Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä on tuntiaktiivisuus? Voiko puhumaton autistioppilas saada arvion,

Vierailija
02.12.2012 |

että tuntiaktiivisuus erinomaista?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. fysiikassa tarkkailen viittaamisen ja vastaamisen lisäksi tehtävien tekemistä, postereitten tekemistä, kokeitten tekemistä jne. Näissä ne hiljaisemmatkin pystyvät olemaan erinomaisia. Ei erinomainen tuntiaktiivisuus tarkoita sitä, että pitää olla suuna päänä.

Vierailija
2/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle jaeltiin miinus ykkösiä tuntiaktiivisuudesta. Tunneilla kuuntelin koko ajan, tein joka ikisen tehtävän, tein joka kerta läksyt. Kokeista, sanakokeista ja pistokokeista sain kympit. Todistusarvosanaksi ysi, koska en huitonut oppitunneilla käsilläni (viittaaminen) enkä puhunut kuin pakon edessä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja anna olla viimeinen kerta kun olet noin tunnollinen. Suunnattomasta tunnollisuudesta ei seuraa mitään hyvää, korkeintaan loppuunpalamista. Harkittu, suunnattu ja ennaltasovittu tunnollisuus taas palkitaan, sopimuksen mukaan.

Vierailija
4/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomioon arvostelussa sen, jos on ihan oikeasti joku diagnoosi.

t. 2

Vierailija
5/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle jaeltiin miinus ykkösiä tuntiaktiivisuudesta. Tunneilla kuuntelin koko ajan, tein joka ikisen tehtävän, tein joka kerta läksyt. Kokeista, sanakokeista ja pistokokeista sain kympit. Todistusarvosanaksi ysi, koska en huitonut oppitunneilla käsilläni (viittaaminen) enkä puhunut kuin pakon edessä.

ap

Tuntiaktiivisuus tosiaan kyllä vaatii myös sen vapaaehtoisen viittaamisen ja osallistumisen tätäkin kautta. Kuitenkin, jos muut näytöt ovat aina 10, niin kyllä itse laitan todistukseenkin 10, vaikka tuntiaktiivisuus olisikin heikkoa.

Eri juttu sitten, jos autismi on niin "paha", että oppilaalle on tehty hojks.

Vierailija
6/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä erityisopetuspäätöksillä ja mukautuksilla pystytään vaikuttamaan siihen, ettei lasta rangaista siitä, mikä hänelle on mahdotonta. Itse olin ujo, arka, estynyt ja alisuoriutuva lapsi ja myös minä sain aineessa kuin aineessa sen takia huonompia numeroita. Sellaisella käytöksellä en toki ansainnutkaan muuta, mutta ajattelen että opettajan olisi pitänyt pystyä tukemaan minua pääsemään estoistani yli, eikä suorastaan tukea niitä.

Nyt työskentelen mm pienten puhumattomien autististen lasten kanssa. Olisi mielenkiintoista tietää, miten sinulla nyt elämässäsi menee!

Vierailija
7/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki tietävät, että muakuttaa ei saa, jos oppilas pystyy viitosen normaalisuoritukseen. Mukautus tarkoittaa siis, että et pystynyt - vaikka siitä olisi kymppi annettu.

Todellinen apu olisi se, että annettaisiin erilaisia tapoja osoittaa pystymisensä ja osaamisensa. Ei vain viittaamalla ja kirjallisilla kokeilla, vaan erilaisilla tavoiolla, joista jokainen voisi valita pari tiselleen sopivinta

Tänä päivänä erityisopetuspäätöksillä ja mukautuksilla pystytään vaikuttamaan siihen, ettei lasta rangaista siitä, mikä hänelle on mahdotonta. Itse olin ujo, arka, estynyt ja alisuoriutuva lapsi ja myös minä sain aineessa kuin aineessa sen takia huonompia numeroita. Sellaisella käytöksellä en toki ansainnutkaan muuta, mutta ajattelen että opettajan olisi pitänyt pystyä tukemaan minua pääsemään estoistani yli, eikä suorastaan tukea niitä.

Nyt työskentelen mm pienten puhumattomien autististen lasten kanssa. Olisi mielenkiintoista tietää, miten sinulla nyt elämässäsi menee!

Vierailija
8/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluavustajan mukaan naamakerroin vaikuttaa eniten siihen, saako tuntiaktiivisuuspisteitä. Opettajan lempparit saavat.

Vierailija
9/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä, että tietyt oppilaat ovat äänessä taukoamatta. Vastaavat (yleensä väärin) kysymyksiin, mutta vastaavat kuitenkin. Muilla ei ole sanansijaa eikä opettajalla aikaa seurata muiden "aktiivisuutta". Siitä sitten numeroita antamaan "aktiivisuuden" mukaan totta nykysuomen kouluissa.

Vierailija
10/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Siis ope korkeintaan tekee LS ilmoituksen kun on niin huolissaan lapsesta. Siinä kaikki.

Vierailija
11/11 |
02.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli koulussa sama ongelma, ja tuon periaatteen pystyin hyväksymään.

Sen sijaan se ärsytti, että syy, miksi en viitannut tai muutenkaan kerännyt huomiota itseeni, oli koulukiusaajissa, joille taas koulu ei halunnut tehdä mitään. Eli tuntui siltä, että en saanut edes sitä mahdollisuutta viittamiseen, ellen sitten olisi samalla ottanut heti tulevaa huutelua ja välitunneille ja seuraaville tunneille jatkuvaa kiusaamista siihen bonuksena. Eikä mikään kymppi nyt sen arvoinen olisi ollut.