Onko teistä normaalia että 17-vuotiaalle mummo ostaa alusvaatteita kaupasta?
Ilman että lapsi edes niitä pyytää.
Meillä tytär raivoaa, että hän on kohta aikuinen nainen ja ostaa itse pitsi hepeleensä!
Ja meillä tuo mummo sössöttää, että ostaahan jotkut noita alushousuja ja rintaliivejä lahjapaketiksikin ja että yrittää olla vain ystävällinen.
Tytär jatkaa raivoamista ja huutaa että v*tun tyhmä!!! ja että mummo ei enää sotkeutuisi hänen intiimeihinsä asioihin, vai meinaako kohta se mummo jo hänen pimppiinsäkin kurkata.
Vaimoni on yhtä tyhmää luokkaa kun hänen oma äitinsä ja ei näe mukamas mitään pahaa tuossa...
Mutta se on jännää että minä kyllä ymmärrän...
T. 42v mies & isä
Kommentit (10)
Toisaalta mieheni mummo ostaa alusvaatteita ja voitte arvata tyylin.. Ne on kyllä aika legendaarisia..
v*tun tyhmä. Ei koskaan, ei vaikka mummoostais alkkareita ja vääriä sellaisia.
Enkä mä tossa mitään hirvittävän kamalaa näe, mummolle voi sanoa ihan sivistyneesti että ostaa muuta tai antaa rahana lahjansa.
Joten kasvata sitä kakaraasi, hiukan kunnioitusta mummoa kohtaan. Tai sitten te todella olette tyhmiä, nimittäin sinä ja tyttäresi.
Seuraavan kerran mummo voi ostaa tytölle lahjakortin pikkarikauppaan. Ymmärrän kyllä tytärtä, ei varmaan tunnu kovin viehkolta tai naisekkaalta kulkea mummon valkkaamissa pitsipöksyissä.
Mun teinipoika ei kylläkään valita mummon ostamista kalsareista, mutta ne on Björn Borg, enkä mä ostais lapselle ikinä niin kalliita kalsonkeja.
Toinenkin aivan järjetön juttu on se, että jaksavat vieläkin kytätä että mihin aikaan se tyttö kotiin tulee, millasten tyyppien kanssa liikkuu ja niin edelleen.
Ja nämä asiat tietysti kyselee tytön seläntakana, tytön äidiltä.
+ Ymmärtäisin kanssa isänä silloin jos tyttö olisi joku 4v. että mitenkä helppo hänelle olisi vaatteet ostaa kaupasta kun kaupasta, mutta eiköhän nuori nainen osaa jo itse käydä shoppaamassa vaatteensa.
T: 42v mies & isä
kun tuppaa tunkeutumaan vähän hänen jokaiseen asiaan ja kohtelee kuin 4-vuotiasta.
Rupeaisi se kieltämättä itseänikin varmaan ottamaan päähän.
Ja tässähän vielä on sanottu se useamminkin, että hän ostaa itse vaatteensa, että mummon ostamia vaatteita ei tarvita. Mutta kun ei näytä uskovan.
Monet onkin tyttö tuikannut sitten suorilta tuleen tai heittänyt roskiin kun ovat olleet niin kamalia...
etenkin opiskelijana voi vielä hyvinkin kiittää, jos mummu sitten ostaa alusvaatteita. Ne maksaa ja arjessa on ihan sama, miltä ne näyttää. Ostaa sitten hienommat asut itse.
Toinenkin aivan järjetön juttu on se, että jaksavat vieläkin kytätä että mihin aikaan se tyttö kotiin tulee, millasten tyyppien kanssa liikkuu ja niin edelleen.
Ja nämä asiat tietysti kyselee tytön seläntakana, tytön äidiltä.
+ Ymmärtäisin kanssa isänä silloin jos tyttö olisi joku 4v. että mitenkä helppo hänelle olisi vaatteet ostaa kaupasta kun kaupasta, mutta eiköhän nuori nainen osaa jo itse käydä shoppaamassa vaatteensa.
ihan millaisessa seurassa tahansa? Yhtään ei tarvi "kytätä"?
Hei en usko että on kovin inhimillistä vetää kohta nuoren naisen niin niitä valkeita mummo liivejä ja takapuolesta lörpöttäviä alushousuja jalkaan...
Eikö alusvaatteissa tulisi tuntea olonsa hyväksi, eikä kiusalliseksi?
Mummon ei tarvitse ostaa, voisi antaa myöskin pelkkänä rahana. Jotta tyttö saisi sitten ostaa itse.
Joten en näe syytä kytätä ja uskon että kokisi muutenkin jo sen todella ahdistavaksi. Tietyssä iässä seuraaminen oli erittäin tärkeää, mutta uskon että osaa tehdä nykyisin hyvin jo päätöksensä ilman jatkuvaa valvontaa.
Tietysti ei olisi hyvä jos tyttö jossain rikollisissa piireissä pyörisi, mutta kun ei pyöri. Ihan fiksuja kavereita, niin ei hätää.
T: 42v mies & isä , ja minä kirjoitin myöskin tuon äskeisen viestin tuossa
joten jotain vikaa siinä mummossa nyt on.