Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥SYYSTAAPEROIDEN ITSENÄISYYSPÄIVÄ♥

06.12.2005 |

Huomenta!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea syö tossa aamupalaa ja mies vielä nukkuu. Odotan, että herää, ni pääsen suihkuun. Oli tarkoitus lähteä yhdessä ulkoilemaan, mut taitaa ulkona vettä vähän ripotella :( Mansikka oli kaiketi syyllinen edellisyön rikkonaisuuteen, sillä viime yö meni parilla tutin laitolla. Ei siis mansikkaa enää aikoihin!

Mimmulille myös voimia näihin allergia juttuihin. Se on aina rankkaa, vaikka sopiviakin ruokia olisi useampi..

Toivottavasti kaikilla olisi mukava päivä! Paranemisia kaikille pienille ja isommillekin! :)

Enkeli1 ja Nea

Vierailija
2/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa missä olin eilen illalla? Yksin.

(Siis menin yksin)

Lähistöllä oli konsertti Joulun rakkaimmat laulut. Matti Korkiala, laulu, Jouni Somero, piano. Arkihuolesi kaikki heitä, Valkea joulu, Tulkoon joulu, Sydämeeni joulun teen, Konsta Jylhän joululaulu, Varpunen jouluaamuna...

Onneksi menin.

Loppuillalla mieli tosin ei ollut enää ihan yhtä hyvä kuin konsertista tullessa. Vastassa oli aikamoinen kaaos eikä lapset ollu yhtään sen näköisiä, että ois nukkumaanmenoaika ja mies kaikessa rauhassa istuu ja kattelee Kumman kaa- tv ohjelmaa. Koitin sitten sanoa, että mun mielestä tuollainen ei oo reilua, kun mä niin harvoin käyn missään. Mies ei vastannut mitään. Totesi myöhemmin, että jos hän vastaa, riita vain yltyy. Täytyy vain kuunnella ja yrittää ottaa opikseen.

Pekka nukkui koko yön omassa sängyssä ja pari kertaa vain piti taputella/silittää!!!!! Oli ihanaa nukkua. Ja nyt tulee kakkoselta paljon hyviä lastenohjelmia. Joten meillä tää juhlapäivä mene telkkarin ääressä nauttiessa ja välillä koitetaan ulkoilla. Ruuaksi neiti keskimmäinen valitsi kaupan metripizzaa. Ollaan syöty niin paljon hirvikeittoa, että halusin välillä jotain ihan muuta.

Mukavaa juhlapäivää kaikille!

T@hti

Vierailija
4/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei taida olla kauheasti mitään uutta sanottavaa. Lapset pitäis saada ulos nauttimaan lumesta, mutta kukahan sen hoitais:( Minä en jaksa. Mies ei varmaan itse tajua, vaan lorvii aamun niin kauan, että on myöhäistä. Katsotaan.

T: Ynis

Vierailija
5/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko olla vähän Marjatta tänä aamuna; piti siivota vessat, imuroida, järjestellä = raivata kaaosta, paistaa torttuja, pestä pyykkiä ja nyt on vielä ruoka uunissa. Syy tähän melkein ennen kuulumattomaan intoon: meille tulee vieraita. Kipii!

Muuten ei erikoista. Pari heräämistä yöllä, sekä itsellä että T:lla, mutta sai nukkua aamulla klo 8.30, T nousi vasta silloin. Tod harvinaista.

Ihanaa, että löytyy edes yksi kanssasisar tuon sohvaperuna-asian suhteen. Ajattelinkin, että mistä kaikki syystaaperoiden äidit ovat saaneet tuon energian kuntoiluun... :) mutta yritän minäkin sitten ensi vuonna ryhdistäytyä. Nyt ei jaksa / kehtaa / kerkiä / pysty. Miltähän näyttäisin esim salilla tämän pallomahan kanssa? Kun ei ole se Kukkuun tyyli ).( vaan (((.))).

Palailllaan! Mimmu " the sohvaperuna" rv 36+2 sekä miesväki, joka touhuilee ulkosalla

Vierailija
6/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin talokriisistä yli. Kyllä ne aina ietityttävät nämä isot elämänmuutokset kuten muutto uudelle paikkakunnalle,talokaupat jne. Luotan kyllä,että mies osaa arvioida ettei suurempia riskejä pitäis olla. Ja oikeus on kyllä nykyään ostajan puolella pitkää jos jotain vielä ilmaantuu myöhemmin. tosin kyllä mieskin on sitä mieltä että uusi on aina uutta,eihän siitä mihinkään pääse.mutta on se rakennusurakkakin aina melkoinen. Nyt ei jakseta siihen lähteä,kun ensin tarvitsee katsoa miten viidytään uudessa kaupungissa.

Kaikki kunnioitus teille rakentajat!!!

Marjattana olen touhunnut minäkin,siivonut ja pessyt pyykkiä. jääkaapissa odottavat vielä pipari ja torttutaikkina (kaupan) huraa huuto vahanajan marjatoille jotka väänsivät voitaikinat ja kaikki itse,keittelivät luumuhillotkin.

T@hti,tullaan Lestille V:n kanssa ke joulunalusviikolla,meillä ei kyllä ole autoakäytössä,kun se on isällä Kokkolassa, mutta pääsisitkö sinä mitenkään psitäytymään meillä?

tiivii ja pikku-V (joka lopetti maitopaaston eilen,söi 2 lämmintä ateriaa ja puolikkaan banaanin,ja huusi yöllä kolmeen otteeseen PITKÄÄN,nii-i paasto kai pitäis purkaa pikkuhiljaa)

Vierailija
7/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimia tähän joulunalusaikaan. Olen kuullut että ensimmäinen vuosi merkkipäivineen on vaikein.kaikki erilaista ensimmäistä kertaa ja se muistuttaa menetyksestä. kovasti siunausta sinulle ja perheellesi!

Vierailija
8/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa luvata vielä varmaksi, mutta voisi onnistuakin. Pitää sopia vielä tarkemmin, niin mä voin selvitellä, saisinko vaikka isompia jonnekin ja tulisin Pekan kans kahdestaan tai jotain. Kiva ois kyllä nähdä.

T@hti

Vierailija
9/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunnustaudun sohvaperunaksi :) Joka ilta annan sohvalla löhöten Antsalle iltamaidon ja samalla katson jonkun ohjelman (tai pari ;)) OIkeata kuntoilua en ole harrastanut piiitkään aikaan. Hyötylíikunnasta tosin kävi tänäänkin lumikinoksessa vaunujen kanssa tarpominen. Ei ole auraa tälle päivälle vielä näkynyt :(. Hyötyliikuntaa tasoitan popsimalla tässä kirjoittaessani pari riviä suklaata...

Mies antoi minun tänä aamuna nukkua kunnolla ja toi lähtiessään (puoli kymmeneltä) Antsan maitopullon kanssa viereeni, josko vaikka pienet nokkaunet ottaisi. Puuroa oli maistunut kaksi isoa lautasellista. Poikahan tosiaan otti napsu-unet..Heräsin Antsa kainalossani klo 11.11 (niin se kello tosiaan näytti). Isommat olivat katselemassa ohjelmia. Niitä olikin tälle aamulle riittänyt. Eipä siis ehkä ihme, että Anteroinen nukkuu myöhäisempiä päikkäreitä vaunuissaan täyttä häkää. Puolen tunnin päästä on varmaan pakko herättää. Huomenna on aikainen ylösnousu.

Olipa muklava, että olit T@hti päässyt mukavaan ja tunnelmalliseen konserttiin. Nosti varmasti joulumieltä. Miehet nyt vain ovat miehiä...Ei meilläkään säälliseen aikaan mennä nukkumaan, jos vain miehestä on kiinni. Miesten aivoilla on välillä vaikea hahmottaa kokonaiskuvaa ;D

Leivoskelimme tänään lasten kanssa joulutorttuja. Antsakin söi puolikkaan ja oli aivan suu luumussa ja naama virneessä. Jälkeenpäin tosin huomasin suunsa ympärillä hiukan ihottumaa.. ei kai luumu voi allergisoiva olla..? Antsalla ei tosin minkäänlaista allergiaa ole esiintynyt. Lähiaikoina päiväkodin ruokiin siirtymisen jälkeen on kakka tosin tullut taas monta monta kertaa päivässä ja erittäin löysänä. Hmmm -niin- ei taida tuo luumu ainakaan parantaa asiaa.

Kivaa, juhlallista ja tunnelmallilsta itsenäisyyspäivän ilta, mammat!

Saamuska

Vierailija
10/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun olo on aika kaamea. Eikö tää ikinä lopu:( Posket on ihan kipeinä, mutta ei kai tulehdusta voi olla, kun antibiootit just loppu eilen? On silti sellanen olo, että tekis mieli soittaa taas terveyskeskukseen aamulla ja vähän valittaa tätä kurjuutta. Oli sitten pelkkä virus tai ei:)

Mies ihana on antanut mun makoilla koko päivän. Vei lapset aamupäivällä ulos ja on sekin jälkeen hoitanut tyttöjä. Tein nopean ruuan päivällä ja siinä on mun päivän osallistuminen. Äsken huhuili glögille, joten taidan koittaa vähän piristyä ja liittyä seuraan.

Enkeli, voimia kovasti tulevaan jouluun! Minä olen myös kuullut siitä, että eka vuosi on se vaikein, kun on kaikki ne ekat juhlat ilman lähimmäistä. Toivottavasti pääsette äitisi luokse jouluksi!

Vierailija
11/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Itsenäisyyspäivää kaikille!

Sain nukkua tänään!!!! Mies nousi lasten kanssa kasin pintaan, havahduin kymmenen maissa lasten kiljumisiin, olivat lähdössä ulos! Sitä ei yleensä kyllä miehen toimesta tapahdu... Nukahdin vielä uudelleen, heräsin 11 maissa kun kummipojan vanhemmat tuli hakemaan lastaan yökylä-reissulta kotiin :) Ja mä olen meillä se joka aamuisin nousee ja varsinkin kummipojan (7v) tekemiset hoidan AINA. Nyt saan vetää sellasen rastin seinään ettei ikinä ennen...

Tiedän että tässä porukassa on " muutama" herkkusuu ;-) Mutta oletteko maistanu RainbowGourmet Saksanpähkinä-jäätelöä? Ostin sitä eilen piiiitkästä aikaa ja ai että on H E R K K U A! Suosittelen!

Tilattiin tänään pizzat ruoaksi. Vähän tuntui hassulta juhlapäivänä tuollainen ruoka mutta ai että olikin hyvää!!!! Hih, mitähän painonvartijoiden pisteet sanois tän päivän herkuista... Onneks en ole vielä aloittanut ;-) Syytä kyllä olis. Masensi sunnuntaina kun tein ekan työvuoron. Ennen olen pitäny 38-40 koon työhousuja, nyt piti ottaa 44!!! Ei tuntunu kivalta, ei...

Sassalle on latistettu Puuppolan kauraa melki viikko ja hyvin menee!!!!! Eikä RelaDropseistakaan ole tullut pikkasta taiveihottumaa enempää. Uskotte että ottaa pattiin kun ne edelliset kaura-latistukset olin tehny " epä-puhtaasta" kaurasta :( Mut sekin piti oppia kantapään kautta että meidän neiti ON herkkis. Eihän kaikki oo. Voihan tässä vielä ongelmia tulla mutten usko. Hyvälle näyttää!!!!!!!!!!!!!!!

Sassalla on nyt sitte kaikki muut hampaat paitsi ne kakkos-poskihampaat! Hurjaa!!! Poitsu oli yli 8kk kun sai ekan hampaansa, oli varmasti yli 2v ennenku oli sama tilanne ku Sassalla nyt. Eli toivomme jonkinpituista hammas-pukkaus-taukoa, kiitos... Vaikka puoli vuotta, kiitos.

SUURI uusi stressin aihe kuitenkin iski viime viikolla. En tiedä moniko on lukenut asiasta mutta Kela siis kiristää erikoiskorvikkeiden korvattavuutta ensi vuonna. Eli kaikki korvikkeet on latistettava jotta saa korvattavuuden näihin aminohappopohjaisiin korvikkeisiin jota Sassa siis juo. Siis vasta jos MIKÄÄN muu ei sovi. NO, tästä sitten ääliö korvikkeenvalmistaja Nutricia on vetänyt sellaisen herttaisen johtopäätöksen että lopetetaan kaikki " turhat" korvikkeet... Eikä allergia-lääkärit saisi enää ollenkaan viime viikon jälkeen kirjoittaa niistä lopetettavista korvikkeista uusia reseptejä. Ja arvaatte varmaan että Sassan elämän eliksiiri, eli toista litraa päivässä menevä Nutri Junior on LOPETETTAVIEN LISTALLA :( En tosiaan tiedä mitä asialle voin tehdä. Ihan hukassa. Se toinen aminohappopohjainen korvike joka jää olemaan (Neocate) ei tuntunut Sassalle sopivan. Muuttavat kuulemma sen koostumusta paremmin sopivaksi, en sitten tiedä. Mutta kusessa ollaan suoraan sanottuna tuon asian kanssa. KURJAA!!!!

Ymmärsiköhän tuosta vuodatuksesta kukaan....

Nyt tuli taas niin paha mieli tosta kun alkoi taas ajatella että taidan lopettaa.

Kerppu, äkänen Nutricialle.

Vierailija
12/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni tänään valisti veljeään päivän tärkeydestä, jos olis toisin, niin lapsemme osaisivat sujuvaa venäjää. Että seillainen huumorintaju. Olen kyllä oikeasti yrittänyt tänään miettiä mikä juhlapäivä on kyseessä. Tosin telkkaristakin tulee kiitettävästi aiheeseen liittyvää ohjelmaa. Lukuisten lastenohjelmien lisäksi.

Meillä tyttö nukkui pitkästä aikaa oikeesti koko yön. Vasta 7. 15 ekana kerran heräs ja sitten jatkettiin vielä puol ysiin. Ihanaa.

Kerppu, ymmärrän kyllä tuskasi. Olen ymmärtänyt niin, että altistus koskee uusia päätöksiä. Mutta on kyllä tosi ikävää kun poistavat markkinoilta teille ehkä ainoa sopivan maidon. Mutta toivotaan, että Sassalle sopii sitten se uudisttu Neocate. Oletko varmistanut valmsitajalta, että tämä huhu tosiaan pitää paikkansa? Kun joskus näillä jutuilla ei ole mitään perää. Kivaa, että kaura tuntuu sopivan. Siitä se lähtee.

Ynis: ei ne antibiootit aina auta, nimimerkillä: kokemusta on. Voihan se olla joku virus, mutta olet kyllä ollut jo pitkään kipeä. Minä menisin uudestaan lääkäriin, mutta olenkin tälläinen lääkärissä ravaaja :)

Koska muutkin kertoo, miten reippaita ovat olleet, niin minäkin ;) Olen leiponut sämpylöitä, tehnyt mustikkakeittoa, siivonnut (mies kyllä auttoi) ja sitten kävin lenkillä. Tuo liikunta onkin mulle henkireikä ja kotona on melkeimpä rankempaa kuin jumpassa tai lenkillä. Mä olen aina tottunut liikkumaan ja nyt syksyllä olen päässyt ihan liian vähän ja se ärsyttää. Mutta keväällä miehen työhommat pitäis olla sellasia, että ehdin enemmän jumppaan. Mutta me kaikki ollaan erilaisia, ja kyllä mussakin se sohvaperuna löytyy, kun vaan on riittävän kauan jäänyt jumpat väliin, niin sitten onkin helpompi jäädä kotiin ;) . Aaviksen saama joululahja, kuntosalijäsenyys, olis kyllä mullekin mieluinen.

Voisitteko lähttää sitä lunta tänne etelärannikollekin? Pikana kiitos!

Piude

Vierailija
13/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla onkin sellanen olo, että taidan soittaa lääkäriin heti huomenna. Ehkä tää on joku virus, mutta eihän sitä ikinä tiedä ja alkaa olla sellanen olo, että mitä vaan vois jo kokeilla. Yskähän alkoi jo ennen Levin reissua ja nyt sen lisäksi on tullut tää kaamea nuha. Eli kohta taas jo 1kk kipeänä:(

Ajattelin kaikesta huolimatta mennä tekemään joulutorttuja. Sain itseni suihkuunkin raahattua. Mies lähti lasten kanssa vanhemmilleen, niin saan rauhassa olla ja tehdä sen mitä jaksan. Kiitokseksi voisin niitä torttuja paistaa, kun ovat miehen herkkua. Itse en niistä niin välitä.

Vierailija
14/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Terkut kaikille Isosta Omenasta. Ei kuitenkaan Espoosta :-)

Oma aika teki hyvää ja hienosti olivat anoppi ja isi selvinneet Typyn kanssa. Tosin rytmit on taas päin mäntyä ja anoppi ehti ennen kotiinlähtöään kommentoimaan paria juttua niin, että koko muija kypsyttää...

Vaari nukkui pois perjantaina, joten surua ja murhettakin tähän elämään mahtuu.

Linnan juhlia kai pakko seurata, sillä pari työkaveria siellä bongattavana. Saa nähdä onnistuuko.

Sairastelijoille tervehtymistä kovasti.

Mua vaivaa sitkeä yskä, mutta Typy alkaa olla melkein 100% terve, välillä vaan räkänokkainen.

Pikamoi,

Keilin & Typy

Vierailija
15/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni, Keilin, vaarisi johdosta:(

Ynis: ärsyttävää äidin sairastaa, parantumista ei yhtään edesauta se, ettei saa kunnolla levätä, mistä aasinsiltana:

WAU, Kerppu, mikä aamu:)) *kade*

Kiitos voimalähetyksistä, tavoittivat aina otollisena hetkenä, vaikka sitten taas tänään iski huoli ja ahdistus kun kipuja tuli pojalle taas (T@hti, umpparia pidin mielessä, mutta ei ole...). Eilen vein pojan keliakia, laktoosi ja allergiaverikokeeseen (huh, huutoa, mutt veret putkissa, jee) ja tänään taas päivystykseen, kun huoli oli suuri. Otettiin pieni verenkuva ja serppi, ja kaikki ok, joten akuutti ummetusvaiva on vieläkin diagnoosi ja lisälääkettä peliin (kuituhommia) ja liikuntaa ja leikkiä.

En jaksaisi olla näin paljon äiti - huolen painamana on raskasta etenkin kun mieleen pääsee kaikki kamalat taudit... (niin, Tea, täällä yksi innokas lääkärikirjojen kahlaaja - hyi mua!).

Enkelille voimia joulunaikaan.>>>>><

Paljonpaljon lämpimiä ajatuksia.

Simam, uupunut

Vierailija
16/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, että tänään olen viettänyt ihan sairaslomaa. Luksusta! Olen suurimmaksi osaksi vain makoillut. Nyt on ihan pikkuisen parempi olo. Saa nähdä mitä huominen tuo tullessaan.

Jaksua teille edelleen! Toivottavasti ummetusvaiva helpottaa!

Ayap, mikä teillä on tilanne?

Vierailija
17/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niin se varmasti onkin että uusissa allergia-epäilyissä nuo " kaikki" korvikkeet pitää testata ensin. Ja se Nutrin poistuminen on valitettavan totta, muutama tuttu allergia-listalta sai virallisen vastauksen Nutricialta...

Tuntuu äärettömän pahalta, että pieneltä viedään se kaikki millä elää ja kasvaa tällä hetkellä :(

Voimia tasapuolisesti kaikille sairasteluiden, menetysten, algeerioiden yms. kanssa!!

Kerppu

Vierailija
18/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos myötätunnosta ja erityiskiitos Ynikselle avuntarjouksesta! Tulee hyvä mieli... :)

Väkkäräinen on kipiä edelleen, kuumetta ei onneksi ole ja ripulia ei tänään ole tullut enää kuin kahdesti (sellainen iso satsi, pikku näytteitä on tullut lisäksi muutaman kerran). Pissaa tulee paljon, joten tuskin kuivumisvaaraa enää on.

Huomiseksi on varattu leikkausaika putkitusta varten, peukut on siihen asti varattu onnistumisen puolesta pystyasentoon. Kunpa se onnistuisi.

Kaikille sairastaville parannusta ja sairastavien äideille voimia!

Pyörsky mokoma valvoo taas, tänään ei ole edes nukkunut päivällä. Alan epäillä, että tytön ruokavalio ei olekaan kohdallaan. Voi helkkari.

Vierailija
19/19 |
06.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tänään eräs ystäväni totesi, kun purin tuskaa pojan tilasta: äidit ovat perheen mahoja! Ajatelkaa, jospa saisi yhden päivän ilman yhtä ainoata ajatusta, joka liittyisi muiden syömiseen ja ruuansulatukseen:)

Tämä tuli Ayapin viimeisestä Väkkärän ruokavalioon liittyvästä lauseesta mieleen...

niin, ja että tämä vatsa ei unohtaisi: hienoa Kerppu, kaura on pop!

simam

(en ole muuten yhtään joulukorttia vielä kirjottanut, ja lahjahommat yms. on ihan levällään - energiani on valunut pojan suolistoon, missä se ei kuitenkaan saa aikaan mitään hyvää. Päätelmä: onko energiani paha?)