APUA kaivataan! Miten saada 3kk vauva juomaan pullosta??
Vauvalle siis juotettaisiin lypsettyä äidinmaitoa. Nyt hän on 3kk imenyt 1-2tunnin välein, tietenkin on välillä ollut 3 ja pari kertaa 4tunninkin välejä, mutta äidin voimat alkavat olla loppu. Univelkaa alkaa olla tosi paljon, joten kiva olisi jos vauva suostuisi/oppisi syömään pullosta, jotta äitikin pääsisi nukkumaan kunnon unet välillä. Tähän asti olen nukkunut parhaimmillaan pari kertaa vain kolme tuntia putkeen, muuten unet jäävät 1-1,5 tuntiin kerralla.
Ei huoli pulloa, ei tuttia, ei lusikkaa, ei mitään muuta kuin tissistä vain maitoa. Pienempänä huoli, mutta sitten oli pitkä väli pelkkää tissiä, joten...APUA!!
Taika *silmät ristissä* ja Nti reilu 3kk
Kommentit (5)
erimallisia tutteja, kävelyttäessä syöttämistä, eri syöttäjää... ainoa mikä on kokeilematta on se luonnonkumitutti. Pitänee sitä kokeilla vielä...viimeinen oljenkorsi...
kiitoksia vinkeistä ja lisääkin saa laittaa!
oli meidän pelastus. Pullolle neiti lakkoili enemmän ja vähemmän, muutaman tipan sain menemään alas mamin tuteilla. Vajaan 4 kk iässä otettiin käyttöön aventin taikamuki pehmeällä nokalla ja neiti oppi tekniikan lähes heti ja syöminen pullosta oli mukavaa. Olin lähes varma, että nokkamukin kanssa ei onnistu sillä siitäkin pitää imeä mutta niin vain se kelpasi. Neiti nyt 8 kk ja päivisin kelpaa nokkamuki, mutta yöllä ei...
sellasta missä on äidin rinnanpäätä muistuttava tutti.Se on sellanen paksu pullo, jossa on jotku venttiili jutut pohjassa että päästää ilmaa pois ku imee..meijän pimu söi siitä, mutta ei tavallista tuttipulloa. Nyt (4kk) kyllä suostuu syömään jo tavallisestaki.
Meillä kohta puolivuotias vesseli ei suostunut juomaan 3 kk:n jälkeen pullosta lainkaan.Kokeiltiin kaikki maaliman pullot ja tutit ja nokkamukit.Kun kiinteät astui kuvioihin, päätin lopetella hiljalleen imetystä. Poika suostui juomaan Emman venttiilinokkamaukista jonkin verran, sitä voit siis kokeilla.Tosin venttiili on mun mielestä kaamean tiivis, että välillä sieltä ei kyllä vaavelin imuteholla tullut mitään!!Otin venttiilin pois ja hörpyttelin maitoa pojan suuhun.
Jännitti kauheasti imetyksen lopettamisen onnistuminen ja vuodatin siitä täälläkin, mutta sitten tajusin tarjota taas tauolla olleen MAM Ultiventin ja kas! - poika joi siitä minunkin tarjoamana ja nyt juo siitä täyttä häkää -ja imetys on lopetettu hyvillä mielin!
Hokasin myös tässä yksi päivä, että poitsu on melkosen tarkka maidon oikealle lämpötilalle, että vinkkinä vaan, että tarjoa tarpeeksi lämmintä maitoa. Jotkut lapset myös kuulemma vierastaa pakastetun/jääkaapitetun ÄM:N " rautaista" makua, että vain tuore saattaa kelvata...ja tuoreen joukkoon voi vaikka välillä lorauttaa korviketta, JOS sen makuun haluaa opettaa.
Yritin tehdä pullotteluhetkistä extra-ihania eli lauloin, hellittelin, kävelin, suukottelin ja kehuin poikaa maasta taivaisiin, kun vähääkään suostui juomaan nokkiksesta/pullosta.Välillä myös annoin pojan leikkiä ihan itekseen pullon kanssa, että tulisi tutuksi.
Tiedän tasan tarkkaan, miltä susta tuntuu, kun pullo ei kelpaa, joten toivon voimia ja jaksamista!!KoLme kuukautta minäkin olin korvaamaton maidonlähde, mutta siitäkin selvittiin..
Jos kantti kestää, voit koklata sanontaa " kyllä se pullon huolii, kun on tarpeeksi nälkä" . Mulla ei luonto kestäny siihen hommaan, aina hellyin antaa tissiä kun tarpeeks huusi.
TSEMPPIÄ!Ihan varmana tilanne jossain vaiheessa helpottaa jollain tavalla, vaikkei ikuna huoli tuttipulloa!
MEGA
Meilläkään ei poika suostunut juomaan pullosta lainkaan, vaan huuti vaan selkä kaarella, kunnes annoin periksi.
Ikää on nyt n. 4kk ja pelkästään rintamaidolla ollut.
Pari viikkoa sitten aattelin kokeilla, mitäs pullosta tykätään, eikä siis tykätty.
Maitoa kyllä riittää, eikä mulla ole tarkoitus lopettaa vielä imetystä, mutta aattelin, että ois hyvä osata juoda pullostakin (joskus voisi ehkä lähteä yksinkin johonkin).
Meillä auttoi tutin vaihto pulloon. Hämmästyin itsekin, kuinka helposti se kävi, kun kokeilin uuden tutin kanssa.
Myös se, jos joku toinen (kuin maidolle tuoksuva äiti) yrittäisi syöttää vauvaa pullosta, voisi onnistua.
Joskus käveleminen samalla, kun yrittää syöttää, auttaa vauvaa " pääsemään rytmiin."