Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairastelut lomalla työnantajan piikkiin

Vierailija
25.01.2013 |

Mitä mieltä?

Sinänsä huvittavaa kun toisaalta ehdotetaan että eka saikkupöivä palkattomaksi, ja sitten toisaalta säädetään että jopa lomalla sairastettu vatsatauti menee työnantajan maksettavaksi....

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän työpaikalla hoitoalalla näitä lusmuilijoita ainakin piisaa ja tästä sitten saadaan taas kivasti muutama ylimääräinen lomapäivä tai viikko kerättyä!

Itse olisin kannattanut sitä, että eka saikkupäivä olisi palkaton.

Me muut sitten joudumme aina raatamaan ilman korvausta näiden lusmuilijoiden työt :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin kumoaisivat toisensa...

Minusta nykysysteemi riittää. Menee aika sekavaksi sumplia saikkua vastaavia kesälomapäiviä jonnekin päin lomakautta keskellä kesää. Lomittaminenkin hankaloituu, kun ei voi arvioida kesätuuraajien tarvetta kunnolla keväällä (osa lomallaolijoista kun kumminkin saa jonkun pöpön ja tarvitsee lomapidennystä).

Tämä nyt on tällainen työvuoronlaatijan puheenvuoro...

Vierailija
4/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä? Sinänsä huvittavaa kun toisaalta ehdotetaan että eka saikkupöivä palkattomaksi, ja sitten toisaalta säädetään että jopa lomalla sairastettu vatsatauti menee työnantajan maksettavaksi....

että ennen lomaa alkanut sairaus oikeuttaa loman siirtoon, mutta loman aikana alkanut sairaus vasta 7 päivän sairastamisen jälkeen.

Jos olet lomalla maanantaista lauantaihin, mutta sairastut sunnuntaina (ennen loman alkamista), saat lomapäivät siirtää, mutta jos sairastutkin maanantaina, et saa. Paitsi nyt tulevaisuudessa.

Sinänsähän tuo uudistus ei ota kantaa onko se eka sairaslomapäivä palkallinen vai ei, onhan vuosilomakin sitä palkallista aikaa.

Vierailija
5/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilla on keskimäärin HYVÄ työmoraali, ja tuollainen minusta rapauttaisi sitä asennetta!

Kun sakki alkaisi ajatella, että se yksi saikkupäivä on ikäänkuin vain palkatonta lomaa, se otettaisiin entistäkin herkemmin.

Tuo eka palkaton saikkupäivä ei ole Ruotsissakaan vähentänyt sairaslomallaoloa.

-4-

Vierailija
6/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän työpaikalla hoitoalalla näitä lusmuilijoita ainakin piisaa ja tästä sitten saadaan taas kivasti muutama ylimääräinen lomapäivä tai viikko kerättyä!

Me muut sitten joudumme aina raatamaan ilman korvausta näiden lusmuilijoiden työt :(

Vierailija
7/7 |
25.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuja nyt aina on ja tulee aina olemaan... Päiväkodissa jossa aiemmin olin töissä se oli aina esimies itse joka sairastui flunssaan sopivasti joka vuosi ennen loman alkua, ja sai sitten lomailla vähän ylimääräistä kun muut palas töihin.