HYI!!!!! HEMMETIN TURKISKUORIAISEN TOUKKA SOHVASSA
Hyi ällö. Ikinä ennen en ole nähnyt. Asutaan vanhassa omakotitalossa ja sohvan kulmasta löytyi pari elävää ja pari kuollutta. Sinne ne luikki sohvan väliin. Mitä teeeen????!!!! Onko vaarallisia????
Kommentit (23)
Ne eivät nimittäin liiku kovinkaan nopeasti... Enemmän kuulostaa sokeritoukalta.
Kummatkaan eivät ole vaarallisia, turkkarit tosin syövät luonnonkuitutekstiileihin reikiä, ja molempia esiintyy lähes jokaisessa vanhassa talossa.
Sokeritoukka on kyllä tuttu, niistä ei oo haittaa vaikka sillointällöin näkyykin. Tuo toukka oli sellainen ruskea, 1,5-2cm pitkä.. Raitainen tai jotain. Hyi helevetti
Ap
Sokeritoukka on kyllä tuttu, niistä ei oo haittaa vaikka sillointällöin näkyykin. Tuo toukka oli sellainen ruskea, 1,5-2cm pitkä.. Raitainen tai jotain. Hyi helevetti
Ap
http://www.raksystems-anticimex.fi/files/gif/302/turkiskuoriainen.gif
Turkiskuoriainen on pieni, eikä todellakaan "luikahda" pakoon nopeasti tai hitaastikaan.
Kun oli otus tullut näkyviin taas. Kaks senttiä pitkä, oranssinruskea ja ruskeita raitoja. Yök?? Auttakaa ny joku! En mä uskalla tääl asua, pieni vauvakin meillä. Vuosi asuttu
Ap
Useampi vuosi, ei ällöttänyt niin paljon kun sokeritoukat upouudessa kerrostalossa sitä ennen
Nyt jo muutettu, muutama yksilö tavatti täältäkin. Varmaan siirrännäinen.
Kai ne joo villaa tms. syö, mutta on muuten niin jotenkin harmittomia ettei jaksa stressata
No kaks senttiä se nyt suunnilleen on. Muuten vastaa tuota jonkun linkkaamaa kuvaa, mutta ruskeat raidat ei oo kyllä noin paksuja, ennemminkin toisinpäin eli niin että oranssinruskea raita on paksumpi. En nähnyt perässä tollasta töyhtöä. Ällöttävää ja oksettavaa. Kylppärissä oon pariin otteeseen törmännyt pyykin seassa tollaiseen mustaan kuoriaiseen, mutten ole aatellut kuin että ulkoa tullut.. En minä tiedä mitä nuo on!!!! Hyi samperi
Hanki, ap, punaseetriöljyä ja laita siihen kastettuja pumpulituppoja niihin paikkoihin, joista arvelet toukkien huonetilaan tulevan. Rakenteissa asuvat kuitenkin. Tällä ainakin itse sain toukat pysymään poissa vanhassa kerrostalossa asuessani.
Hanki, ap, punaseetriöljyä ja laita siihen kastettuja pumpulituppoja niihin paikkoihin, joista arvelet toukkien huonetilaan tulevan. Rakenteissa asuvat kuitenkin. Tällä ainakin itse sain toukat pysymään poissa vanhassa kerrostalossa asuessani.
Pitääpä yrittää. Tosin, en todella tiedä mistä ovat tulleet, näin vain tuolla sohvassa. Hyyyyyyyi hyihyi!!! Mä en ihan oikeesti kestä. Vihaan ötököitä. Pelkään ja ällöksyn.
Ap
En millään jaksais tällästä soppaa joulun keskellä :(
Ap
Mitä se maksaa? Ja mitä ennen sitä pitää tehdä? Tyhjentää koko talo? Korvaakohan kotivakuutus?
ap
Ne elävät mm.lattialistojen alla, josta niitä ei saa pois ilman koko talon myrkytystä, ammattilaiset asialle!. Pakkanen ja kuumuus tappavat, oikeaoppisesti saastuneet vaatteet ja huonekalut pitäisi heittää roskiin.
Ja huom, nämä punaseetripuut yms, eivät tapa, vaan karkottavat ne. Mutta mihin ne teidän talosta karkaisi? Ei mihinkään, vaihtavat vain paikkaa.
Itse myrkyttämällä saat varmasti osan kuolemaan- ja loput pakenemaan, mutta aivan sata varmasti tulevat takaisin.
Rauhoitu, ei ne mitään luteita onneksi ole. Imuroi se sohva osana joulusiivousta (ja heitä pölypussi pois tai peitä se jollain etteivät sieltä leviä) ja unohda turkiskuoriaiset joulun ajaksi.
Meilläkin oli turkiskuoriaisia vanhassa asunnossa, mutta ikinä en nähnyt niiden tekevän mitään tuhoja vaatteille. Nappasin aina vessanpönttöön jos jonkun näin.
Mutta hei, katsoin netistä ja kokonsa ja näkönsä puolesta vastaa jauhomatoa?? Mitä sellaset sohvassa tekis?
Ap
Huh. Mies nappasi pinseteillä pois sellaisen tuolta. Toukka on noin 2,5cm pitkä ja aivan kuin jauhomato eli lienee siis se :) raidia sohvaan nii eiköhän se tästä :)))
Ne elävät mm.lattialistojen alla, josta niitä ei saa pois ilman koko talon myrkytystä, ammattilaiset asialle!. Pakkanen ja kuumuus tappavat, oikeaoppisesti saastuneet vaatteet ja huonekalut pitäisi heittää roskiin.
Ja huom, nämä punaseetripuut yms, eivät tapa, vaan karkottavat ne. Mutta mihin ne teidän talosta karkaisi? Ei mihinkään, vaihtavat vain paikkaa.
Itse myrkyttämällä saat varmasti osan kuolemaan- ja loput pakenemaan, mutta aivan sata varmasti tulevat takaisin.
Hyviä vinkkejä yllä. Vielä 1 vinkki: teippaa seinälistat, ei pääse huoneistoon/takertuu teippiin. Maali saattaa lähteä kyllä.
Ap