Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 39 ristiselkä särkee, kuukautiskipua, ei suppareita, mitäs meinaatte?

Vierailija
12.01.2013 |

onko ristiselänkipu rasitus särkyä vai liittyykö mitenkää synnytkseen. voihan tälläsitä särkyä olla vielä vaikka viikon? toinen raskaus ja ekassa ei tälläistä ollut.

lääkärissä pari viikkoa sitten sanottiin ette varmaan mene yli la.

help viisaammat?!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hermo jumissa tms. Tai sitten supparit ovat selässä. Mulla oli supparit koko synnytyksen pääasiassa selässä. Synnytystä edeltävän päivän juili ristiselkää koko päivän, mutta luulin, että se on vain selkäkipua. Yöllä aloin vilkuilemaan kelloa ja tajusin, että särythän tulevat ihan säännöllisesti.

Vierailija
2/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toka lapsi syntyi selkäsuppareilla. Vatsassa tuntui vasta hiukka ennen ponnistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä kuukautiskipuakaan ei ollut, kun vasta kun oli kunnon supistukset, nyt vasta kovettuu sillon tällön lähinnä vessahädässä tms.

jänskättää vaan kun esikoinen menee parin tunnin päästä nukkumaan ja mies ei ole kotona.. tulee kyllä yöksi.

mutta juuri sitä tässä ihmettelen että voiko synnytksen käynnistymiset olla ihan erillaiset ekassa ja tokassa odotuksessa?

vai kestääkö tämä nyt stten viikon kaksi..?!

ap

Vierailija
4/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan vallan mahdollista on että siellä kohdunsuu avautuu pikkuhiljaa ja säryt kovenee..

Vierailija
5/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ekassa avautui omia aikojaan viiteen senttiin, ja minkäänlaisia supistuksia tuntui vasta sitten.

Toisessa alkoi ennemmän oppikirjamaisesti vähitellen kovenevin supistuksin. Eka huomioni asiasta oli se etten pystynyt istumaan kovalla tuolilla kun alapäähän sattui..

Kolmannessa alkoi suoraan KOVILLA supistuksilla 10min välein

neljännessä meni vesi ja supistukset valkoivat vasta 10h päästä siitä.

Vierailija
6/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin toinen raskaus ja nyt viikkoja 38. ja parin päivän ajan ollut noita menkkamaisia kipuiluja. Terkka sanoi eilen että kuuluu asiaan kun paikat alkavat pehmenemään ja kohdunkaula häviämään aiemmin kuin ekassa raskaudessa.

Mulla taas lääkäri sanoi että luultavasti osuu aika hyvin la:n tienoille synnytys. =)

Tän toisen kohdalla on ollut enemmänkin noita "Mitä ihmettä tämä kipu nyt sitten on" tilanteita. Esim. nyt kun lapsi on isompi ja alkaa painamaan lantiota on sisäreisissä ollut ihme kipua jonka takia ei meinaa pystyä liikkumaan. Terkka kertoi noille kivuille jonkun oikea nimenkin, mutta enhän minä sitä enää muista.

Mutta kuitenkin tuosta menkkamaisesta kivusta on sanottu että loppuraskaudesta se on sitä että paikat alkavat valmistautumaan synnytykseen.

Vierailija
7/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin toinen raskaus ja nyt viikkoja 38. ja parin päivän ajan ollut noita menkkamaisia kipuiluja. Terkka sanoi eilen että kuuluu asiaan kun paikat alkavat pehmenemään ja kohdunkaula häviämään aiemmin kuin ekassa raskaudessa.

Mulla taas lääkäri sanoi että luultavasti osuu aika hyvin la:n tienoille synnytys. =)

Tän toisen kohdalla on ollut enemmänkin noita "Mitä ihmettä tämä kipu nyt sitten on" tilanteita. Esim. nyt kun lapsi on isompi ja alkaa painamaan lantiota on sisäreisissä ollut ihme kipua jonka takia ei meinaa pystyä liikkumaan. Terkka kertoi noille kivuille jonkun oikea nimenkin, mutta enhän minä sitä enää muista.

Mutta kuitenkin tuosta menkkamaisesta kivusta on sanottu että loppuraskaudesta se on sitä että paikat alkavat valmistautumaan synnytykseen.

mulla ollu just semmosta että tuntuu että vauva puskee itsensä läpi sieltä jo. siis ei juuri nyt mutta eilenkin esim.

terveydenhoitaja sanoi että katsotaan nähdäänkö ilman vatsaa vielä. muuten en varmaan näistä oloista välittäisikään varmaan =)

ap

Vierailija
8/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ainoastaan helvetillistä selkäsärkyä. Onneksi olin jo sairaalassa. Kutsuin hoitajan, kun en enää kestänyt kipua. Siitä puoli tuntia, niin lapsi oli maailmassa.

Vierailija
9/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollu just semmosta että tuntuu että vauva puskee itsensä läpi sieltä jo. siis ei juuri nyt mutta eilenkin esim.

terveydenhoitaja sanoi että katsotaan nähdäänkö ilman vatsaa vielä. muuten en varmaan näistä oloista välittäisikään varmaan =)

ap

Aina kun tulee joku oudompi kipu tai enemmän harjoitussupistuksia niin tulee heti ajatus että "joko nyt". =D

Itse veikkaan että enää viikko olisi jäljellä, mutta omat veikkaukset nyt on vaan veikkauksia.

Tsemppiä sulle loppuvaiheeseen! =)

Vierailija
10/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi toinen synnytys niin, että ensin tuli kipua ristiselkään ja silloin oli pieniä supistuksia. n 5 tunnin päästä tuli lapsivedet ja siitä parin tunnin päästä alkoi ne kipeät supistukset. Nekin tuntui sekä selän että vatsan puolella.

Vierailija
11/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi muutama päivä ennen la. vieläkin kivistelee vatsa ja selkä väsyy. eikä kävely ole hääviä, koko ajan olo että isompi vessa hätä. mutta kun tämä ei ei kyllä tunnu yhtään siltä kuin ekassa, supparit oli silloin aivan selvät ja kestivät vuorokauden, aluksi ihan naurettaviakin. pari yötä ennen synnytysä oli silloin harjoitus suppareita. nyt ei oikeestaan ole ollut niitä kuin keskiraskaudessa.

ap

ps.tsemppiä vaan sille toiselle kans siellä!(täällä?)

Vierailija
12/12 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni supistukset olivat juuri tuollaista selkäsärkyä. Muualla ei tuntunut, vain selässä. Jos menee sellaiseksi että et enää jaksa kipua niin sitten synnärille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän