Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aivan umpihullu, silti lekuri puhui ammatillisesta kuntoutuksesta.

Vierailija
22.01.2013 |

sitten kun masennus helpottaa. Ei vielä tänä eikä ensi vuonna mutta joskus. Miksi vitussa ihminen ei saa suosiolla eläkettä, ei musta enää mihinkään töihin ole.

Toimistotöitä olen joskus tehnyt muttei mulla niihin mitään koulutusta ole.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun psykoottinen masennus katsotaan niin pahaksi, ettei mua katsota kuntoutuskelpoiseksi.

Haluan töihin enemmän kuin mitään muuta, mutta olen vielä niin voimaton ettei töihinmeno tunnu hyvälle.

Kohta vuosi saikulla ja töiden ajattelu saa ahdistuksen aikaan (jännää, koska kuitenkin kaipaan töihin)

Vierailija
2/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään eläkettä ei saa helposti, ei edes kuntoutustukea eli määräaikaista eläkettä. Minäkin olen melkoisen hullu ja sen lääkäritkin myöntävät. Nyt on kuntoutustukihakemus KELAlla, toinen. Eka hylättiin. Diagnooseja mulla on bipolaarihäiriö, ADHD, paniikkihäiriö. Tällä hetkellä kaksisuuntaisen vakava,lääkitykseen reagoimaton masennuskausi joka on kestänyt 2v.

Sähköhoitoakin on mietitty, minä ihan itse esitin mutta lääkäri ei ollut kovin innostunut ainakaan tässä vaiheessa. Ettei dopamiini, tai ties mitkä reseptorit sekoa täysin kun on toi ADHDkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppukesästä psykoottinen maniajakso ja nyt masentaa aivan helvetisti. Diagnoosina bipo, en tiedä kumpaa tyyppiä. Sähköhoidosta heitti alustavan ajatuksen lääkäri, mutta siihen tuskin suostun.

Vierailija
4/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole mitään brutaalia hommaa vaan tehdään nukutuksessa ja se tehoaa hyvin itsepintaiseen masennukseen. Masennus on hirveä sairaus, jos jokin siihen tehoaisi niin kokeilisin kaiken. Hanki tietoa sähköhoidosta niin huomaat että se on ihan varteenotettava vaihtoehto.

Vierailija
5/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vain tilapäisesti vaan pysyviä muistin heikentymisiä eikä välttämättä edes auta kuin vähän aikaa.

Vierailija
6/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmin kärsin tästä helvetin esikartano tunteesta ja olen jotenkin järjissäni elätellen toivoa parantumisesta.

mielisairaalassa oli kaksi nuorta naista, jotka kertoivat sähkön vieneen heiltä muistin. siis muistivat esim keskustelleen edellisenä iltana kanssani, muttei keskustelun aihetta.

Molemmat odottivat muistitutkimuksiin pääsyä.

Kumpi on autuaallisempi olotila; dementikko vai masennus?

Ei ainakaan minun tarvitse miettiä

Vierailija
7/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmin kärsin tästä helvetin esikartano tunteesta ja olen jotenkin järjissäni elätellen toivoa parantumisesta.

mielisairaalassa oli kaksi nuorta naista, jotka kertoivat sähkön vieneen heiltä muistin. siis muistivat esim keskustelleen edellisenä iltana kanssani, muttei keskustelun aihetta.

Molemmat odottivat muistitutkimuksiin pääsyä.

Kumpi on autuaallisempi olotila; dementikko vai masennus?

Ei ainakaan minun tarvitse miettiä

Mä vaan kyllä haluaisin jotenkin päästä tästä masiksestani ja muutenkin kuntoutua.

T: Kolmonen

Vierailija
8/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin; sain kaikki diagnoosini vasta kun olin tehnyt lapseni.

Toiseksikin: Kun sain oman diagnoosini, vein lääkäriin myös oman äitini, joka sai suoraa päätä myös bipo-diagnoosin. Äitini on kuitenkin aina ollut minulle hyvä äiti. Ei ole ryypännyt, riehunut, ei pahoinpidellyt eikä laiminlyönyt lapsiaan millään lailla.

Aika moni ei- bipo on.

T: Kolmonen

Vierailija
9/9 |
22.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla on psykoottinen sekamuotoinen bipo ja kuntoutustukea sain vuoden loppuun asti. Mullakin on lapsia, 2 ja olen yh. Lapset on tehty ennen diagnoosin saamista ja tilanteen pahenemista. Tällä hetkellä masennus pahentunut sen verran ettei onnistu enää edes kodinhoito. Onneksi mulla on kultainen ex-mies, joka tekee asioita mun puolesta.