Kuinka usein te kaytte/pitaisi kayda papa-kokeessa. Itsellani viimeisin koe otettu kohta kaksi vuotta sitten. Nyt ei ole vuoteen ollut muutenkaan asiaa gynelle, joten ei ole tullut
käytyä...Pitäisikö varata papa-aika? Voiko sellaisen varata ihan terveyskeskuksesta? (Viimeksi otettiin kierukan laiton yhteydessä ehkäisyneuvolassa ja sitä ennen jälkitarkastuksen yhteydessä synnytyksen jälkeen). Käyttekö muuten gynellä ilman mitään " varsinaista asiaa" ? Siis kuinka usein pitäisi jossain rutiinitarkastuksessa käydä? Käyttekö yksityisellä vai terveyskeskuksessa?
Olen vähän pihalla näistä asioista, kun aina on säännöllsin väliajoin ollut jotain asiaa gynelle, niin on tullut vuosittain hoidettua tarkastukset ja papat sillä tavalla...
Kommentit (4)
Gynellä en käy rutiinitarkastuksissa. Jos on jotain gynepuolen asiaa, käyn omalla lääkärillä tk:ssa. Asiat hoituvat näinkin ihan hyvin. Hän lähettää tarvittaessa eteenpäin.
Ei ole koskaan ollut mitään vikaa papassa ja nuorikin olen vielä, mutta tuleehan siellä gynellä käytyä vähintään kerran parissa vuodessa muutenkin.
kai sen nyt jokainen tajuaa, että syöpä räjähtää käsiin 5 vuodessa! itse olen käynyt 2 vuoden välein siitä lähtien kun täytin 18v, puhtaita ovat olleet tulokset.
ittain, vaikkei mitään asiaakaan ole.