Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että elämä on tullut tiensä päätökseen..

Vierailija
20.11.2012 |

Tuntuu että nyt voimat on loppu ja tekis mieli kuolla. Hävettää niin paljon että minä AIKUINEN ihminen en osaa hoitaa asioitani kuntoon. Ongelmani alkoivat vuosi sitten, sain maksettavaksi Kelan tukia takaisin (olin siis opiskeluaikana tienannut liikaa) ja mä en pystynyt niitä maksamaan vaan ne meni ulosottoon. Olen nyt sitten luottotiedoton paska.

Muutama kuukausi sitten paljastin koko vyyhdin miehelleni, siihen saakka siis pidin asian sisälläni. Mieheni ymmärsi ja lupasi auttaa. Hän on ollutkin todella ihana mutta musta tuntuu että mun voimat on loppu. Tuntuu siltä että kaikki tietää asian oikean laidan, jos joku kaupassakin tuijottaa niin heti ajattelen että toi tietää. Tää on niin rankkaa. Mä en haluaisi enää elää. Hävettää jo miehenikin puolesta että päästin asiat tähän jamaan.

En saa kunnolla enää edes nukutuksi. Näen painajaisia maksamattomista laskuista ja heräilen koko ajan. Mä en enää kestä.

On myös semmoinen olo ettei jaksa puhua tästä kenellekään. Haluaisin sulkea silmät ja lähteä pois. Joku mua kumminkin pitää elämässä kiinni... En osaa kertoa mikä se on... Juuri eilen miehelleni sanoin että heivais mut pois sen elämästä, hänellä olisi asiat paremmin ilman mua..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös sen maksun kk-summan saa itse päättää? Mulla kyse opintotuesta,onko sulla joku muu tuki?

Älä nyt hyvänen aika heitä kirvestä kaivoon jonkun maksun takia :)

Vierailija
2/6 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 100 e / kk. Raha ei koskaan saa olla syy jonka takia luopuu elämänhalustaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin ihmisilläkin oikeita ongelmia ja sä suuret jotain laskuja? Sulla on kuitenkin mies jolla on luottotiedot, ja muutenkin varmaan elämä mallillaan kuin noin pieni asia sua stressaa? Häpeäisit. Minullakin on vielä lähemmäs 10 000 euroa pelkkiä opintoajan lainoja jäljellä, mutta mieleenkään ei ole tullut niistä stressata.

Vierailija
4/6 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, ei tuollaisesta asiasta menetetään elämänhalua! Elämässä sattuu ja tapahtuu. Vaikka olisin sun naapuri ja tietäisin tuon niin en ajattelisi susta mitään eri tavalla kun tavataan ylemmän keskiluokan asuinalueen hiekkiksellä.

Tsemppiä!

Vierailija
5/6 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon sulla sitä velkaa on.. viestistäsi voisi kuvitella että vähintään 100 000 e niinkuin monilla on esim. asuntolainaa ja enemmänkin. eikä silti olla kirvestä kaivoon heittämässä. Teet maksusuunnitelman sen velkojan kanssa ja maksat sitä vaikka 100e kuussa takasin.. luulis sen verran olevan jos et enää opiskele vaan käyt töissä. Laina on sitten maksettu joskus tulevaisuudessa loppuun ja luottotiedotkin tulee takas viidessä vuodessa jos hoidat maksut ajallaan.. Jestas sentään, kaikilla meillä on velkaa, jotkut maksaa sitä suoraan velkojalle ja jotkut ulosottoviraston kautta.. Mitä sitten.

Vierailija
6/6 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ihmiset sinua tuijottaisivat ja miettisivät sinun raha-asioitasi? Ei ihmisiä kiinnosta vieraiden ihmisten asiat niin paljon, omissakin on tarpeeksi miettimistä.

Kelan tukia et mitenkään ole voinut saada niin paljon, ettet pääsisi veloista eroon. Isoa velkaa sieltä ei saa aikaiseksi tukirahoilla. Niistä selviää aikanaan.

Olet nuori aikuinen ihminen, joka on rankassa elämänvaiheessa, opettelet elämän taitoja. Tässä vaiheessa raha-asiat olivat ylivoimaisia, yritit pärjätä itse, etkä osannut hakea apua ja neuvoja niihin.

Osaatko hakea apua pahaan oloosi? Kukaan ei voi antaa sinulle lisää voimia, mutta jos kävisit jonkun luona juttelemassa, voisit oppia tapoja selviytyä elämästä ja oppia nauttimaan siitä? Kukaan meistä ei osaa niitä luonnostaan vaan elämään oppii elämällä, ja toisten apua tarvitaan.

Olet luonteeltasi upea nuori nainen (luin rivien välistä), opettele tulemaan toimeen itsesi kanssa ja ymmärtämään itseäsi. Hae keskusteluapua, mieheltäsi saat tukea ja rakkautta, mutta et voi kaataa kaikkea pahaa oloasi hänen niskaansa tyyliin "heivaisi mut pois sen elämästä".

Miehesi vaikuttaa fiksulta, mukavalta mieheltä joka tykkää sinusta. Sinun asiasi on hoitaa itsesi kuntoon, että olisit jälleen oma iloinen itsesi, joka luottaa elämään ja itseensä. Tsemppiä :)