Vav:lla vuorkalla asuvat!!
Ollaan pian muuttamassa vav:n rivariin. Onko huoneistoissa yleensä lattiamatto vai laminaatti?
Entä jos haluaa maalata seiniä, niin maksaako vav maalitarvikkeet vai täytyykö maalit kustantaa itse? Esin Helsingin kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat voivat itse maalata ja isännöitsiä tarkastaa myöhemmin miten ollaan maalattu. Jos ei ole mitään vikaa, niin he korvaavat maalien hinnan.
Itse olemme asuneet kolmessa eri saton asunnossa ja maalit ollaan haettu aina kun ollaan muutettu taloon. Sato siis on maksanut kaikki puolestamme. Seinät ovat olleet _aina_ hirveässä kunnossa. Reikiä täynnä, huonosti maalattu ja jos kittiä on laitettu, niin sekin tehty lähes aina huonosti. Itse olemma joutuneet aina tekemään pientä pintaremonttia.
Vav:lla on tarkoitus asua niin pitkään kunnes saan opinnot suoritettua ja saadaan ostettua oma. Olisi kiva maalata seinät jos on taas huonossa kunnossa. Mites on, meneekö maalit omasta pussissta?
Millainen vuokranantaja vav muuten on? kokemuksia otetaan vastaan:)
Kommentit (7)
Maksaa maalit, itse olen muutenkin saanut aina kaiken pyytämäni. Meillä on muovimatto, mutta nyt pikkuhiljaa vaihtavat laminaatteja aina sitä mukaa, kun vaihdon tarve lattioille tulee. Talossamme osassa asunnoista on siis jo laminaatti.
Itse olen ollut tyytyväinen VAV:hen vuokranantajana, tuolla yhdellä vastaajalla ei itsellään taida olla ihan puhtaat jauhot pussissa. Kun muutimme edellisestä, sinne jäi varsin paljon "elämisen jälkiä"; meillä oli mm. koira joka oli kynsinyt ovien pieliä. Ei makseltu mitään.
Maksaa valkoiset maalit, jos muuta sävyä haluaa niin sitten pitää itse maksaa :) Me saatiin sellainen remonttisetti kun muutettiin mihin kuului valkoista maalia, kittiä, teloja, yms.. Muovimatot meilläkin oli kun tähän muutettiin mutta vav maksoi meille uudet laminaatit kun tehtiin itse. Myös uusi liesi ja jääkaappi saatiin melkein heti kun muutettiin kun olivat niin huonossa kunnossa.
olen kuullut että ovat pihejä, mutta en tiedä mikä on asian oikea laita.
Siis aivan järkyttävä vuokranantaja joka tarjoaa just katon pään päälle. Pois muuttajilta koitetaan järjestään karhuta asuntoon tehtyjä remontteja, vaikka olisi siis vaihdettu 20 vuotta vanha muovimatto uuteen niin kun meidän asuntoon oli tehty, lasku tuli meille ja vasta kun lähestyin muutaman lakitekstin kanssa kiinteistöjohtajaa, jättivät meidät rauhaan. Sinä aikana kun asuttiin sain kuulla useammalta poismuuttaneelta naapurilta että karhuavat remonteista rahaa, suurin osa kiltisti maksaa vaikka laki ihan kirkkaasti määrittelee sen, että luonnollinen kuluminen ei ole vuokralaisen vastuulla. Kysymys oli siis ihan luonnollisesta kulumisesta, ei mistään tupakanrei'istä tms. Mitään remontteja ei saa, ei edes materiaaleja. Naapureina juoppoja ja hulluja. Kahdessa eri taloyhtiössä asuttiin vavilla ennen kun lähdettiin pois. Ei todella ole ikävä.
ei olla edes nähty asuntoamme vielä, sillä siellä on remontti menossa. Muuttaessa nähdään sitte, vähän jännittää.
Onko vav:n asumisoikeusasunnot järkevämpi asumismuoto? Ei houkuttele asua "huonokuntoisessa" rivarissa, vaikkakin kyse on vain 2-4vuodesta, mutta silti.. Omaan ei ole vielä varaa, ennenkun olen itsekin töissä :/
kysyttiin juuri, kun ollaan muutettu vav:n asuntoon ja huomattiin, että pintaremppaa täytyisi tehdä. Isännöitsijälle soittoa ja kerro, että haluat maalata :)