Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kellekään tullut TYRÄÄ navan YLÄPUOLELLE raskauden jälkeen?

Vierailija
01.01.2013 |

Mulla kaks raskautta takana ja jo edellisen raskauden jälkeen huomasin vatsalla tyrän. Ei näy aina. Lähinnä jos vetäydyn taaksepäin yläkropalla ja pullistan/jännitän vatsaani. Navan yläpuolelle nousee aika laaja n. 10 cm pituinen paukama. Ei jää näkyviin vaan laskee kyllä pois kun jännitys häviää. Lievästi epämukava tunne siinä kyllä "oireisina aikoina on" ei niinkään ehkä särkyä, vaan paineentunnetta kai enemmänkin.

Leikkaushan ton korjaisi, mutta en ole heti valmis siihenkään ja miten nekin sitten sujuvat? Kellään leikattu? Rumat arvet?

Vertaistukea? Paheneeko vain ilman leikkausta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vielä varsinkin just navan kohdalta vatsalihakset erillään. Meneekö tyrä pois kunhan vatsalihakset menevät yhteen? Ja menevätkö ne edes? lapsikin jo 9 kk!

Voi voi.. :(

ap

Vierailija
2/8 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikä tyrä tää on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrä oli aika pieni, mutta narisin siitä lääkärissä niin, että kirjoittivat lähetteen joka yllättäen meni läpi sairaalassa ja pääsin leikkaukseen.

Leikkaus tehtiin kun lapsi oli 2-vuotias. Viikko tuli sairauslomaa, tosin olin kotona muutenkin. Leikkauksella korjaantui. Eli neuvon marisemaan lääkärissä.

Vierailija
4/8 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten vaan tosiaan tuohon vatsalihasten rakoon nousee navan yläpuolelle semmonen kananmunankokoinen harjannepullistuma joissakin tietyissä asennoissa/jännittämällä. Varasin jo lääkäriajan. Tehdäänkö mahd. leikkaus tähystyksellä? En haluaisi vatsaan taas uutta isoa arpea.

ap

Vierailija
5/8 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan miten iso leikkaus tulee, että minkä kokoinen arpi. Ei kuitenkaan pitäisi tulla mitään isoa.

Vierailija
6/8 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan se sitä, että pallea on niin kuin pullea. Mitään varsinaista vaivaa ei siitä ole. On kuulema ihan tavallinen juttu synnyttäneillä naisilla, joten on kummaa kun kukaan ei semmoisesta mitään puhu.

Vierailija
7/8 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mullakin oli tyrä viime raskaudessa, tuleekohan tässäkin... Taisi lääkäri sanoa vaan, että usein menee raskauden jälkeen ohi, ja voidaan leikata, jos vaivaa. Eli ehkä lääkäriltä pitäisi sitten kysyä.

Vierailija
8/8 |
01.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulla näkyy erittäin näkyvästi! Napatyrä kyseessä. Kuulemma mitään ei tehdä, ellei ala vaivata (sattua)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän