Lapset pois matkalaukkuhihnan vierestä!
Toistamiseen puolen vuoden sisällä näen, kuinka matkalaukku osuu lasta, kun se kiskaistaan pois hihnalta. Laukut ovat usein painavia ja siksi voimaa on pakko käyttää. Jos yksin reissaa pienen kanssa tilanne on tietty eri, mutta nämä tilanteet ovat harvoin. Eli lasten turvallisuuden takia, yksi aikuinen hakee laukut ja toinen hoitaa lapset - jos mahdollista.
Kommentit (5)
Olisi paljon vähemmän ruuhkaa ja laukut saisi helpommin, jos vain yksi per perhe ottaisi niitä laukkuja.
Kyllä mä olen onnistunut yksin kahden vilkkaankin lapsen pitämään takanani siinä hihnalla.
Ovat toistaiseksi olleet kovin vaikuttuneita siihen hihnan pyörintään. Tosin esikoinen ilmaisee usein tahtonsa päästä hihnan kyytiin, että sitä odotellessa...
lennän yksin lasten kanssa vähintään kuudesti vuodessa sukuloimaan. Muuten sitten mies hakee laukut ja me odotamme pois jaloista.
Olen nähnyt liian monta läheltä piti tilannetta.
(tai vastaavan etäisyyden päässä niillä kentillä, missä ei junteille ole moista opastetta huomattu maalata).
Etenkään niitä vaunuja ei tarvitsisi tunkea siihen hihnan viereen.
Jos kaikki seuraisivat hihnaa sieltä metrin kauempaa, jokainen näkisi tavaransa jo kaukaa ja voisi pikaisesti noutaa omansa pois sen tullessa kohdalle – silloin tämänkin mahtuisi tekemään sujuvasti. Ne tavarat eivät sitä paitsi katoa mihinkään, ellei siitä metrin päästä jostain syystä ehtisikään heti omiaan hakemaan; ne kiertävät siinä hihnalla tarvittaessa vaikka huomiseen.
Olen nähnyt kanssa samoja tilanteita. Kerran eräs tanskalaislapsi sai kunnon tällin isäni matkalaukusta, vaikka isäni yritti kaikkensa ettei laukku olisi osunut.
En ole koskaan tajunnut, miksi sinne pitää tunkea koko perheen voimin. Ei ne laukut sen nopeammin sieltä tule, vaikka Jesse-Janica hihnalla roikkuukin.