Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko kommuuniin vanhaan taloon?

Vierailija
20.12.2012 |

Jossa jokaisella oma huone/kylpyhuone eli oma rauha, yhteinen sauna ja oleskelutilat/keittiö? Tilaa 400 m2.

Periaatteena siis asua vain mahdollisimman halvasti. Vain tietynlaisen elämäntavan omaavat pääsisivät.

Olisiko ideaa? Mitä ongelmia luulisit tulevan? Leimattaisiinko talo hörhöläksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä asuisin mielelläni hörhölässä (kunhan mies saisi vierailla siellä)

Lapsi ei kyllä suostuisi mukaan, joten hänen kotoa muuttamistaan odotellessa.

Vierailija
2/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muiden leskien tai yksinäisten naisten kanssa, pidettäis huolta toisistamme kun vanhustenhoito on mitä on ja huononee varmasti.

Asukasvalinta pitäisi tehdä todella tarkoin ja mahdollisesti pitää koeajalla ihmisiä. Kaikesta tulisi sopia kirjallisesti ja selkeästi ja myös sanktioista ja yhteisöstä erottamisesta.

Muuten tuohan olisi tosi järkevä tapa asua. Perheelliselle aika hankala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis muiden leskien tai yksinäisten naisten kanssa, pidettäis huolta toisistamme kun vanhustenhoito on mitä on ja huononee varmasti.

Asukasvalinta pitäisi tehdä todella tarkoin ja mahdollisesti pitää koeajalla ihmisiä. Kaikesta tulisi sopia kirjallisesti ja selkeästi ja myös sanktioista ja yhteisöstä erottamisesta.

Muuten tuohan olisi tosi järkevä tapa asua. Perheelliselle aika hankala.

itsekin nimenomaan ajattelin vanhempia naisia ja ehkä äitejä lapsineen. Se jos mikä kyllä herättää kummastusta...

Näen jo sieluni silmin mummot kutomassa kiikuissaan ja äidit kokkailemassa, ja lapsilla riittäisi kavereita... eihän se noin idyllistä varmaankaan olisi, mutta näillä asuntojen hinnoilla ja vuokrilla ehkä sopeutuisi, jos vielä jäisi rahaa säästöön.

Vierailija
4/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei tule kuin sota ja veriset vaatteet.

Vierailija
5/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei tule kuin sota ja veriset vaatteet.

Hankala löytää lauma leppoisia miehiä, jotka jaksaisi toisten kersoja ja ihmisiä ympärillään. Toki heitä on ja jos löytyy niin ok. Oma mieheni ei ikinä muuttaisi mutta remonttihommiin lähtisi varmaan tarvittaessa.

Raitis elämäntapa on ihan ehdottomuus tuollaisessa, yksikin räyhäri pilaa kaiken.

Talo olisi jokaisen asukkaan omistuksessa osittain, joka kyllä pistää ottamaan vastuuta kunnossapidosta jne. Eli kukaan ei asuisi vuokralla.

Vierailija
6/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat joka käänteessä hakemassa ilmaista apua naapureilta.

Muuttajien pitää hallita kaikki mahdollinen kiinteistönhoitoon liittyvä, sillä naapurit eivät todellakaan ole valmiita toimimaan talkoilla kylätalkkareina. Lisäksi pitäisi osata tarttua työhön eli jos talossa on puulämmitys tai edes varaavia uuneja, niin polttopuut niihin eivät sujahda itsekseen puuvarastoon. Jos piha on suuri, kannattaa pohtia, kuka luo lumet jne.

Kommuuni saattaa tuntua leppoisalta tavalta elää, mutta iso talo on yleensä synonyymi työleirille, ellei ole palkattua talkkaria.

Vierailija
7/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. Ähtärissä vai Keuruulla. Asuu niissä perheitäkin.

Vierailija
8/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos periaate olisi päästä mahd. halvalla niin ottaisin mieluummin toisen työn jotta pystyisi maksamaan asumisesta enemmän.

Koskaan en muuttaisi mihinkään huovuttaja/pössyttelijä kerhoon.

Vierailija
10/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsia olisi, niin joo. Ja ihan bisnesihminen olen, en viherpiipertäjä. Eli iahn hippien aknssa en muuttaisi.

Vierailija
11/13 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta mukavasta yhteiselosta huolimatta jokainen asukas on yksilö ja jokaisella on omat tapansa ja mielipiteensä. Ajan kanssa rupeaisi varmaan ärsyttämään jonkun toisen tapa olla tai jotain rupeaisi ärsyttämään minun tapani elää. Ei sen tarvitse olla mitään isoa esim joku on jatkuvasti äänessä tai joku ei siivoa tiskipöytää heti tai jonkun pyykit on koneessa liian pitkään tai sakset on aina hävyksissä...

Vierailija
12/13 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka soluissa sentään oli aina olevinaan selvät säännöt siitä, mitä maksetaan, miten ja kuka korjauksista tms päättää. Js esim korjauksista pitäisi päättää jollain kommuunilla, jossa jollain olisi rahaa ja jollain ei, talo jäisi varmaan aivan käsittämättömään kuntoon ja kaikkien rahat lahoaisivat siis ennen pitkää talon mukana. Tämän näkee jo sellaisissa taloyhtiöissä, missä on köyhiä mummoja osakkaina, vaikka ne sentään on jotenkin toimintakykyisiä kommuuneihin verrattuna. Ei mulle.

Ja oma rauha ilman omaa keittiötä on mun mielestä kuvittelua. Tai inakaan mä en kokemut sellaista silloin kun mä yritin omasta huoneestani keittiöön keittämään teetä ja väistelin piirissä pössyttelevää kämppis-ja kämppiksenkaverijoukkoa ja niiden suklaapatukkapaperiroskia etc. englannissa opiskelija-asuntolassa....

Vierailija
13/13 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abso sinne eksyisi asumaan ja tuomitsemaan toisia.normaali ihmisiä ne pitäisi olla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi