Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahden haastattelukierroksen ja soveltuvuustestien jälkeen

Vierailija
11.01.2013 |

Ilmoitus, että "haluamme jatkaa kanssasi" ja sovitaan jälleen uusi tapaaminen. Mitä luulette, onko edessä vielä yksi haastattelu vai mahdollisesti työtarjous?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on jostakin kunnan johtavasta viranhaltijasta, niin revi siitä riemua jos vielä viimeisen kierroksen jälkeen päätetään jättää valitsematta ketään aiemmista hakijoista ja laittaa paikka uudestaan hakuun.

Vierailija
2/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisivat tajoamassa nyt. varmaan vielä yksi haastattelu. onnea, toivottavasti saat paikan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja soveltuvuustesteihin laitettiin 2 henkilöä. Olen jo saanut omat testitulokseni, jossa minua suositellaan ko tehtävään. Mietityttää vain, että vieläkö ne haluaa haastatella lisää vai tarjota töitä ja keskustella työsuhteen ehdoista.

Vierailija
4/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne olisivat kertoneet jo puhelimessa valinnastaan eli varmaan vielä yksi haastattelikierros.

Ap

jos olisivat tajoamassa nyt. varmaan vielä yksi haastattelu. onnea, toivottavasti saat paikan!

Vierailija
5/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja soveltuvuustesteihin laitettiin 2 henkilöä. Olen jo saanut omat testitulokseni, jossa minua suositellaan ko tehtävään. Mietityttää vain, että vieläkö ne haluaa haastatella lisää vai tarjota töitä ja keskustella työsuhteen ehdoista.

juuri vastaava tilanne, ja ko. "lisähaastattelu" oli ikään kuin henkilöstöpäällikön tervetulotoivotus töihin (tai siis, olivat jo päättäneet palkata hänet ja hlöstöpäällikkö halusi tavata). Eli mä luulen, että sait paikan!

Vierailija
6/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut varsinainen haastattelu vaan lähinnä tapaaminen ja tutustuminen. Siinä ko. henkilö antoi ymmärtää, että olisin tervetullut, ja antoi ohjeet, miten edetään. Varsinaiset palkkaneuvottelut ym. tehtiin hr-osaston kanssa eli esimiehellä ei ollut siinä kohtaa valtaa päättää palkastani, mikä tässä tapauskessa oli hyvä asia, sain enemmän kuin oli tapana.

Kohdallasi voi siis olla kumpi tahansa, riippuu yrityksen tavasta ja siitäkin, meneekö se toinen henkilö vastaavaan tapaamiseen.

Vierailija
7/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ollut pitkä prosessi ja paikan kyllä haluaisin! En vaan kyllä ymmärrä, että mitä lisäarvoa yksi ylimääräinen haastattelu enää toisi. Sen verran paljon tässä on ihmiset mua ristiin rastiin haastatelleet ja on nuo testitkin takana.

Ap

juuri vastaava tilanne, ja ko. "lisähaastattelu" oli ikään kuin henkilöstöpäällikön tervetulotoivotus töihin (tai siis, olivat jo päättäneet palkata hänet ja hlöstöpäällikkö halusi tavata). Eli mä luulen, että sait paikan!

Vierailija
8/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä päällä hakuprosessi erääseen it-alan firmaan. Siellä haku on neliportainen (huh). Eli ensin mulle tuli pyyntö tulla lounaalle firman työntekijän kanssa. Siellä sitten juteltiin yleisiä juttuja. Tämän jälkeen mut kutsuttiin haastatteluun firman konttorille. Siellä juteltiin alasta vähän spesifisemmin ja yleisesti CV:stäni, mikä on kokemukseni jne. Sitten seuraavaksi oli vielä tekninen haastattelu, jossa tulevat kollegat arvioivat osaamistani täsmällisten tehtävien kautta. Piti mm. löytää virheitä mulle näytetystä ohjelmakoodista ja suunnitella toteutus kuvatulle tehtävälle.

Nyt on sitten vielä kutsu firman toimitusjohtajan haastatteluun. On tässä ollut melkoinen prosessi. Kyllä vituttaisi jos nyt ei pääsisi kun on juossut noissa tilaisuuksissa paljon.

Vierailija
9/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi haastattelua ja soveltuvuustestit ja vielä tuli kutsu yhteen haastatteluun, jossa oli yrityksen ulkomainen päämies ja haastattelu englanniksi. Koko prosessin ajan kiinnitin huomiota siihen, ettei paikkaa erityisesti "myyty" mulle. Tiesin, että soveltuvuustesteissä kävi lisäkseni yksi henkilö.

Minua ei valittu, koska olin työhön liian pätevä ja valmis. Halusivat ihmisen, jolla oli vähemmän kokemusta ja enemmän opittavaa. Konsultti sanoi suoraan "näin meidän kesken", että työpaikan ilmoitus oli ollut harhaanjohtava ja itse työ paljon simppelimpää kuin mitä nyt teen.

Konsultilla on muutaman viikon päästä asiaa jostain toisesta työpaikasta, joten innolla odotan.

Vierailija
10/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä itseni kohdalla päätökset on aina tehty testien jälkeen. Näin tälläkin kerralla tokalla kierroksella todettiin, että seuraavaksi pari henkilöä testeihin ja sitten teemme päätökset. Palkkatasosta on jo ollut keskustelua, se on hyväksytty molemmin puolin. Muut työsuhteen asiat luonnollisesti sovittaisiin vasta valitun kanssa. Vähän aikaa pitää siis vielä jännittää, että miten tässä käy.

Ap

Vierailija
11/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoon päässeet haastatellaan vielä pariin kertaan eri kokoonpanoilla ja sitten vielä psykologin haastattelu siihen päälle. Olisi kiva tietää kuinka hyödyllistä tällainen on, saako tällaisella rumballa oikeasta vain ne parhaat työntekijät?

Vierailija
12/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyseessä olisi tiimihaastattelu, jossa tuleva työtiimisi juttelee kanssasi ja sanoo lopuksi kyllä tai ei palkkaamiselle.

Vierailija
13/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan valinta tehdään aina haastattelun ja testien jälkeen. Tässä hakemassani uudessa ei ole tiimiä jota tavata :). Taitaa olla käytäntöjä yhtä monta kuin on työnantajiakin.

Ap

Meillä kyseessä olisi tiimihaastattelu, jossa tuleva työtiimisi juttelee kanssasi ja sanoo lopuksi kyllä tai ei palkkaamiselle.

Vierailija
14/21 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan valinta tehdään aina haastattelun ja testien jälkeen. Tässä hakemassani uudessa ei ole tiimiä jota tavata :). Taitaa olla käytäntöjä yhtä monta kuin on työnantajiakin.

Ap

Vierailija
15/21 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa pari viikkoa sitten pohdin, että onko edessäni vielä yksi haastattelu vai työtarjous. Kyllä se haastattelu oli, tosi vapaamuotoinen ja rento sellainen. Jäi tunne, että haluttiin vielä tarkistaa, että olinko tosiaan kiinnostunut. Lopputuloksena se, että sain päivää myöhemmin kuulla, että minut on valittu tehtävään. Eli oikein hyvin tässä kävi :).

Vierailija
16/21 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestystä urallesi.

Vierailija
17/21 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uuteen työhön!

Vierailija
18/21 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se loputtomalta tuntuva vatvominen voi olla sitäkin, että kahden todella tasaväkisen ehdokkaan välillä on vaikea tehdä päätöstä.

Onnea uuteen työpaikkaan! Toivon sinulle mielenkiintoisia työtehtäviä ja muhkeaa palkkaa :-D

Vierailija
19/21 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopulta ketään ei palkattu. Kolmannella kierroksella oli kaksi.

Tosin homo asianajotoimisto Helsingissä.

Vierailija
20/21 |
23.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keskusteltiin työnkuvasta, eduista jne. Lopuksi tehtiin sopimus ja sovittiin koska aloitan. Puhelimessa sanoivat, että "haluavat vielä tavata ja keskustella paikasta".