Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Flunssarokotus, kerro miksi ei tai joo:) Olen ymmälläni.

Vierailija
13.01.2013 |

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain tehtävä päätös. Laittaa plussat ja miinukset henkilökohtaisesti vaakakuppiin ja toivottava että tekee oikean valinnan. Oma päätöksesi!

Vierailija
2/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...käytännöllinen ihminen, niin ota se. Rokotteen riskit - oikeasti - ovat pienet, ja on kerta kaikkiaan vain mukavampi olla sairastamatta influenssaa, ei siinä tarvitse edes miettiä millä todennäköisyydellä influenssa iskisi juuri sinuun tai läheisiisi vakavana, saati tappavana. Toki sen mahdollisuus on pieni.

Mutta jos olet ihminen joka löytää merkityksiä asioista joissa sitä ei yleensä nähdä, jos olet ihminen joka tulkitsee merkkejä, uskoo ehkä kohtaloon (melkein), pohdiskelee asioita vakavasti monelta kannalta ja ajattelee että "emme voi tietää totuutta tästä-tai-tästä" niin älä ota. Jos sairastut influenssaan, sinun on helpompi kestää se koska "näin nyt vain oli tarkoitettu sinulle käydä tänä vuonna". Sen sijaan kulutat itsesi puhki miettimällä mitä mahdollisia tuntemattomia riskejä ja vaikutuksia rokotteella saattaisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taas olisin flunssassakin ihan työkykyinen, kuten jotkut, niin en varmaan ottaisi. Ja influenssarokotteestahan on kahta versiota, toinen, joka on tehty samalla tekniikalla kuin se narkolepsiaa aiheuttanut ja toinen, joka on tehny sillä perinteisellä tavalla.

Vierailija
4/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sairasta flunssaakaan ellei joku suunnilleen naamaan aivasta ja silloinkin hyvin lievänä ja lyhyenä, tyyliin kahden päivän nuhana ja toisena päivänä ehkä vähän kurkun karheutta.

En tunne tarvetta tuollaisille rokotteille.

Vierailija
5/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pärjännyt jo 45 v ilman ja aion pärjätä eteenpäinkin. Outoa vauhkoamista nykyään, ei siitä ennen puhuttu mitään. en muista koskaan kenenkään kuolleen influenssaan, vaikka oli koviakin tauteja liikkeellä. Saattoi joku vanha mummu tai pappa kuolla, mutta sitä pidettiin luonnollisena kuolemana. Niin, ennen vanhukset kuoli yleensä lyhyen sairauden jälkeen ja 10 v nuorempana kuin nykyään ja totisesti toivon samaa kohtaloa itsellenikin. En aio vanhanakaan ottaa siis rokotusta.

Vierailija
6/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan rokotukset jotka tarjotaan, kiitos.

On myös vastuullista hoitaa oma osansa rokotuksissa ettei sitten ole tartuttamassa niitä jotka eivät tätä tautia halua missää ei edes lievässä muodossa sairastaa.

Olen asiakaspalvelussa töissä ja ihmettelen että ihmiset voivat kyllä liikkua kylillä ja kehtaavat sitten sanoa että olen sairas enkä voi töihin mennä, tekis mieli välillä sanoa että ei tarvitse tännekkään tulla... huokaus... paikka jossa olen töissä ei siis ole apteekki ....

Vierailija
7/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pärjännyt jo 45 v ilman ja aion pärjätä eteenpäinkin. Outoa vauhkoamista nykyään, ei siitä ennen puhuttu mitään. en muista koskaan kenenkään kuolleen influenssaan, vaikka oli koviakin tauteja liikkeellä. Saattoi joku vanha mummu tai pappa kuolla, mutta sitä pidettiin luonnollisena kuolemana. Niin, ennen vanhukset kuoli yleensä lyhyen sairauden jälkeen ja 10 v nuorempana kuin nykyään ja totisesti toivon samaa kohtaloa itsellenikin. En aio vanhanakaan ottaa siis rokotusta.

Ihme vauhkoamista.

Vierailija
8/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

= SUPERWOMAN :)

Vierailija
9/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus, että minun pitäisi ottaa rokotus, että joku muu ei sairastu, joka ei siis missään tapauksessa halua sairastua. Miksei hän sitten mene piikille?

Ai niin, mutta ihan virallisten tutkimusten mukaanhan influenssarokotuksen teho on vain jopa 20 % ja jopa placeboakin heikompi.

Kai nämä mömmöt sentään maksetaan omasta pussista?

Vierailija
10/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän päivään mennessä en oo syönyt yhtäkään antibioottikuuria, enkä käytä mitään lääkkeitä. Huvittaa kun muut valittaa kaikenlaisia "ikäkremppoja", mitä ne on? Tunnen itseni ihan yhtä terveeksi ja energiseksi kuin 20-vuotiaana :)

Te sairastatte, koska te keskitytte sairausajatteluun.

Vierailija
11/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus, että minun pitäisi ottaa rokotus, että joku muu ei sairastu, joka ei siis missään tapauksessa halua sairastua. Miksei hän sitten mene piikille?

Ai niin, mutta ihan virallisten tutkimusten mukaanhan influenssarokotuksen teho on vain jopa 20 % ja jopa placeboakin heikompi.

Kai nämä mömmöt sentään maksetaan omasta pussista?

Tässä se taas nähdään... että sellainen kansalainen...

Vierailija
12/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän päivään mennessä en oo syönyt yhtäkään antibioottikuuria, enkä käytä mitään lääkkeitä. Huvittaa kun muut valittaa kaikenlaisia "ikäkremppoja", mitä ne on? Tunnen itseni ihan yhtä terveeksi ja energiseksi kuin 20-vuotiaana :)

Te sairastatte, koska te keskitytte sairausajatteluun.

On se vaan mukava kuulla että tähän mennessä olet elämästä selvinnyt vähällä - sen kyllä huomaa tuosta ajattelutavastasikin.... ei tule kellokaulassa...

Vierailija
13/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa on eri tauti kuin flunssa.

Vierailija
14/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin on tehonnut, yhtään influenssaa en ole sairastanut. Eihän sitä tietenkään voi tietää olisinko sairastanut muutenkaan, mutta ei ole rokotuksista haittaakaan ollut. Tänä vuonna tosin jäi itseltä rokotus ottamatta, kun en ollut työpaikalla rokotuspäivänä enkä saanut sitten aikaiseksi kysellä perään. Lapset saivat kyllä rokotteensa jälleen, hekin ilman mitään ongelmia. Nyt kun on näitä uutisia pahasta influenssa-aallosta, alkoi harmittaa etten ole käynyt piikillä. Pitäisi selvittää vieläkö edelliset rokotteet vaikuttaa, siis onko virus sama vai eri kanta kuin viime vuonna.

Vierailija
15/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme on kerran rokotettu influenssaa vastaan n. 1,5 vuotias lapsi kun neuvolasta tyrkytettiin rokotusta. Koko sen talven lapsi on jatkuvasti kipeänä ja flunssassa. Nyt lapsi on 7v. ja tuollaista sairastamistalvea ei ole toistunut. Meillä on 4 lasta ja kukaan ei ole koskaan sairastanut todetusti influenssaa. Eikä heitä ole rokotettu sitä vastaan, ainoa poikkeus on tuo yksi talvi kun yksi lapsi sen rokotteen sai.

Vierailija
16/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää voi laittaa hyötyjä ja haittoja, otetaan vastaan kiitollisesti.

Vierailija
17/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessämme on kerran rokotettu influenssaa vastaan n. 1,5 vuotias lapsi kun neuvolasta tyrkytettiin rokotusta. Koko sen talven lapsi on jatkuvasti kipeänä ja flunssassa. Nyt lapsi on 7v. ja tuollaista sairastamistalvea ei ole toistunut. Meillä on 4 lasta ja kukaan ei ole koskaan sairastanut todetusti influenssaa. Eikä heitä ole rokotettu sitä vastaan, ainoa poikkeus on tuo yksi talvi kun yksi lapsi sen rokotteen sai.

Meillä kolme lasta joista kaksi sai sika-influessan , nuorin onneksi ei silloin sitä saaneet eivätkä vanhemmat. Sairastuneet lapset saivat TAMIFLUN lääkityksen ja toipuivat nopeasti ilman jälkitauteja. Tavallinen koulu Helsingissä, tavalliset terveet lapset kysymyksessä. Ei ole otettu/saatu rokotuksia sen jälkeen.

Vierailija
18/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut monenlaisia kokemuksia, rankkojakin. Mutta ei muuta kuin nokka kohti uusia haasteita ja positiivisesti ajatellen.

Sitä mitä ajattelee ja puhuu, sitä myös elää todeksi. Minä ajattelen itseni terveeksi, en koskaan puhu sairauksista ja elän terveellisesti. Jos jotain pientä tulee, niin pirautus homeopaatille ja pilleri poskeen ja se on siinä.

Aivan tässä vasta vietettiin iltaa parin ystäväpariskunnan kanssa ja mikäs oli illan pääpuheenaihe? Kun niin on aamujäykkyyttä ja on verenpainetta ja migreeniä ja oikeen kolesteroolitkin korkealla. No mitäpä ootte tehneet näille vaivoille? Häh, tehneet? No, sain verenpainelääkkeet ja lääkkeet siihen ja tähän ja kun ikää tulee, niin ei niille sairauksille mitään voi...huvittavaa ja säälittävää :(

Eli minä olen terve ja aioin pysyä terveenä. Ja toivon, että kuukahdan ajoissa, etten jää kitumaan vuosikausiksi lääkepöpperöisenä.

Mutta jatkakaa! Minä lähden iltalenkille :)

t. SUPERWOMAN

Vierailija
19/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut monenlaisia kokemuksia, rankkojakin. Mutta ei muuta kuin nokka kohti uusia haasteita ja positiivisesti ajatellen. Sitä mitä ajattelee ja puhuu, sitä myös elää todeksi. Minä ajattelen itseni terveeksi, en koskaan puhu sairauksista ja elän terveellisesti. Jos jotain pientä tulee, niin pirautus homeopaatille ja pilleri poskeen ja se on siinä.

Hieno homma :D. Ajatteletko itsesi myös kuolemattomaksi? Otatko homeopatian lisäksi jotakin muuta huijaushoitoa?

Vierailija
20/47 |
13.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viimeksi olen sairastanut influenssan vuonna -99.

Luen aina Kaikkien rokotteiden tuoteselosteen myös ennen päätöksiä.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=1592&i=SANOFI+PASTEUR+MSD_VAXIG…

tuoteselosteesta selviää, että huonolla tuurilla rokote aiheuttaa minulle jopa kuoleman.