Onks meillä vähän omituinen tyttölapsi?
4v tyttö on aina saanut paljon kaikkea koska minä olen ostohimoinen mutta toki tytöllä rajat on eli ei kaikkea saa mitä pyytää. Mutta tyttö ei pyydä juuri ikinä mitään! Joskus kysyn mennäänkö kauppaan katsomaan jotain kivaa vaatetta tai lelua niin ei kiinnosta. Tytöllä on nukkekoti ja muumitalo sekä muumilaiva mutta millään niistä hän ei leiki. Kovassa käytössä sen sijaan on erilaiset lautapelit ja muistipelit. Kaikki muu jää oikeastaan. Tyttö käyttää mekkoja mielellään mutta ei niitäkään halua lähteä katsomaan ja ostamaan. Olen kyllä vähän ihmeissäni. No, itse en saanut lapsena mitään ja jos mummo joskus jotain osti niin siitä jaksoi iloita kuukausia. Tokihan tyttö on mielissään jos jotain hänelle ostan mutta ei oikein jaksa innostua mistään. Joululahjaksi toivoo kaikkea pientä. Koskaan hän ei ole oikein kovasti toivonut jotain vaan jos jotain kaupassa pyytää niin uskoo heti kun sanon ei. Muut 4v:t haluaa lahjaksi prinsessalinnoja, meidän tyttö ei halua vaikka saisi. Välillä tuskastun suorastaan itsekin, miksei tuo lapsi halua mitään?????
Kommentit (9)
lasten nukkuessa minä askartelin tyttärilleni (4,5v ja 2,5v) sellaiset valokuvapidikkeet, niissä helmiä ja nauhoja jne... Leikkasin kuvat leluesitteestä, toisella on tummaihoinen nukke oikeastikin ja toisella valkoihoinen joten kummankin nuken " kuvan" laitoin yhteen kehykseen ja toiseen laitoin toiselle lelulinnan ja toiselle leluponin kuvan. Hiivin viemään kehykset tyttärieni huoneisiin ja aamulla huomasivat ja olivat todella otettuja. Aika pieni vaiva ja aika siihen meni, rahaa ei juur yhtää, mutta mieli oli molemmilla hyvä. Ja tosiaankin, meillä on vain 2 nukkea.
Olisit vain tyytyväinen jos lapsesi ei hingu kokoajan lisää tavaraa. Kyllä hän varmaan viimeistään murrosiässä muuttuu...
Taisin tuottaa vanhemmille monet pahat mielet, kun kinusin tuota pikkusiskoa, kun olisivat enemmän kuin mieluusti sellaisen " antaneet" , mutta eivät vaan voineet saada enempää lapsia.
Mutta minäkään en siis lapsena innostunut isoista leluista ja nukeista ja hienoista vaatteista. Ainoa, mitä aina kaipasin, oli paljon piirustuspaperia. En oikein leikkinyt nukkekodilla enkä vastaavilla, vaikka olikin ihan kivaa ne saada. Tein itse jotain paperinukkeja sen sijaan, että olisin leikkinyt ostetuilla. Piirsin tosi paljon ja leikin mielikuvitusleikkejä. Vaatteiden ostostakin kiinnostuin oikeasti vasta n. 14-vuotiaana, ja silloinkin tilapäisesti, koska nyt 25-vuotiaana vaatteidenosto on taas pakkopullaa.
kuulla et on muitakin ostohimoisia;). minäkin ostan kaikkea lapsille vaikkei toivois/tarvis. välillä oikein hävettää kun itse olen menossa innoissani lelukauppaan ja lapset eivät ollenkaan niin innoissaan halua edes mukaan?? tosin meillä vanhempi lapsi haluu kaikenlaista:)
Meidänkin 6-vuotiaalla tytöllä on kaikki mahdolliset tyttöjen lelut, mutta eipä ne juuri kiinnosta, enimmäkseen tykkää pelata just lautapelejä ja tietokonepelejä ja lukee paljon. Nyt se on vasta alkanut tajuta, että voisi haluta sellaisia tavaroita, mitä muilla tarhan tytöillä on, Bratzeja, tamagotcheja sun muita. Vaatteista ei ole kiinnostunut juuri lainkaan, vaan laittaa päälle, mitä käsketään, vaikkei oliskaan kovin tyttömäisiä vetimiä. Ehkäpä se ikä tosiaan tulee myöhemmin, kun alkaa tietää, mitä kaikkea vanhemmilta voikan vaatia.
leikkiä muovisilla tavaroilla,jotka on vielä kamalan värisiäkin. Meillä lapset mieluiten piirtää ja maalaa, ja tekee ruokaa, niistä se on varmaan hauskinta, kun saa leipoa jotain itse, isommat auttaa uunin kanssa, ja sitten syödään yhdessä. Vanhemmat taas lukee mieluiten, tietokone aika on rajattu kahteen tuntiin isommilta, pienimmät katselee kirjoja, iltasin parikin tuntia, ja niiden järjestäminen on myöskin oma leikkinsä. Prinsessaa ei ole leikkinyt kukan, sen sijaan super mario on ollut suosittu leikki.
itse väsäsin vähän mukaellen erinäisiä ohjeita mitä ollut siinä " Prinsessa" -lehdessä. Helpoin varmasti ostaa Tiimarista kuumaliimapistooli, erinäisiä pikkupaljetteja, helmiä jne ja joku kehys... Sitten kotona liimailee ne pikkuiset ihanat kehyksiin kiinni ja laittaa kuvat kehyksiin.
Kuumaliimapistoolilla olen myös askarrellut " aarrelippaan" tyttärelle. Tuikitavallinen pahvilaatikko, johon sitten kimalleliimaa ja kuumaliimalla kaikkea hörsötystä kiinni pienistä peilinpalasista lähtien. Ei ole sitten joka kaverilla samanlaista ja saa edullista prinsessa-tunnelmaa lastenhuoneeseen. :D
4
kanssa. Miksi lapsi on pakko saada " ostohimoiseksi" ??? Järjetöntä kulutushysteriaa, tavaraa haalitaan, mutta ei se onnea tuo! Luonto kärsii, kun kaatopaikat täyttyvät turhasta roinasta.
Nyt on vähän eri ääni kellossa, 8- ja 9-vuotiaina.