltu niin homma voi alkaa sujua helposti sitten 2-vuotiaana.

Meillä nyt se vaihe 1 v 9 kk että istuu hyvin tarhassa potalla, mutta kotona ei onnistu. En pakota potalle vaan otan housut pois ja annan kirjan käteen, kaveri itse menee potalle ja istuu siinä hetken ehkä 1 min, nousee pois ja pissaa lattialle.

Muutaman kerran on osannut sanoa kakka, jonka jälkeen kakat on tehty pottaan. Sanoo myös kakka kun pissat on tulleet vaippaan.

Jonkin verran olen pitänýt kotona ilman vaippaa, eilen ei tullut vahinkoa.

Vierailija
6/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä onkin pöntönsupistaja ja istuvat siinä, luetaan ja leikitään samalla. Malttia pitää olla, väkisin ei saa istuttaa.

Vierailija
7/7 |
07.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne menee itte kun on valmiita. Älä ota turhaa stressiä, terveydeshoitajia nyt ei ole niin ihmeellisellä äo:lla siunattu, ja ne puhuu sitä mitä niiden sillähetkellä on käsketty sanoa, lasten hoito-ohjeet muuttuu sitä mukaan kun jonkun ukko niitä vääntää uuteen uskoon. Niin ääliömäisiä ne joskus ovat. Mies asiantuntiat ovat sellaisia, että niille ei mikään ole mahdotonta, kun niiden ei tarvitse tehdä sitä itse.