Millaista on asua Hyvinkäällä?
Ja jos olet muuttanut pääkaupunkiseudulta (tai toisinpäin), niin kaduttiko muutto?
Kommentit (13)
eikä ole pätkääkään kaduttanut (paitsi, kun talvisin junaliikenne sohlaa - käyn päivittäin helsingissä töissä).
Lasten kannalta hyvä paikkakunta, harrastusmahdollisuuksissa on valinnanvaraa, paikkoja riittää. Terveydenhoito toimii.
Ei siis mitään valittamista. Tänne vaan!
Se paikka on ahdistava, siellä ei ole mitään (paria sukulaista lukuunottamatta) Varsinainen nukkumalähiö. Uusi hieno Willa kauppakeskuskin, helmiä sioille. Mielenkiinnolla seuraan kuinka kauan pienet liikkeet pysyy pystyssä.
Ok, on siellä nykyään pari kahvilaa.
Kysyn vaan missä nuoret viettää siellä aikaansa tänä päivänä.. Jussarilla rinkiä heittämässä? Niin pitkälle on kehitys tullut oman teinivaiheen.
Hyvinkääläiset ovat sisäänpäin suuntautuneita, eivät perusta uudistuksista, haluavat kaiken halvalla - vaativat kyllä, mutteivat ole valmiita maksamaan. Tuulipukuja ja lenkkareita siellä näkyy eniten kuin missään muualla.
Kuten huomaat hyvinkääläisyys ei helpolla lähde, siellä kasvaa kyyniseksi.
muutin pois vuosi sitten, enkä ole katunut hetkeäkään! Kumpa olisin päässyt muuttamaan aikaisemmin pois! Ihan paska paikka, ahdistava kaupunki. Siitä ei hyvää sanottavaa olekaan. Kauppakeskus on aivan surkea. Lääkäripalvelut on perseestä, jos lääkäriä tarvitsee, kannattaa suoraan varata aika Terveystaloon, päivystykseen ei kannata lähteä. Siellä saa aina jonottaa, monta tuntia. Minut passitettu muutaman kerran kotiin, sanottu että pelkkää flunssaa ja todellisuudessa lääkärit valittaa, kun en tullut aikaisemmin kun onkin keuhkoputkentulehdus. Kaverin sisko meinasi kuolla hoitovirheeseen, yksi vauva halvaantui, kun lääkärit ei ottanut vakavissaan. Antoi 1 kk vanhan vauvan huutaa siniharmaana odotushuoneessa, 40 asteen kuume on kuulemma ihan normaalia tuon ikäiselle eikä siitä haittaa ole. Todennäköisesti ei ikinä tule kävelemään. Vauva lehdessäkin oli joskus joku juttu Hyvinkään sairaalan "ammattitaitoisista" lääkäreistä. Synnytys oli ainoa mikä meni hyvin mulla siellä. Paavolaan ei ainakaan kannata lapsiperheenä muuttaa, siellä joutuu tosi usein hankaluuksiin (kävelin itse teininä mattoveitsi sukanvarressa turvanani, vieläkään en uskalla pimeällä siellä kävellä yksin). Kelassa ei kannata asioida, päätökset kestää tooooooooooooooooooodella kauan. Bussiliikenne on surkea, vain muutama kuljettaja huomioi rattaiden kanssa liikkujat.
Hmm... Kouluissa ei kannata joutua kiusatuksi, niihin ei puututa vaikka kuinka puhuisit rehtorin kanssa.
Viinaan meneville hyvä paikka, sossu ja kela lähekkäin, ja pääkadulla kymmeniä baareja ja lisää tulee!
ÄLÄ muuta Hyvinkäälle!
Vitoselle nelonen, että fiilikset ovat samanmoiset!
Paitsi, että mä olen nimenomaan Paavolan kasvatti, ettei se mattoveitsi siellä sukassa olisi hirveesti auttanut. ;)
Pari kaveria Paavolassa vielä asuu ja niitä en lähde moikkaamaan lasten kanssa.
Bussiliikenne on todellakin surkea, siellä maksaakin niin pirusti yhden ihmisen lippu ja rattaat vissiin aikuisen hinnan.. meidän perhe kulkee siellä taksilla, kun on edullisempaa, eikä tarvii odottaa tuntia seuraavaa vuoroa.
. ØPaavolaan ei ainakaan kannata lapsiperheenä muuttaa, siellä joutuu tosi usein hankaluuksiin (kävelin itse teininä mattoveitsi sukanvarressa turvanani, vieläkään en uskalla pimeällä siellä kävellä yksin). Kelassa ei kannata asioida, päätökset kestää tooooooooooooooooooodella kauan. Bussiliikenne on surkea, vain muutama kuljettaja huomioi rattaiden kanssa liikkujat.
Hmm... Kouluissa ei kannata joutua kiusatuksi, niihin ei puututa vaikka kuinka puhuisit rehtorin kanssa.
Viinaan meneville hyvä paikka, sossu ja kela lähekkäin, ja pääkadulla kymmeniä baareja ja lisää tulee!ÄLÄ muuta Hyvinkäälle! [/]
Jos olet normaali palkansaaja, etkä kelan vakkariasiakas, homma toimii. Hyviä asuinalueita on paljon!
Aika suhteellista, onko kamalan kallista. Koululaislippu maksaa 50 egeä lukukaudeksi.
Paavolassa mattoveisti sukanvarressa.. Jepjep. :D
Ite en oo Paavolan kasvatteja mut tuttuja on sieltä paljo ja sen kerran kun olen Paviksessa käynyt, ei siellä on pätkääkään sen vaarallisempaa kuin muaallakaan.
Willa on hyvä mesta, ja Hyvinkää on hyvä kaupunki.
Itse olen koko ikäni täällä asunut, ja olis vaikeeta kuvitella asuvani muualla.,
10v asuneena viihdyn, vaikka halajan kotiseudulle. Terveysalan työpaikkoja hyvin tarjolla. Osalla alueista koulut ja päiväkodit tupaten täynnä esim. martti. Kauppakeskus mukava lisä. Harrastuksiin löytyy mahdollisuuksia.
Siellä on asuntojen hinnat räjähtäneet käsiin, aivan käsittämättömiä hintapyyntöjä.
Eipä siinä kaupungissa mitään ihmeellistä ole. Liki 5000 ihmistä työskentelee Hesassa päivittäin. Nuorisotyöttömyys on korkea ja paljon on sekä alkoholiongelmaisia että huumeongelmaisia.
En muuttaisi takaisin ikinä; 6 v sitten muutettiin pois.
Sekin oli Paavolassa ja juuri tuon paikan väkivaltaisuuden takia muutettiin pois. Lapsia ei kasvateta kunnolla, meille riitti, kun omalta lapselta oli koulussa varastettu tavaraa ja lisäksi uhkailtu.
Itse olin kerran iltaa istumassa kavereiden kanssa, olin kävelemässä kotiin, kun päälle käytiin. Mies totesi siinä vaiheessa, että nyt riittää ja muutettiin pois. Luojan kiitos.
itse olen hyvinkäällä asunut lapsuuden ja nuoruuden. Sitten vuodet 20-30 vee Helsingissä ja perheenäitinä paluu hyvinkäälle 5 vuotta sitten.
Perheelliselle tämä on hyä paikka asua. harrastusmahdollisuudet hienot, löytyy uimahallit, laskettelurinteet, musiikkiopistot, kuvataidekoulut, autourheiluradat , melkein mitä vaan. Kouluissa laaja kielivalikoima, musiikkiluokat, myös yksityisiä päiväkoteja. Monenlaista asumismahdollisuutta ja juna kulkee etelään ja pohjoiseen :)
Tästä syksystä myös kauppakeskus jossa laaja valikoima kauppoja ja ravintoloita (joita enemmän kuin esim jumbossa). Enää ei tarvitse vaatteiden tms perässä Helsinkiin lähteä.
Hyvä paikka asua ( ja muuttunut 15 vuodessa parempaan suuntaan, jos olet asunut täällä 15 v sitten niin eipä kannata siltä pohjalta paikkaa arvioida kovin negatiivisesti). No Paavolaan en muuttaisi kyllä minäkään, mutta jokaisella tämänkokoisella kaupungilla on huono alueensa.
terveisin,
perheenäiti 36 v
Perheelliselle tämä on hyä paikka asua. harrastusmahdollisuudet hienot, löytyy uimahallit, laskettelurinteet, musiikkiopistot, kuvataidekoulut, autourheiluradat , melkein mitä vaan. Kouluissa laaja kielivalikoima, musiikkiluokat, myös yksityisiä päiväkoteja. Monenlaista asumismahdollisuutta ja juna kulkee etelään ja pohjoiseen :)
Uimahalli on ok ja kesäsin maauimala on kiva, sais laajentaa, laskettelurinne tulee äkkiä pieneksi, jos siellä alkaa harrastamaan, että onhan siellä montaa asiaa hyvää aloitella ja testata.
Sveitsiä ehkä on eniten ikävä Hyvinkäästä. Harmi, että senkin kehitys on jäänyt kovasti junnaamaan. Musiikkiluokka löytyy yhdestä koulusta, laaja kielivalikoimakin niin ja näin (täytyy vaihtaa koulua) jne. jne.
Hyvinkää on sopiva niille, jotka tyytyy keskivertoon.
mutta hyvät palvelut nykyään, uusi villa kauppakeskus ja sairaalakin löytyy jossa leikkurit ja synnärit, kuuluu HUSiin ja siis jos terveydellisiä ongelmia tms superallergisia lapsia niin apu on lähellä, liikuntamahdollisuudet myös todella hyvät
tosi paljon uusia asuntoalueita viime vuosina