Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmistä, joka ei hanki lapsia ekologisuuteen vedoten.

Vierailija
17.01.2013 |

Ei siis halua lisää kuluttajia maapallolle. En ymmärrä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmistä, joka ei hanki lapsia ekologisuuteen vedoten. Ei siis halua lisää kuluttajia maapallolle. En ymmärrä.

Haluaisitko kysyä minulta jotain, ehkä asia sitten selviäisi sinulle paremmin?

Vierailija
2/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suurta viisautta olla lisääntymättä tällä pallolla enää. Suurta itsekkyyttä on haluta oman perimänsä jatkuvan ja tehdä lapsia.

Vierailija
4/31 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on melkoisen selvää.

Hän ei siis ymmärrä sitä, että jonkun tekee aivan kamalasti mieli saada omia lapsia, mutta ei tee sitä pelkästään ekologisuuteen vedoten.

Täällähän moni sanoi, ettei lasten saaminen kiinnostanut muutenkaan.

Vierailija
5/31 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksen 25 kirjoitti the Jankkaaja nro 128

Vierailija
6/31 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden, joiden mukaan maapallolla on liikaa ihmisiä voisivat lopettaa vinkumisen ja perseensä kaivamisen ja tehdä jotain asialle. Suosittelen itsensä lopettamisen jollain katsomallaan parhaalla tavalla.

Tekisivät suuren palveluksen sekä maapallolle, että meille muille kanssaihmisille. Kuka tuollaista Hippi paskaa oikeasti jaksaa kuunnella?

Vierailija
7/31 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomessa?

Vierailija
8/31 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maapallon tulevaisuudesta, en oikeastaan niinkaan ihmisen kohtalosta, koska me tulemme ylikansoituksellamme ennen pitkaa kuitenkin tuhoamaan itsemme. Valittavasti sita ennen tama leviamisemme tuhoaa elinolosuhteet muilta elainlajeilta.

Tuskin tata enaa voi pysayttaa, koska ongelma ei ole se kuinka monta lasta kukin tekee vaan se kuinka moni ihminen niita tekee. Niinkuin monet jo aikaisemmin sanoivat, sukupolvien ketjun katkaisu on todellinen ekoteko.

Vierailija
9/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sellainen ihminen, mutta ymmärrän kyllä täysin niitä jotka lapsia haluavat tehdä.

Vierailija
10/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sellainen ihminen, mutta ymmärrän kyllä täysin niitä jotka lapsia haluavat tehdä.

lapsia ja trendikkäästi verhoat tämän mielipiteesi johonkin ekologisuuteen?

Vai väitätkö, että todellakin haluaisit lapsia, muttet voi maapallon hyvinvoinnin takia tehdä tällaista julmuutta?

Vierailija
11/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on muutama miljoona katulasta ilman kotia heti kun vähän siirrytään meidän lintukodon ulkopuolelle. Mutta me tehdään lisää vaikka eikös meidän oikeastaan pitäisi ensin yrittää saada koti edes näille jotka jo on olemassa?

Vierailija
12/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on jo nyt aivan liikaa ihmisiä maapallon resursseihin nähden. Meitä saisi olla korkeintaan puolet nykymäärästä, mielellään vielä paljon vähemmän.

Mikään muu laji ei kuluta resursseja yhtä paljon kuin ihminen.

On siis erittäin ekologinen teko jättää hankkimatta jälkikasvua.

(Ja puhun nyt siis vain ekologiasta, en mistään muusta.)

Vierailija
13/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos maailman kantokyky on nyt jo äärirajoilla,mitä järkeä tehdä tänne lisää ihmisiä? Täytyy olla jotenkin yksinkertainen jos ei tuota perustelua ymmärrä.

Vierailija
14/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka harvassahan ne on. Yksi tuli itsenkin hankittua.

Kaikki maailman ympäristöongelmat ovat seurausta ihmisten liian suuresta määrästä. Tulemme tekemään maapallosta asumiskelvottoman seuraaville sukupolville ja hyvin pian. Miettikääpä millaista olisi asua Pekingissä savusumun keskellä?

Vierailija
15/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en luule sen takia olevani parempi ihminen kuin muutkaan. Todennäköisesti on vaan niin, että mulla se vietti jatkaa sukuaan ei alunperinkään ollut vahva, joten siksi oli helppo tehdä päätös, että koska maailma on liikakansoitettu ja jokainen länsimainen kuluttaja on lisäongelmien lähde, niin minä kannan korteni kekoon sillä että en lisäänny.

Toisaalta minä matkustelen, minulla on yksityisauto. Niistä en haluaisi luopua, minulle ne siis ovat selvästi tärkeämpiä asioita kuin se että saisin lapsia. Kukin sen mukaan mikä itselle on tärkeää.

Vierailija
16/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, miksi et ymmärrä heitä?

Kysyn, kun itse kuulun juuri tuohon ryhmään. En halua maapallolle yhtään uutta ihmistä, kun täällä on ihmisiä nyt jo aivan liikaa.

(Minä puolestani kyllä ymmärrän ihmisiä, jotka hankkivat lapsia. Jokaisella on omat syynsä.)

Vierailija
17/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että et ymmärrä, mitä he ekologisuuteen vetoamalla tarkoittavat?

Vai tarkoitatko, että et ymmärrä, mitä ekologisuus on?

Vai tarkoitatko, että et hyväksy heidän motiiviaan (olla hankkimatta lapsia)?

Vai tarkoitatko jotakin aivan muuta? (Aloituksesi on hieman monitulkintainen.)

Vierailija
18/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, miksi et ymmärrä heitä? Kysyn, kun itse kuulun juuri tuohon ryhmään. En halua maapallolle yhtään uutta ihmistä, kun täällä on ihmisiä nyt jo aivan liikaa. (Minä puolestani kyllä ymmärrän ihmisiä, jotka hankkivat lapsia. Jokaisella on omat syynsä.)

Mun ystävä on SUURI-VIHREÄN-ELÄMÄN-SANKARI ja julistaa aina että ei tee lapsia koska maailma hukkuu kamaliin MUOVIvaippoihin. Tämä kuitenkin polttaa tupakkaa ja matkustelee ulkomaille monta kertaa vuodessa. Kun kysyin kerran tupakan ekologisuudesta, niin tämä neiti aloitti tupakkalakon. Lakko kesti alle viikon :)

Vierailija
19/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuresta määrästä ihmisiä maapallolla. Ihmiset osaavat tuhota luontoa oli heitä enemmän tai vähemmän. Ihmisiä on liikaa jatkamaan nykyistä kulutustasoa.

Olemme saaneet kolme lasta. Perheemme elää ruoan suhteen lähestulkoon omavaraistaloudessa. Omavaraustalouden pyöritys vie toisen meistä työpanoksen, joten palkkatyötä teemme vähemmän.

Vierailija
20/31 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on SUURI-VIHREÄN-ELÄMÄN-SANKARI ja julistaa aina että ei tee lapsia koska maailma hukkuu kamaliin MUOVIvaippoihin. Tämä kuitenkin polttaa tupakkaa ja matkustelee ulkomaille monta kertaa vuodessa. Kun kysyin kerran tupakan ekologisuudesta, niin tämä neiti aloitti tupakkalakon. Lakko kesti alle viikon :)

se että katkaisee sukupolvien ketjun itseensä, on ihan valtavasti suurempi ekoteko kuin jotkut etelänmatkat omana varsin pienenä elinaikana. On ympäristölle parempi, että tyyppi elää oman 70-80 vuottaan matkustellen, autoillen jne mutta ei tuota lisää kuluttajia, kuin että elää pihisti mutta tekee lapsia.

Näin siksi, että ei siinä lisäänntymisen ekohaitaasa mistään vaipoista olekaan kyse, vaan siitä mitä se uusi sukupolvi + näiden tuottamat uudet ihmissukupolvet, jälkeläisten jälkeläiset, koko elinaikoinaan kuluttavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi