Vauvan liikkeet rv 19
Heippa!
Te jotka liikutte samoilla viikoilla, tunnetteko JOKA päivä paljon liikkeitä? Mulla on nyt ollut muutama päivä kun liikkeitä en ole oikein tuntenut ja en tiedä pitäisikö niitä näillä viikoilla oikein tsekkaillakkaan.
*Auttakaa kanssasisarta hädässä*
Sintti
Kommentit (4)
ja hermoilin tässä taas " vaihteeksi" pari päivää, kun sitä ennen liikkeet jo tuntui melkein joka päivä, mutta eilen ei yhtään mitään! Kätilöystäväni oli käymässä meillä ja vakuutteli ettei niitä KUULUKAAN vielä joka päivä tuntua, mutta mitäpä minä uskoisin...
Tänään oli rakenneultra ja siellä pikkuinen potkiskeli ja heilui vaikka ja kuin ja tuntui taas päällekin päin. Eli pelotteli vaan äitiparan aivan hermostuksiin ennen ultraa! Kaikki oli kuitenkin hyvin ja liikkeitä aivan normaalisti. Ultraajakin sanoi, että varmaan alkaa pian tuntumaan päivittäin, mutta ei saa olettaa, että varmasti joka päivä tuntuu! Myöhemmin kuulema vasta sen aika, että kannattaa liikkeitä seurata. No omaa mieltä ne kummasti rauhoittaa, joten jatkan kyllä varmasti tarkkailua, vaikka mitä sanottais, mutta hetken aikaa taas luottavaisena.
Summa summarum: ei tarvi vielä muutamaan viikkoon tuntea joka päivä liikkeitä, joten yritetän ottaa rennosti
miikuko rv 18+5
Kyllä se varmaankin niin on, että ei niitä jokaisia liikkeitä tässä vaiheessa vielä pysty tuntemaankaan. Sen verran kuitenkin tiedän, että istukka on takaseinässä eli se ei ole potkujen esteenä. Jospa meille tulee vähän rauhallisempi vauva (toivossa on hyvä elää). Mullakin on kaksi keskenmenoa takana, joten siitä syystä ehkä turhaan hätäilen kaikesta.
Onneksi on rakenne ultra loppuviikosta, siellä toivonmukaan huolet kaikkoavat taas vähäksi aikaa.....!
Minulla on menossa rv 19+4 ja rakenneultra on perjantaina. Pieniä potkuja ja jonkinmoista möyrimistä olen tuntenut jo rv 13. Kaksi keskenmenoa takana ja huoli lapsen voinnista on päivittäistä. Viime yönä heräsin siihen, että tuntui vatsanpeitteiden läpi todella kova pulssi. Ihmettelin puoliunessa, ettei oma lepopulssini voi olla noin kova, yö ja aamu meni ihmetellessä, onko mahdollista tuntea vauvan pulssi noin voimakkaana vai onko vauvalla jokin hätä.
Koko aamupäivä meni sitten ihmetellessä ja vatsaa töniessä, että saisi vaavin potkimaan edes vähä. Onneksi veijari vähän helpotti äitinsä huolta potkaisemalla kerran.
Noh, kai se on parempi olla stressaamatta ettei aiheuta sikiölle mitään stressiä turhaan. Mielessäni kuitenkin valmistaudun siihen, että lääkäri ilmoittaa, ettei kaikki ole hyvin. Eikä huolet lopu synnytykseen, kai tähän vaan on totuttava....
Onnellista odotusta teille
Triku
...raskausviikolla 20 ja olen miettinyt ihan samaa asiaa. Aloin tuntemaan pieniä " potkuja" jo viikolta 15. Välillä vauva on tosi hiljainen monta päivää peräkkäin, saattaa mennä 4-5 päivää etten tunne yhtään potkua. Olen menossa neuvolaan ensi viikolla (rakenneultraan) ja ajattelin kysyä asiaa sieltä. Voihan se olla, että istukka on edessä vaimentamassa potkuja tai sitten vauva on selin, niin että potkut eivät osu etupuolelle...
Itselläni on yksi keskenmeno takana ja olen koko ajan huolissani siitä, onko masussa kaikki hyvin. Pitäisi kai kuitenkin ottaa rennosti, sillä stressi ei tee masuvauvalle hyvää! =)
T:Sonja_79 rv 19+1