Mitkä hyvät talvirukkaset?
Ei taida kuulua tälle palstalle mutta kysympä kuitenkin mielipiteitä...
Eli mitkä hanskat olette kokeneet hyviksi talvella?
Täällä etelässä kun nämä sään vaihtelut on aika suuria, niin tarvis löytää hyvät, lämpimät ja edes jotenkin vettä hylkivät hanskat... Onko mahdottomuus?
Ikää lapsella on siis jo 11kk eli meno on ulkonakin jo aika menevää...:D
Kommentit (11)
Itse suosittelisin ostamaan reimatecin talvihanskat, maksavat n. 27 ¿. Pojallani pysyy kädet kuivina ja lämpöisinä niissä. Poikani kohta 2v.
Ja tälle tulevallekin muksulle ostan reimatecit. Saattaapi olla että joku osaa suositella muun merkkiset mutta näin meillä =)
meillä on ollut tämä ikuinen hanska ongelma koko ajan kunnes päätin ostaa peukaloputit.
on kokeiltu reimat, jonathanit, halpis tarjoustalot ( jotka muuten olivat paremmat kuin nuo kaksi ensin mainitsemaani)
...
niin ja poika on nyt 1v7kk
mutta peukalo potit on aika tyyriit, n 26e ( 25.90e stockalla) mutta en kyllä vaihtaisi mihinkään muuhun.
ensi kertaa ei tarvitse tapella sen peukalon kanssa vaan menee helposti paikalleen. pitävät vettä, tuulta ja hengittävät. ja ovat lämpimät. ei ole tarvinnut tunkea lapasia alle, tietty pakkastakaan ei ole ollut yli 10astetta vielä.
vaikka lapsia olisi minulla 10 niin kyllä satsaisin ja ostaisin kaikille peukalo putit :D
En ole huomannut merkittäviä eroja eri hanskamerkkien kesken. Nyt 3-vuotias poikamme on aina ollut ns. kylmänäppinen, hanskasta riippumatta sormet ovat aina jäässä. Samoin varpaat. Joten hyviä vinkkejä otetaan myös vastaan :-)
Parhaat yhdistelmät ovat tähän mennessä olleet vedenpitoa vaativille keleille kosteussuojatut hanskat + villa-aluslapaset ja kunnon pakkaskeleille nahkaiset karvavuorilliset kintaat (jostain markkinoilta ostetut).
Kokemuksia onko ruskovillan silkkivuorellisista villa lapasista?
Nehän nyt ei sinällänsä pidä vettä poissa, mutta onko kädet pysyneet lämpiminä?
Minä vielä täällä.. Olen käyttänyt juuri noita Ruskovillan villalapasia aluslapasina. Mielestäni ovat hyvät.
Ja paljon halvemmat kun Reima tecit (hinta n. 10e). Saa ainakin Sokoksesta, Prismasta ja Tarjoustalosta. Sekä syys- että talvivuorella.
Vanhemmalla tytöllä oli pienenä sama ongelma mutta nyt kädet pysyvät melkein missä tahansa hanskoissa viileänä tai lämpimänä. Ei siis enää jääkylmät kädet. Tyttö kyllä valitti peukalopoteista, ettei sovi käteen, peukalo vaikea laittaa. Ikää neljä vuotta.
Nuoremmalla jäätyy ihan missä vaan. Plussakeleillä olen jo käyttänyt villahanskaa ja erilaisten hanskojen alle laittanut vielä villalapaset. Hans:n hanskat viimeisin ostos ja ihan kylmät kädet. Ehkä kokeilen kuitenkin Peukalopotteja nuoremmalle jos olisi erilainen peukalorakenne. Ruskovillan lapaset haluan myös. Ja sitten mokkaset vuorelliset kintaat kunnon pakkasille.
Mielestäni tuolla kosteudenkestolla ei talvirukkasen kohdalla ole niin paljon merkitystä. Ulkona ollaan kuitenkin vain tunti pari ja vaikka rukkanen olisi kostea, niin ei siinä ehdi sormet kylmettyä, jos rukkaset ovat lämmintä lajia.
Hyvänä puolena näissä ei-kosteudenkesto-rukkaissa on se, että ne voi huoletta laittaa patterille kuivumaan ja niin ne ovat taas käyttökunnossa parin tunnin jälkeen.
Mutta tarkoitat varmaan juuri niitä, koska hintakin täsmää. Ja juu, olen samaa mieltä, ovat loistavat! Lämpimät, kestävät, kosteudenpitävät ja mikä hienointa, tosi helpot pukea.
...itse olen pettynyt pahiten juuri Reimatecin rukkasiin. Ne ovat mielestäni kalliit, kylmät eivätkä pidä vettä (palautin yhdet tehtaalle, sain uudet tilalle, jotka olivat ihan yhtä huonot). Lisäksi tytöllä on pieni ja siro käsi, koko 0 on vieläkin aivan liian iso (vaikka ikää neidillä on jo 2v3kk) ja peukut eivät pysy paikallaan millään.
En ole oikeastaan löytänyt yksiäkään todella hyviä rukkasia vielä. Olemme kokeilleet Reimatecien lisäksi Jonathanit, HANS Companyt, Rasavil Peukalopotit ja parit halpisrukkaset.
Parhaat tähän mennessä ovat yllättäen H&M:n postimyynnistä tilatut.
Pienelle ja sirolle kädelle sopivia rukkasia on vaikeaa löytää. Olen säilönyt nuo kaikki ostamani, ehkä pienin koko on ensi talvena sopiva.....
ehdoton mielipide on reima tec rukkanen, 0-kokoisena saa vuoden ikäisellekin peukun paikalleen ja voi nauttia leikeistä pelkäämättä että käsi kastuu leikkiessä. Kalliit on mutta maksaa minusta kyllä hintansa takaisin. Riittää kun omistaa yhdet tecit ja toiset normaalit pakkasrukkasset.
Meillä käytetty aina teccejä, ja jos yli n: 12-15 astetta pakkasta niin lapanen alle niin pysyy käsi lämpimänä.
Ei tarvitse äitin miettiä ulkona onkhan lapsen kädet märät ja jokohan pitää rukkaset vaihtaa kesken puistoilun jne...
Kannatan siis :O))
Rasavilli myöskin hyvä, aika samoissa hinnoissa tietty reiman kans
Rasavilli lämpimämpi käteen mutta mallinsa vuoksi meillä ei ainakaan lapsen peukut pysy kunnolla paikallaan, minusta reima osannut ehtdä rukkasen käteen käypäseksi tarranauhan ja mallinsa ansioista.