Millainen ihminen kauhistelee suurperheitä?
Kommentit (27)
kauhistelen niitä kulahtaneita mammmoja esim viiden kakaran kans, perse vilkkaa neuvolassa ja paita on pieni, hiukset paskaset ja meikkiäkää ei oo.
Mielumi oon kahen pojan äiti, aikaa kuntoilla ja laittaa ittensä ihmisen näköiseks enne ulos menoa :D
eikä enää yhtää lasta, kiitos vaa :)
joka huomioi maailman oman navan ympärillä ja kantaa vastuuta omista teoistaan
joka on huolissaan väestönkasvusta ja ympäristöstä.
Lisäksi tuppaavat nuo suurperheelliset usein olemaan yhteiskunnan elättejä, mitä kauhistelen myös, ja erityisesti juuri sitä. Minusta kenenkään ei pitäisi hankkia enempää lapsia kuin pystyy omalla työllään elättämään.
Harvemmin haukkuu toisia tälläisessä asiassa.
Tiedän paljon isoja perheitä joissa on monta lasta, suurperheeksi luetaan kuitenkin jo 3 lasta.
Ja monella lääkärillä, politikolla on enempi lapsia kuin 2.
riittävän edelleen ulkomaalaisten hyysäämiseen. ettei suomen suurperheet ainakaan toistaiseksi ole tukirahoja liikaa verottanu ku somalisuurperheitäkin täällä tuetaan ja mustalaisia jotka ei ees suostu tekemään töitä ku niil on sellainen periaate et töitä ei tehä
että repikää siitä
ja rahaa tuntuu riittävän myös kreikan tukemiseen ja eu:n nieluun mutta ei sitten riitä kotimaisen telakan huolenpitoon ennenku tajutaan vasta myöhästyneenä että konkursiin meni sekin
Kun lapsia on monta (ja tiheällä aikavälillä), kaikille lapsille ei enää riitä huomiota vanhemmilta ja vanhimmat joutuvat huolehtimaan pienemmistä.
riittävän edelleen ulkomaalaisten hyysäämiseen. ettei suomen suurperheet ainakaan toistaiseksi ole tukirahoja liikaa verottanu ku somalisuurperheitäkin täällä tuetaan ja mustalaisia jotka ei ees suostu tekemään töitä ku niil on sellainen periaate et töitä ei tehä
että repikää siitä
ja rahaa tuntuu riittävän myös kreikan tukemiseen ja eu:n nieluun mutta ei sitten riitä kotimaisen telakan huolenpitoon ennenku tajutaan vasta myöhästyneenä että konkursiin meni sekin
joka on tuhonnut suomen kielen kieliopin ja vienyt kaikki pilkut ja isot alkukirjaimetkin mennessään.
kauhistelen siinä mielessä, että itse en jaksaisi päivääkään sellaista hullunmyllyä pyörittää.
En kuitenkaan arvostele tai tuomitse, se on eri asia.
yhdenkin lapsen kanssa on muka niin raskasta ja hirveää että ei sitten ymmärretä niitä jotka jaksaa enemmän niitä lapsia.
oon varma että tämänkin ketjun aloittaja haluaa keskustelun kääntyvän negatiivisena uskonlahkolaisia kohtaan mutta jos joku "tavallinen" ihminen haluaa suurperheen sitä ymmärretään paremmin
sitä paitsi suomessa väkiluvun kasvu ei todellakaan uhkaa liiallisella tahdilla. on tässä maailmassa paljon muitakin epäkohtia joita pitäs ensimmäisenä korjata. ei tarvi heti ekana rajoittaa ihmisten lisääntymistä
lapsellista ja kapeakatseista ajattelua
vähemmän lapsia, mutta suomessa on varmasti valtava määrä lapsiperheitä, joiden vanhemmilla on ura ja hyvä koulutus. Itselläni ainakin ok koulutus (maisteri) ja neljä lasta. NIin ja kroppa on hyvässä kunnossa, sehän on ihan itsestä kiinni, miten hoitaa itsensä. Ei siitä lapsia voi syyttää.
huomio pois sieltä omasta tunkiosta.
ärsyttää sellainen epäkohtien kaivelu ja yhden ongelman korostaminen muiden ohitse, eikä tajuta että maailmassa on niin paljon ongelmia että ei voida ruveta jotain yhtä asiaa hanakasti vastustamaan.
Kautta aikain maapallolla ollaan edetty jokainen ihminen omiensa ja samoin ajattelevien parissa ja niin se tulee menemään vastakin hamaan loppun saakka. Se että ruvettaisiin järjestäin puuttumaan diktaattorin elkein esim. ihmisten lisääntymiseen ei pelasta tätä palloa.
sitä paitsi eikö luonto äiti pidä automaattisesti tasapainoa yllä. luonto karsii. eli ne jotka ei pärjää kuolee ensimmäisinä kulkutauteihin ja väkiluku taas romahtaa kuormitetuilla alueilla yms. tulee maanjäristyksiä ja tulvia jotta tasapaino säilyisi
mutta hiljaa mielessäni tai ihan tuttujen kesken kyllä joskus vähäsen, koska itse suurperheen lapsosena en vaan näe sitä minään parhaana mahdollisena elämänvalintana ollenkaan. Nämä on luonnekysymyksiäkin ja ilman muuta jokainen valitkoon itse, en minä tuomitse.
Itse kyllä ajattelen myös ekologista aspektia hyvinkin paljon elämässä sekä myös sitä että mä itse saisin jonkun rehellisen hermoromahduksen alta viikon, mikäli joutuisin asumaan tällaisena rauhallisistakin asioista pitävänä aikuisena ihmisenä jossain suurperhehässäkän keskellä. Ja sitä suurperhe suomeksi sanottuna kai yleensä on; enemmän tai vähemmän kaaosta ja häsellystä. Ei kiitos.
kauhistelen niitä kulahtaneita mammmoja esim viiden kakaran kans, perse vilkkaa neuvolassa ja paita on pieni, hiukset paskaset ja meikkiäkää ei oo.
Mielumi oon kahen pojan äiti, aikaa kuntoilla ja laittaa ittensä ihmisen näköiseks enne ulos menoa :Deikä enää yhtää lasta, kiitos vaa :)
älä tee enempää ! On aikaa sulla meikata ja käydä salilla. :) toiset ei vaan tarvii meikkiä että on kauniita :) tai käydä salilla, että pysyy normaalin kokoisena.
olivat ne ketä tahansa? Tuttuja tai tuntemattomia. Naisena vielä voin kertoa että se olen minä joka sen lauman passaaa ja huolehtii.
No thanks.
Minulla on 5 maailman ihaninta lasta ja toivon vielä 2 saavani. Anteeksi. :(
"Oon ollut nyt kaksi päivää töissä n:nnen lapsen jälkeen ja vauvalomalle tekisi taas mieli..."
"Tahdon vielä kerran kokea raskauden, synnytyksen ja vauva-ajan..."
Tuleekohan noille ollenkaan mieleen, että ne lapset kasvaa...
en ymmärrä, mikä jumala käskee naisen elää elämää joka kuuluu korkeintaan viime vuosisadan puoleen väliin.