Homeopatiasta apu korvatulehduksiin?
Tilanne on se että meidän lähes vuotiaalla pikkumiehellä on kolmas (todettu) korvatulehdus puolen vuoden sisään ja antibioottikuuri siihen. Tuntuu että jokainen flunssa paukkaa korvatulehduksen ja eivät edes joka kerta parane yhdellä kuurilla.
Arvaatte varmaan että alkaa ahdistaa. Siksipä olisin kovin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia homeopatiasta korvatulehdusten hoidossa. Kiinnostaisi myös mahdolliset vinkit pätevistä homeopaateista pääkaupunkiseudulla.
Kiitos ja kumarrus!
Kommentit (5)
Olen tätä asiaa niin monta kertaa jo mainostanut, että aletaan kohta pitää " kiihkomielisenä homeopaattina" ! Meillä oli pojalla alle 1- vuotiaana korvatulehduskierre ja kerran puhkaistiin tärykalvot ja ukaasina oli, että jos vielä kerran tulee niin laitetaan putket. Innokas anoppini osti meille homeopaattisia lääkkeitä saatesanoinaan " ei se mitään ota jos ei annakkaan" Sen jälkeen kun aloimme käyttää niitä niin meidän perheessä ei ole lapset joutuneet antibioottikuureja syömään! Eli voihan olla , että tulehdukset sattumalta loppuivat muutenkin samanaikaisesti (tuntuu aika ihmeelliseltä), mutta suosittelen todella sillä auttavat mun mielestä siihenkin, että flunssasta ei tule niin paha ja ei kai niistä haittaakaan ole? Meillä käytössä H86 ja belladonna (jota tosin ei ole käytetty kun sillon alussa, toi H86 on auttanut). Kannattaa jutella homeopaatin kanssa mitä suosittelee oireiden perusteella.
P.s Mulla itsellä oli toistuvia pissatulehduksia ja kävin apua hakeen myös homeopaatilta ja ei oo mullakaan niitä ollu sen jälkeen ... :)
kun tällaisten suositusten kautta. Valitettavasti pienten lasten ja homeopaattisten valmisteiden yhteensopivuus on aika huonosti tutkittua. Anteeksi vain, jos loukkaan nyt joidenkin tunteita. On nimittäin olemassa tapauksia, joissa vaihtoehtoiset hoidot/lääkkeet ovat aiheuttaneet lapsille vakavia maksa/munuaissairauksia. Lääkäreistä osa tuntee myös homeopaattisia hoitovaihtoehtoja, joten hakekaa tietoa mielummin koulutetuilta henkilöiltä. Mitä tulee aikuisten homeopaattisten valmisteiden syömiseen, niin meidän elimistömme pystyy käsittelemään erilaisia valmisteita paljon paremmin ja on tiedossa (ja tutkittu myös lääketieteellisesti) esim. karpalovalmisteiden tehokkuus virtsatieinfektioiden hoidossa.
Korvien putkitus on pieni operaatio, joka tehdään anestesiassa. Itse putkien laittoon ei kulu tuskin kymmentäkään minuuttia, nukutuksesta heräämiseen voi mennä pidempään.
...alle vuoden ikäisen taaperon tulehduskierteeseen. Homeopaatilla käynnin jälkeen (syksyllä 05) on koettu ainoastaan yksi lievä 2 päivän flunssa, joten kai näillä joku yhteys on.
Ja tämä homeopaatti on myös lääketieteen tohtori (ja filosofian maisteri), joten lääketieteellistä asiantuntemusta on niin paljon kuin sitä koulutuksen puolesta voi olla. Homeopaattiset lääkkeet ovat eri asia kuin luonnonlääkkeet, niistä ei kerta kaikkiaan voi saada aikaan mitään vaurioita, koska hoito nimenomaan perustuu häviävän pieniin pitoisuuksiin. Yliannostusvaaraakaan ei tämän vuoksi ole. Suosittelen lämpimästi!
Sen sijaan antibiottihoitojen vaarat ovat jo nykyään laajalti tiedossa. Ne ovat tietenkin siunattuja lääkkeitä, jotka auttavat moniin hengenvaarallisiin tauteihin. Mutta jos yhdeltäkin kuurilta vältytään esim. homeopatian ansiosta, niin miksi ihmeessä ei tätä mahdollisuutta kannattaisi käyttää?
Olen niin kiitollinen saamastamme odottamattomasta avusta, että laitan tähän vielä taaperoamme hoitaneen homeopaatin kotisivun osoitteen, jos jotakuta kiinnostaa: www.medina.fi/riitta.html
Minuakin kiinnostaa sama asia!