Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö kuukautiskupin kanssa kuitenkin käyttää MYÖS sidettä/pikkuhousunsuojaa :/

Vierailija
22.12.2012 |

Olen nyt pari päivää kokeillut kuppia. Mulla se kyllä valskaa, ei siis paljoa, mutta housuissa on aina pienehkö verinen läntti. Kai sitä kupin tyhjäyksen ja takaisinlaiton aikana kuitenkin jotenkin valuu sen verran, että housut likaantuu.

Onko sitten kuitenkin käytettävä vähintään pikkuhousunsuojaa? Eihän kupin käytössä oo sitten mitään järkeä.

Muitakin ongelmia mulla kupin kanssa on, ensinnäkin antenni tuntuu toisinaan hankaavan ja painavan tossa emättimen suulla, enkä saa kuppia yhtään ylöspäin (on se antenni siis sisäpuolella kuitenkin, ei kurki ulos).

Lisäksi tuntuu epämiellyttävältä vetää kuppi ulos, tuntuu että kuppi imee sisuskaluja ulospäin. Ei siis satu, mutta tällainen epämiellyttävä tunne!

Lisäksi kuppi tuntuu jotenkin voimistavan kuukautiskipuja?! HETI, kun sain kupin sisuksiini, alkoi samalla sekunnilla menkkakipuilu. Laantui kyllä hetken päästä, mutta kuitenkin.

Ja vielä yks tyhmä kysymys, onko normaalia, että kun kupin ottaa pois, kuppi on puolillaan, tästä puolesta puolet pohjalle painunut verta, ja sitten se yläpuoli sellaista lähes väritöntä "limaa"?

Omituista nähdä kuukautisvuoto ihan sellaisenaan, eikä vaan imeytyneenä siteeseen :O

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tahriintunut yhtään pikkarit. Ja se poisvetäminen ei tunnu oudolta, jos painaa reunasta sitä kuppia ennen kuin vetää. Siihen tulee muuten alipaine, pitää saada ilmaa sisään.

Vierailija
2/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tahriintunut yhtään pikkarit. Ja se poisvetäminen ei tunnu oudolta, jos painaa reunasta sitä kuppia ennen kuin vetää. Siihen tulee muuten alipaine, pitää saada ilmaa sisään.

emätinhän myötäilee sitä kuppia, eli kun painan sisään siitä kupin reunasta, niin emätinhän "seuraa" siinä mukana, eikä jää mitenkään irralleen siitä kupin reunasta, että sinne ilmaa pääsisi...?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitäkin on erilaisia. Kokeilemalla löytyy hyvä. Huomaa, että niitä on myös eri kokoisia. Kannattaa kokeilla aikansa, vaikka aluksi vaan yhtenä päivänä per menkat. Jos se ei ala tuntua omalta jutulta, niin väkisin ei kannata käyttää.

Vierailija
4/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppisi ei vuoda, et vaan ole puhdistanut alapäätäsi laiton jälkeen kunnolla. Minä tykkään laittaa kupin aina bideesuihkullisessa vessassa, huuhtelen kunnolla alapääni ja kuivaan, sitten ei tule tippoja pikkareihin.

Jos antenni tuntuu, se pitää leikata lyhyemmäksi/ pois. Tämä kerrotaan kaikissa käyttöohjeissa, ne kannattaa lukea! Antenni on tarkoitettu vain niille, joilla kuppi nousee niin korkealle, ettei siihen ylety muuten. Jos yletät ottamaan kiinni kupin reunoista heti, et tarvitse koko antennia.

Ohjeissa kerrotaan myös, että kupista pitää poistaa alipaine ennen ulosvetämistä. Eli puristat kuppia kevyesti littanammaksi, ei liikaa, ettei veri tulvi yli, mutta sen verran, että ilmaa menee sen ohi emättimen puolelle ja tyhjiö täyttyy. Kun tyhjiötä ei ole, kuppi liukuu emättimen limakalvoa pitkin ilman kitkaa ulos.

Kuppi voimistaa kyllä kuukautiskipuja. Mutta toisaalta se myös saattaa lyhentää kuukautisten kestoa. Jotain häviää, jotain voittaa. Minä otan aina särkkärin laittaessani kupin, ja nautin siitä, että menkat kestää aiemmasta viidestä päivästä erotuksena nyt vain kolme päivää.

Kuukautisissa poistuu kohdun limakalvo, eikä varsinaisesti vuotavaa verta. Kupissa sen erilaisen materiaalin todellakin näkee, ja tuo on aivan normaalia. Varsinkin loppumenkkojen aikana saattaa olla pelkkää väritöntä limaa.

Vierailija
5/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein niin.

Vierailija
6/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit vaikka vähän kerrassaan sitä lyhentää ja katsoa miten pitkän tarvitset.

Tuohon paineentunteeseen/menkkakipuun ja tahriintumiseen: minulla auttoi, kun oivalsin että annan kupin aueta jo aiemmin, jolloin kuppiin päätyi myös laiton aikana valuneet veret emättimen seinämiltä. Ja kun sitten tuuppaan syvemmälle, niin alipainetta ei tule niin paljoa.

Minulla myös kohdunkaula menee kupin sisälle niin, että sinne kuppiin ei paljoa mahdu - vuotaa helposti yli vaikka kupin kun poistaa ei ole täynnä. Pidän nykyään runsaimmat päivät ohutta pestävää pikkuhousunsuojaa ihan vaan varmuuden vuoksi, se ei hiosta.

kannattaa käydä katsomassa sivusto www.kuukuppikunta.net, siellä on vinkkejä kuppiongelmiin.

Vierailija
7/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se ei falskaa, mutta silti se pieni ja haalea tahra jää pikkareihin varmaan just siitä tyhjennysvaiheesta. Mua se ei haittaa. Vaihdan alkkarit kumminkin kerran päivässä ja ne tulevat pesussa ihan puhtaiksi aina.

Kaverini käyttää lisäksi sidettä, koska hänellä kuppi falskaa. Eli me olemme jotenkin erilaisia rakenteeltamme. Sama kuppimerkki on kyseessä.

Jotenkin koen, että joka kuukausi minulla on varmempi olo kupin kanssa. Aluksi tuntuu, että menkkakipua oli enemmän. En ehkä osannut niin hyvin asentaa sitä jne. Nyt noin vuoden käyttämisen jälkeen voi sanoa, että pois en vaihtaisi. Upea keksintö ja tosi ympäristöystävällinen. Tekee elämän menkkojen aikana todella helpoksi. Kuin ei menkkoja olis lainkaan.

Vierailija
8/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu enemmän kipua. Samoin kuppini falskaa ja pidän aina pikkuhousunsuojaa. Antenni hiertää ja kirvelee, mutta ei tulisi mieleenkään leikata sitä. Kuppi nimittäin menee etenkin yöllä niin syvälle, että saan sen hädin tuskin nytkään pois.

Vierailija
9/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pikkuhousunsuojaa, vaan pitää suihkuttaa alapää käsisuihkulla kupin asettamisen jlkeen

Antennin voi leikata kookonaan pois, tai niin paljon, etti hankaa enää.

Se kupin puristaminen ulos vetäessä auettaa, kunhan oikeasti puristat sesn kupin kasaan. Et siis vain paina sivulta, vaan puristatkahden puolen. Ei sinne tietekään mitään ilmaa näin pääse, vaan kupin tilavuus puristuu en verran pienemmäksi, että alipaine häviää.

Mullakin tuntui eräässä vaihefessa että kuppi lisäsi kukautiskipuja ja olinkin sitten vuoden käyttämättä. Myöhemmin kun kokeilin uudelleen, niin ei enää köynytkään. Tää liittyi varmaan jotenkin mun myomien kehitykseen. Nykyisin pääongelma on,että se kuppi on mulle vähän liian iso ja painaa virtsaputkea.

Se lima on ihan normaalia.

Vierailija
10/10 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu enemmän kipua. Samoin kuppini falskaa ja pidän aina pikkuhousunsuojaa. Antenni hiertää ja kirvelee, mutta ei tulisi mieleenkään leikata sitä. Kuppi nimittäin menee etenkin yöllä niin syvälle, että saan sen hädin tuskin nytkään pois.

No eihän sitä oo tarkoitus ottaa pois heti nukkumisen jälkeen (siis kaikilla se kohoaa ylös pitkän yön aikana). Odottaa vaikka vartin ja ponnistaa vähän lantionpohjalihaksilla, niin kuppi laskeutuu ihan sopivasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan