Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko masennuksen vuoksi työelämän ulkopuolella oleva mielestäsi oleskeluyhteiskunnan rosvo?

Vierailija
07.01.2013 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan

ja kokee, että häntä syyllistetään, vaikka hän on yrittänyt parhaansa?

Vierailija
2/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka työskentelevät ruotsinkieliselle pääomalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei todellakaan

ja kokee, että häntä syyllistetään, vaikka hän on yrittänyt parhaansa?

keskityt nyt itseesi ja olet itsellesi armollinen; olet kestänyt jo ihan tarpeeksi.

Vierailija
4/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin yrittäneeni tarpeeksi, enää en yritä. Sori vaan kaikki, musta ei ollut työelämään eikä opiskelemaan. Edes terapiaa en saanut. Paska tuuri, ensi elämässä uusi yritys.

Vierailija
5/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän käyttää oleskeluunsa yhteiskunnan varoja. Masennuksesta on pyrittävä kaikin voimin pois, ja paras keino masennuksesta eroon pääsemiseen on työnteko, työyhteisö ja päivittäiset rutiinit. Kaikki muu on itsekkyyttä ja lorvimista.

Vierailija
6/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jolla ei ole voimia edes lähteä ovesta ulos? Ja kuka tämmöisen henkilön palkkaa? Minäkin olen hakenut kymmeniä paikkoja, nimenomaan sellaista kevyttä "paskaduunia"(palkkauksen suhteen) johon ei tarvita mitään koulutusta tai kokemusta, tuloksetta. Mihin meidät kaikki luuserit tungetaan, kun terveillekään ei riitä töitä? Ja mitä hyötyä on päivärutiineista, kun olo on surkea ja zombiemainen hereillä, päivästä toiseen?

t. 14-vuotiaasta asti masentuneena ollut (nyt 27-vuotias)

Vierailija
7/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa tonkia.napanöyhtäänsä vuodesta toiseen.

Intian slummeissa ei kaiketi olla masentuneita...

Vierailija
8/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut menee äärimmäisessä hädässä ns. survival-moodiin, jossa laiminlyö tunteensa, ajatuksensa, muistonsa, kaiken. Ei nuku tai syö kunnolla, käy ylikierroksilla niin kauan kunnes joko sairastuu vakavasti tai kriisitilanne on ohi. Olen itse tämän kokenut ja psykoosi oli hilkulla, ihan hoitavan tahon mukaan.

Ps. Harva masentuu itsekeskeisyyden vuoksi. Kyllä siellä taustalla on mm. traumaattista lapsuutta, vaikeaa nuoruutta, perinnöllisiä sairauksia ja taipumuksia...

Vierailija
9/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta enää raha, omaisuus, toimeentulo tms.

Minulle riittää, että selviän aamusta iltaan ja saan syödäkseni.

Järkyttävää, mutta totta.

Vierailija
10/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa. Toki on varmasti näitä joita"masentaa" ihan kaikki. Mutta luettuani tätä palstaa pidempää niin en ihmettele enää. Vaikuttaa että suurimmalla osalla on kierounut suhde puolisoonsa jolle myönnetään tai annetaan lupa harrastaa ta tavata ystäviä. Ystävien koteja kritisoidaan anonyymisti ja sisarusten kanssa ei voi edes joulua viettää ilman riitoja. Isovanhemmat ei auta omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan ja vastavuoroisesti ei aikuiset lapset auta omia sairaita vanhempiaan. Töissä käydään hampaat irvessä eikä työstä saa kokea ainakaa nainen iloa olematta huono äiti.

Hyvä äiti hoitaa lapset yksin hampaat irvessä kunnes ne menee kouluun ja sitten ne lapset saakin pärjätä koko päivän itse, luuseri esikoululaisella on haalarit talvella ja natsimutsi hankkii hoitajan koululaiselle.

Nainen kaataa vaikka pput pihalta ja huoltaa autonkin eikä mitään parisuhdeaikaa tarvita kun ei olla kumminkaan koskaan mistään puhuttu tai tunnettu.

Mä en enää yhtään ihmette miksi Suomessa voidaan henkisesti niin pahoin.

Vierailija
11/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa usa:n kodittomista on psyykkisesti sairaita. siellä kun ei ole mitään sosiaaliturvajärjestelmää, niin oleskelijat ovat sitten kadulla tekemässä rikoksia. samasta syystä maassa on enemmän vankeja kuin missään muussa länsimaassa, ja väkivaltarikoksetkin ihan kivoissa luvuissa. usa on totaalisen vitunpaska yhteiskunta. se taitaa olla niinistölläkin haarukassa: jokainen huolehtikoon itsestään ja oleskelijat potkitaan katuojaan.

jokainen masentunut haistattakoon pitkät vitut oleskelupuheille. mä maksan veroja, ja teille ei vittuilla niin pitkään kun multa kysytään. saatana.

Vierailija
12/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sairaus siinä missä fyysisetkin sairaudet ja sairas ihminen on työkyvytön. Masennukseen voi johtaa monikin tekijä, omalla kohdallani se oli kilpirauhasen vajaatoiminta, jonka lääkärit diagnosoivat masennukseksi. Söin vuosia masennuslääkkeitä turhaan. Niinkin simppeli asia kuin hormonivaje voi aiheuttaa masennusta.

Vierailija
13/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa usa:n kodittomista on psyykkisesti sairaita. siellä kun ei ole mitään sosiaaliturvajärjestelmää, niin oleskelijat ovat sitten kadulla tekemässä rikoksia. samasta syystä maassa on enemmän vankeja kuin missään muussa länsimaassa, ja väkivaltarikoksetkin ihan kivoissa luvuissa. usa on totaalisen vitunpaska yhteiskunta. se taitaa olla niinistölläkin haarukassa: jokainen huolehtikoon itsestään ja oleskelijat potkitaan katuojaan.

jokainen masentunut haistattakoon pitkät vitut oleskelupuheille. mä maksan veroja, ja teille ei vittuilla niin pitkään kun multa kysytään. saatana.

Jos tarkoitit tuossa vihjata että köyhyys ja toimettomuus aiheuttaa rikollisuutta, niin se ei pidä paikkaansa. Ei ainakaan Amerikassa.

Vierailija
14/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jos masennus on kroonista eikä tosiaankaan mikään auta ( vuosien terapia, lääkitys, säännölliset elämäntavat) niin sitten oikea osoite on sairauseläke.

Mutta masentuneena kotiin käpertyminen, hoidosta kieltäytyminen ja totaalinen " minua ei kukaan voi auttaa koskaan"-asenne ei ole ok eikä sitä tarvitse vuosia yhteiskunnan maksaa. Toipumisessa tarvitaan pitkääkin sairauslomaa ( varmaan minimissaan 6kk- vuosi) mutta masennuksesta yleensä voi myös toipua. Tai ainakin oppia elämään sen taipumuksen kanssa. Ei kai kukaan ehdota alkoholisteillekaan ikuista sairauslomaoikeutta?

Vierailija
15/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tarkoitit tuossa vihjata että köyhyys ja toimettomuus aiheuttaa rikollisuutta, niin se ei pidä paikkaansa. Ei ainakaan Amerikassa."

No en tosiaan tarkottanu. Kuvio menee niin, että psyykkisesti sairas ihminen ei saa rahaa eikä hoitoa. Hän sitten hoitaa itseään miten taitaa, usein huumeilla. Kitkuissa veitsen kanssa hän sitten ryöstävät huoltoaseman ja joutuvat vankilaan. Niin se menee.

Vierailija
16/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on aidosti työkyvytön, kun taas sellainen "rosvo" on henkilö joka kyllä pystyisi työhön, mutta joka mieluummin pääsee helpommalla nostamalla tukia.

Valitettavasti masennuksen hoito tänäkin päivänä on aika lapsenkengissään, ja läheskään kaikille ei saada pysyvää, työkyvyn ylläpitävää apua millään nykyajan hoidoista, ei lääkkeillä, terapialla, sähköshokeilla. Veljeni on ollut nyt vuoden verran masennuksen takia sairaseläkkeellä, ja hän on juuri sellainen tapaus. Kovalla neuroleptilääkityksellä pystyy olemaan sen verran tuskaton ettei tapa itseään, mutta siinä lääkityksessä ei töitä tehdäkään sitten.

Vierailija
17/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kitsaasti antavat sitä, ihan kokemuksesta tiedän. Ja jos on ollut vuoden yhtäjaksoisesti sairaslomalla, pitäisi tarkistaa oikeus kuntoutustukeen- vaan näin ei tahdota tehdä, koska kunta pihistelee rahoissa ja siksi sinne sairaslomallekaan ei tahdo päästä, edes aiheesta.

Vierailija
18/18 |
07.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään huumeita enää tähän olooni sotke. En myöskään millään lääkkeillä ole päätäni sotkenut, enkä sotke.

Minä saan perustoimeentulon ja se riittää minulle. Olen nyt paljon onnellisempi kuin työtä tehdessäni.

Nyt kotona ollessani kukaan ei hauku minua, eikä tule ilkeilemään mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi