Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettotulot 5500€ perheellä (4hlö)

Vierailija
01.01.2013 |

Mitä mieltä, kumpi on oikeassa? Miehen mielestä olemme peruskeskituloisia, minun mielestäniihan hyvätuloisia. Meillä on kaksi lasta, asuntolainaa, mutta ei muita velkoja. Elämiseen jää joka kuukausi noin 3500€, kun asuminen ja lainat on maksettu. Kertokaa, kumpi on oikeassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois.

Vierailija
2/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko bruttotulot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisia bonuksia noin 2000-3000€ vuodessa, ei muita tuloja. Asumme pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
4/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisi henkilöä ja nettotulot 5000 (teen itse 30h viikossa). Enkä pidä meitä hyvätuloisina. Tai jos lainamenoja ei olisi niin sitten. Mutta ei meillä rahalla mällätä. Pari kolme tonnia vuodessa ylimääräistä antaisi väljyyttä sen verran ,että voisi matkustella myös talvella.

Vierailija
5/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloussanomissa todettiin ettei ole selvää määritelmää sille, kuka on suurituloinen.

Taloussanomista vuodelta 2010:

Kuinka paljon pitää tienata, että olisi hyvätuloinen? Suomalaisten parhaiten ansaitseva kymmenys tienaa vähintään 4 300 euroa kuukaudessa. Onko tämä hyvätuloisuuden raja? Asiantuntija muistuttaa, että hyvät tulot eivät välttämättä tarkoita, että tuloilla tulee hyvin toimeen.

Tämän mukan olette keskituloisia, mutta hyvä että olet tyytyväinen ja kyllähän teillä tosi hyvä taloudellinen tilanne on verrattuna moneen muuhun.

Vierailija
6/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Enkä pidä meitä hyvätuloisina. Tai jos lainamenoja ei olisi niin sitten. Mutta ei meillä rahalla mällätä. ...

Eihän teidän hyvätuloisuutenne ole siitä kiinni pysyykö raha näpeissä vai ei.

Vierailija
7/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloussanomissa todettiin ettei ole selvää määritelmää sille, kuka on suurituloinen.

Taloussanomista vuodelta 2010:

Kuinka paljon pitää tienata, että olisi hyvätuloinen? Suomalaisten parhaiten ansaitseva kymmenys tienaa vähintään 4 300 euroa kuukaudessa. Onko tämä hyvätuloisuuden raja? Asiantuntija muistuttaa, että hyvät tulot eivät välttämättä tarkoita, että tuloilla tulee hyvin toimeen.

Tämän mukan olette keskituloisia, mutta hyvä että olet tyytyväinen ja kyllähän teillä tosi hyvä taloudellinen tilanne on verrattuna moneen muuhun.

Jos siis teillä molemmilla on bruttopalkka 5000 niin olette suurituloisia, eli suomalaisten parheiten tienaavassa kymmenyksessä.

Vierailija
8/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät mukana jne.?

Meillä on 3 lasta, asuntolainaa 300 000e ja nettotulot aika lailla samat, Bonuksia tulee saman verran vuodessa miehelle.

Meillä bruttotulot kuitenkin paljon pienemmät, mulla 3700 e ja miehellä se n 5000e, ja lapsilistä n 370e.

Meilläkin jää asumiskulujen jälkeen n 3500 e käyttöön, mutta tuntuu silti aina, että ihan kädestä suuhun tässä mennään.

Tosin tälle vuodelle olen suunnitellut huomattavasti tiukempaa budjettikuria, ja ennen kaikkea oikeasti juuri sitä, eli budjetointia. Kaikkien menojen tarkkaa ylöskirjaamista, ja sitten niiden tutkiskelua.

Vierailija
9/9 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiotulojen bruttotuloista määritellään onko joku suuri, keski vai pienituloinen. Tai oikeastaan vuositulosta, eli ei auta, jos osan vuotta tienaat hyvin. Ei siis vaikutat lapsilisät eikä se kuinka paljon rahaa menee lainanlyhennyksiin. Te ette ole suurituloisia.

Emmekä ole mekään, mutta ihan tyytyväinen olen keskituloisena: molempien brutto noin 3300.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi