Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua (työ)kaveriin, joka vastaa lähes kaikkeen alentuvalla huumorilla?

Vierailija
31.12.2012 |

Eli, hänellä on tapana huomauttaa monista asioista sellaiseen tyyliin, että osoittaa toisesta jonkun pikkuhölmöyden, vian, virheen tms. Kuitenkin pukee nämä huomautuksen huumorin viittaan. Itselleen ei naureskele.

Olen miettinyt, että onko kyseessä enemmän oma itsetunto-ongelmani, mutta olen ymmärtänyt muiltakin kollegoilta, että samoja tuntemuksia aiheuttaa muissakin. Me vain teemme eniten töitä yhdessä, joten musta tuntuu että olen eniten "tulilinjalla". On ihan hauska tyyppi kyllä muuten, ja hyvääkin huumoria viljelee. Mutta erittäin usein häneltä kuulee kommentteja, joissa pointtina ja piikkinä muka-hauskassa tokaisussa on joku sellainen, että toinen osapuoli on kömmähtänyt.

Olen kiltti ja sopeutuvainenkin, en ole viitsinyt koskaan sanoa asiasta mitään. Nyt joululomalla olen sitten märehtinyt yhtä typerää sähköpostikeskustelua, jossa jouduin häntä vähän ojentamaan yhdestä yhteisestä työasiasta (hän oli mennyt mutkat suoriksi) ja hän selvästi "halusi saada viimeisen sanan" joten loppujen lopuksi kommentoi mun automaattivastaukseen jäänyttä virheellistä tietoa. Siitä keskustelusta jotenkin tajusin, miten pikkumaista tuollainen käytös voi olla. Hänen on selvästi erittäin vaikea ottaa kritiikkiä vastaan itsestään. Mutta olenko yhtään sen parempi, jos pahoitan mieleni hänen piikeistään. Tosiasia kuitenkin on, että hän huomauttaa "oikeista" mokista, vaikka ne ovatkin yleensä aika pikkuasioita, eivät kovin merkityksellisiä kenellekään muulle.

Jaa-a herätääkö tää kenessäkään muussa mitään ajatuksia, kommentteja tms?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niinkuin kirjoititkin. Että oletko huomannut, että vastaat kaikkeen alentuvalla huumorilla, onko se omasta mielestäsi asiallista. Kysyä, että miksiköhän sinusta on niin vaikeaa ottaa minkäännäköistä kritiikkiä vastaan, jos se koskee itseäsi tai omia toimintatapojasi.

JOs hän vetoaisi huumoriin ja muitten huumorintajuttomuuteen, sanoisin kyllä että oikea humoristi osaisi nähdä huumoria myös omissa kömmähdyksissään. Ja ehkä varsinkin niissä.

Vierailija
2/3 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kysy suoraan että mitä hän tarkoittaa ja sekoita näin hänen pasmansa.

Asun Ruotsissa ja täällä puhutaan paljon nykyään näistä erilaisista vallakäyttötavoista (härskartekniker) ja miten niitä vastaan voi toimia. Kannattaa tutustua asiaan, jokapäiväiseen elämään saa paljon hyviä vinkkejä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain teiltä hyviä ajatuksia. Vallankäyttöä tosiaankin, ja huumorin käyttöä kyseenalaistaen. Kiitos!

ap