Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-talk/musta Peter

Vierailija
11.01.2013 |

Kertoi torstaisessa ohjelmassa, että jotkut Suomessa asuvat somaliperheet lähettävät lapsensa ulkomaille kouluun.

Millä perusteella he tekevät näin? Ja ennenkaikkea: älkää vain kertoko minulle, että suomalaiset viranomaiset ovat niin höhliä, että maksattvat tämänKIN "ilon" suomalaisten veronmaksajien kukkarosta?!?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ympärileikattaviksi. Mutta matkat tosiaan maksavat viranomaiset (eli sossut), sillä maahanmuuttajat saavat tukia "lapsiensa kulttuurilliseen kasvatukseen".

Parempi olisi, jos koko käytäntö lopetettaisiin. Lapset vain suomalaiseen kouluun ilman tekosyitä, niin saavat joskus ammatinkin hyvällä kielitaidolla täältä. Tätä mieltä minä olen, anteeksi siitä.

Vierailija
2/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ympärileikattaviksi. Mutta matkat tosiaan maksavat viranomaiset (eli sossut), sillä maahanmuuttajat saavat tukia "lapsiensa kulttuurilliseen kasvatukseen".

Parempi olisi, jos koko käytäntö lopetettaisiin. Lapset vain suomalaiseen kouluun ilman tekosyitä, niin saavat joskus ammatinkin hyvällä kielitaidolla täältä. Tätä mieltä minä olen, anteeksi siitä.

Kyllä se musta-Pete puhui nimenomaan, että somalilapset menevät kouluun ulkomaille, ei vain ympärileikattavaksi, siitä ei puhuttu mitään.

Tuo Pete oli muutenkin kovin ylimielinen liituraitapuvussaan ja viisan näköiseksi tekevissä (tai sitä niillä varmasti yritetään hakea) silmälaseissaan, että alkoi ihan oksettaa.

Silloin on kyllä piru irti, jos näiden elintalsopakolaisten lasten koulutus maksetaan ulkomailla Suomen verorahoilla! Mutta itsehän se Pete asian telkkarissa lipsautti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ympärileikattaviksi. Mutta matkat tosiaan maksavat viranomaiset (eli sossut), sillä maahanmuuttajat saavat tukia "lapsiensa kulttuurilliseen kasvatukseen". Parempi olisi, jos koko käytäntö lopetettaisiin. Lapset vain suomalaiseen kouluun ilman tekosyitä, niin saavat joskus ammatinkin hyvällä kielitaidolla täältä. Tätä mieltä minä olen, anteeksi siitä.

Kyllä se musta-Pete puhui nimenomaan, että somalilapset menevät kouluun ulkomaille, ei vain ympärileikattavaksi, siitä ei puhuttu mitään. Tuo Pete oli muutenkin kovin ylimielinen liituraitapuvussaan ja viisan näköiseksi tekevissä (tai sitä niillä varmasti yritetään hakea) silmälaseissaan, että alkoi ihan oksettaa. Silloin on kyllä piru irti, jos näiden elintalsopakolaisten lasten koulutus maksetaan ulkomailla Suomen verorahoilla! Mutta itsehän se Pete asian telkkarissa lipsautti..

kierteleviä nimityksiä.. "Koulutus", "kulttuuriin tutustuminen", " sukulaisten luona käyminen", you name it. Suomessa nimittäin on laissa kiellettyä lähettää lapsia kotimaahansa ympärileikkaukseen, mutta sen matkan todellisen tarkoituksen voi kiertää kaiken maailman nimityksillä.

2

Vierailija
4/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ympärileikattaviksi. Mutta matkat tosiaan maksavat viranomaiset (eli sossut), sillä maahanmuuttajat saavat tukia "lapsiensa kulttuurilliseen kasvatukseen". Parempi olisi, jos koko käytäntö lopetettaisiin. Lapset vain suomalaiseen kouluun ilman tekosyitä, niin saavat joskus ammatinkin hyvällä kielitaidolla täältä. Tätä mieltä minä olen, anteeksi siitä.

Kyllä se musta-Pete puhui nimenomaan, että somalilapset menevät kouluun ulkomaille, ei vain ympärileikattavaksi, siitä ei puhuttu mitään. Tuo Pete oli muutenkin kovin ylimielinen liituraitapuvussaan ja viisan näköiseksi tekevissä (tai sitä niillä varmasti yritetään hakea) silmälaseissaan, että alkoi ihan oksettaa. Silloin on kyllä piru irti, jos näiden elintalsopakolaisten lasten koulutus maksetaan ulkomailla Suomen verorahoilla! Mutta itsehän se Pete asian telkkarissa lipsautti..

kierteleviä nimityksiä.. "Koulutus", "kulttuuriin tutustuminen", " sukulaisten luona käyminen", you name it. Suomessa nimittäin on laissa kiellettyä lähettää lapsia kotimaahansa ympärileikkaukseen, mutta sen matkan todellisen tarkoituksen voi kiertää kaiken maailman nimityksillä.

2

somaleiden lapset Suomesta menevät sukulaistensa luo esim. Englantiin tosiaankin koulu kouluun oppimaan englantilaista kulttuuria ja elämäntapoja ja tämähän se kalliiksi vasta tuleekin veronmaksajille. Ok, tarkistan asian nauhalta, mitä se musta-Pete oikein sanoi..

Vierailija
5/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni lapsuuden aikainen somalialainen koulukaverini on lähtenyt opiskelemaan Englantiin, Usa:han tai Kanadaan ja moni lopulta jäänytkin sinne, koska töitä on paljon helpompi saada! Ihan itse ovat opintonsa rahoittaneet ja monesti sukulaiset pärjäävät maailmalla todella hyvin, joten he auttavat toisiaan.

Vierailija
6/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se musta-Pete puhui nimenomaan, että somalilapset menevät kouluun ulkomaille, ei vain ympärileikattavaksi, siitä ei puhuttu mitään.

Tuo Pete oli muutenkin kovin ylimielinen liituraitapuvussaan ja viisan näköiseksi tekevissä (tai sitä niillä varmasti yritetään hakea) silmälaseissaan, että alkoi ihan oksettaa.

mikään ei ole ikinä tarpeeksi!! Mies on kouluttautunut ja asunut Suomessa vuosia, tekee töitä, puhuu suomea, mutta totta kai tätäkin pitää morkata kateellisina. Peterkin olisi voinut olla viisas ja häipyä täältä Suomesta vuosia sitten ja tehdä arvostetun uran jossain muualla, mutta jäi tänne. Ja mitä tästä saa? Haukkumista "kun se on niin ylpee!! Täällä pitää mamun nöyristellä ja olla kiitollinen meille suomalaisille!!"

Vierailija
7/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan kateellisia. Jos ei käy töissä ja pukeutuu kuin omassa kulttuurissa ollaan sitä mieltä että pitäisi sopeutua täkäläiseen kulttuuriin ja olla kuin me.

Ja tämäkö ei sitten ole rasismia? Ei se on vain "kriittistä" keskustelua. MUAHAHHAAHHHAAAAAAA!

Rasistista vikinää se on.

mikään ei ole ikinä tarpeeksi!! Mies on kouluttautunut ja asunut Suomessa vuosia, tekee töitä, puhuu suomea, mutta totta kai tätäkin pitää morkata kateellisina.

Vierailija
9/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muihin maihin lähetettävistä somalinuorista, etteivät he ole erilaisista syistä (?) johtuen päässeet Suomessa oikeisiin (?) koulutusinstituutioihin ja tästä syystä perheet lähettävät heitä muihin maihin opiskelemaan.

-Onko syy kenties heikko koulumenestys, huono suomenkielen taito tms?

- Mikä on oikea koulutusinstituutio silloin tällaisille nuorille? Sellainenkin maa ja koulutusinstituutio, josta saa paperit ulos ostamalla?

- Ja ennenkaikkea minua kiinnostaisi tietää, KUKA MAKSAA NOIDEN ULKOMAILLE LÄHETETTÄVIEN SOMALINUORTEN KOULUTUKSEN MUISSA MAISSA?

Vierailija
10/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Peter yleinenkin nimi siellä?

Taitaa olla muuttanut nimensä vähän hienommaksi ja liituraitaan paremmin sopivaksi.

Vierailija
11/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Peter yleinenkin nimi siellä?

Taitaa olla muuttanut nimensä vähän hienommaksi ja liituraitaan paremmin sopivaksi.

Joku kehtaa edes kysyä tällaista? Oli Peterin "alkuperäinen" nimi sitten mikä tahansa, mutta ihan näin yleissivistävänä tietona, monissa Afrikan maissa etunimenä on kristitty tai englantilainen (tai ranskalainen jne jne) nimi, minkäköhän takia? Siinä sinulle uusi tehtävä! :D Olisiko "Petteri" ollut sinulle mieluisampi?

Vierailija
12/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ja ennenkaikkea minua kiinnostaisi tietää, KUKA MAKSAA NOIDEN ULKOMAILLE LÄHETETTÄVIEN SOMALINUORTEN KOULUTUKSEN MUISSA MAISSA?

He itse tai sukulaiset, sponsorit.

Vierailija
13/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He itse? No heh,heh, hyvä vitsi. Suurin osa suomalaista ei käy töissä, miten ihmeessä he muka ITSE sen maksaisivat? Tarkoitat varmaan, että kun sossu laittaa somaliperheen tilille

rahaa, voivat vanhemmat silloin lähettää rahat ulkomailla asuville lapsilleen!

Voi kuinka helppoa ja ihanaa! Onnistuisikohan sama käytäntö omille kantasuomalaisille lapsillenikin, kun toivoisin, että lähtevät ulkomaille opiskelemaan vaikkapa johonkin kivaan (lue: kalliiseen) englantilaisen sisäoppilaitokseen.

Hmhmm...

Vierailija
14/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

He itse? No heh,heh, hyvä vitsi. Suurin osa suomalaista ei käy töissä, miten ihmeessä he muka ITSE sen maksaisivat? Tarkoitat varmaan, että kun sossu laittaa somaliperheen tilille

Voi kuinka helppoa ja ihanaa! Onnistuisikohan sama käytäntö omille kantasuomalaisille lapsillenikin, kun toivoisin, että lähtevät ulkomaille opiskelemaan vaikkapa johonkin kivaan (lue: kalliiseen) englantilaisen sisäoppilaitokseen.

Hmhmm...

Korjaan: suurin osa somaleista ei käy töissä..piti kirjoittamani

-sama-

Vierailija
15/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa se sponsori olla Suomen valtio, eikä mikään muu!

Hmhmm...

jos ei todellisuus kiinnosta. Kaverini somalialainen isä käy Suomessa kerran kuukaudessa tapaamassa aikuista tytärtään, aina auttaa tätä, koska pärjää itse niin hyvin. Leskeksi jäänyt ja toiset aikuset lapset asuvat myös Englannissa. Aikoinaan Suomeen tulivat, mutta heidän onneksi lähtivät ajoissa pois kun totesivat, että tulevaisuus ei näytä kovin ruusuiselta täällä. Tytär halusi jäädä teininä tänne tätinsä hoiviin. Ei tällaiset elämäntarinat teitä kiinnosta, joten ei kannata yllättyä kun niitä on useampikin. Teidän ainoa pakkomielle on, kuka vie teidän sossurahat.

Vierailija
16/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö huippuyliopistot ole aika kalliita?

Vierailija
17/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että somalit ei pääse kouluun täällä. ??? Rasismia???

Vierailija
18/19 |
11.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan niillekin löytyy jonkun mielestä suurempi tarve somaleiden joukosta: )

Ehkäpä jotkut Suomessa asuvien somalivanhempien lapset asuvat vuorostaan kyseisen sedän luona siellä Englannissa. Vuokrat maksaa ja opiskelun siellä maksaa ja tarjoaa sitten Suomen valtio.

Vierailija
19/19 |
01.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteväthän monet suomalaisnuoretkin ulkomaille opiskelemaan, kun eivät pääse sisälle Suomalaisiin korkeakouluihin. Esim. lääketiedettä opiskelemaan on vaikea päästä ja moni menee sitä Viroon opiskelemaan. Viroon pääsee sisälle ilman pääsykokeita ja jos on rahaa maksaa opiskelusta, sieltä saa tutkinnon ilman pääsykokeita. Tosin olen kuullut, että lääkis Virossa on aika haasteellinen jo kielenkin takia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä