Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini veti TAAS kilarit, kun kerroin raskaudestani :(

Vierailija
29.11.2012 |

Ajatella. Olen 32-vuotias ja tämä on kolmas lapsemme. Jokainen raskausuutinen on ollut äidilleni jollain tapaa pahastuttava, on tuhahtanu ja laukonut "ei voi olla totta"- tyyppisiä lauseita. Miksi? Onko kellään ideaa siitä, miksi aikuiselle naiselle pitää saarnata toivotusta raskaudesta. Tätäkin raskausuutista, joka meille on ihana asia, varjosti äitini suhatutuminen. En olisi halunnut kertoa lainkaan :(

Saakelin despootti!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella. Olen 32-vuotias ja tämä on kolmas lapsemme. Jokainen raskausuutinen on ollut äidilleni jollain tapaa pahastuttava, on tuhahtanu ja laukonut "ei voi olla totta"- tyyppisiä lauseita. Miksi? Onko kellään ideaa siitä, miksi aikuiselle naiselle pitää saarnata toivotusta raskaudesta. Tätäkin raskausuutista, joka meille on ihana asia, varjosti äitini suhatutuminen. En olisi halunnut kertoa lainkaan :(

Saakelin despootti!

Vierailija
2/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi saanut huomata itse ja saada tietää viimeisenä. Tee äidistäsi mustasukkainen. Puhu hänen kuultensa toisten kanssa vauvan odotuksesta ja jätä äitisi siinä kokonaan ilman huomiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

näki että otti koville ja hymyilyn yritys muuttui irvistykseksi. En tajua miksi.

Vierailija
4/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakelin despootti!

Oletko yrittänyt jutella aiheesta? Minua ainakin loukkaisi ja pahasti. Voisiko ajatella että hänellä on joistain omista kokemuksista jäänyt joku alemmuudentunne? Mulla oma äiti suhtautui imetykseen todella ikävästi, ja hoki _koko ajan_ että riittääkö se maito ja voiko se lapsi kasvaa ja tuleekohan tuosta nyt mitään. Jossain vaiheessa paljastui että hänellä oli paha riittämättömyyden tunne jäänyt omista epäonnistuneista imetyksistä - 70-luvulla kun oli tukemisen malli hiukna toinen. Mutta sieppaa vieläkin peeveli. Miksi ihmeessä se nyt mun niskaan pitää kaataa.

Vierailija
5/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keroi myös oman äitinsä tuhahtaneen raskausuutisista, että " voi tyttö-rukkaa, et tiedä, mihin hankaluuksiin itsesi saatat". Halveksuu omaa äitiään, myös tästä hänen saamista kommenteista, mutta silti ihmettelen, miksi jatkaa tätä ikävää perinnettä. Äitini kokee voivansa muutenkin kommentoida ja ohjailla tekemiäni valintoja. Todella ikävää ja kuluttavaa. Täytyy ilmeisesti istua alas ja keskustella todella vakasti äitini kanssa :( ap

Vierailija
6/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihteiden käyttöä? Et jaksa entisiäkään lapsia hoitaa? Äitisi joutuu hoitamaan paljon lapsiasi? Rahaongelmia?

Vierailija
7/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini esitti ilahtunutta. Hän myötäili miniäänsä ja tämän iloa lapsesta. Kun riemunpurkaus päättyi, äitini totesi, että koska sinusta lasten kanssa on noin ihanaa, niin minä voinkin lopettaa lastenhoitopalvelun.

Vierailija
8/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ei ole saanut muuta mallia ja on sokea sille miten loukkaava on. Sinun täytyy sanoa hänelle kirjaimellisesti, että tuhahtelu loukkaa sinua. Ehkä hän myös muistelee jotakin omaa ahdinkoaan äitinä silloin, kun sinä olet ollut pieni sisaruksinesi.

Muista sitten itse aikanaan, että sinun asiasi ei ole kommentoida omien lastesi puolisovalintoja eikä ajankohtaa, jolloin kenties saavat lapsia.

Tulet sortumaan siihen erittäin helposti.

Vierailija
9/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini esitti ilahtunutta. Hän myötäili miniäänsä ja tämän iloa lapsesta. Kun riemunpurkaus päättyi, äitini totesi, että koska sinusta lasten kanssa on noin ihanaa, niin minä voinkin lopettaa lastenhoitopalvelun.

Vierailija
10/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa entisiäkään lapsia hoitaa? Äitisi joutuu hoitamaan paljon lapsiasi? Rahaongelmia?

Oma siskoni loukkaantui kun äitimme ei kauheasti innostunut heidän 3. lapsestaan. Äiti ja isä ovat joutuneet auttamaan siskon perhettä todella paljon, joten yksi lapsi lisää tuohon tilanteeseen tuntui ihan järjettömältä (minustakin).

Vierailija
11/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä sujuu kiitos ihan hyvin kaikin puolin. Miksi ajattelet, että vain noiden luettelemiesi asioiden takia suhteeni äitini kanssa on tällainen?

Ap

Vierailija
12/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi mikä moukka mummu!

Vierailija - 29.11.12 08:49 (ID 15988540)

Jos miniä selittää innoissaan, miten ihania lapset ovat ja miten hän on niin toivonut tätä lasta ja yhteistä aikaa perheen kanssa, niin miksi on moukkamaista sanoa, että ole hyvä ihminen sitten lastesi kanssa äläkä tuo niitä mummolaan vähän väliä. Isoäidit eivät välttämättä halua hoitaa lastensa lapsia viikkotolkulla vain siksi, että miniän tai tyttären mielestä lapset ovat ihania.

Vierailija
13/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
14/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miniä selittää innoissaan, miten ihania lapset ovat ja miten hän on niin toivonut tätä lasta ja yhteistä aikaa perheen kanssa, niin miksi on moukkamaista sanoa, että ole hyvä ihminen sitten lastesi kanssa äläkä tuo niitä mummolaan vähän väliä. Isoäidit eivät välttämättä halua hoitaa lastensa lapsia viikkotolkulla vain siksi, että miniän tai tyttären mielestä lapset ovat ihania.

Suu auki jo siinä vaiheessa kun ne rahjataan kysymättä mummolta mitään, niin hoitoon!

Vierailija
15/15 |
29.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on suhtautunut ihan samoin. Rakastaa lapsenlapsiaan, mutta silti suhtautuminen on tuo. Minun äidilläni ei ainakaan ole mitään järkevää äidin mallia omasta lapsuudestaan. Hän on jo tehnyt ison työn, että on meille saanut normaalin lapsuuden. Nyt hän heijastaa omia vaikeuksiaan meihin, eikä ymmärrä sitä, että hänen ansiostaan meillä on aika paljon enemmän annettavaa, kuin hänellä aikanaan.

Äiti on siis aivan kamala, mutta hänellä on siihen syynsä. Hän vain luulee, että se on meille yhtä tahkoamista...

Äidillä se heijastuu muuhunkin, ja koska jossain vaiheessa kyllästyin äidin arvosteluihin, menin opiskelemaan aikuisena ja kerroin hänelle vasta opiskelun alettua. Kun papatus taas alkoi, totesin ykskantaan, että juuri tästä syystä en kertonut aiemmin. Pyysin miettimään hetken sanojaan, ja juteltaisiin myöhemmin. Siitä alkoi meidän normaali suhde.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme