Joululahja ja -budjettiGALLUP?
Meillä on kaksi alakouluikäistä lasta. Saavat kumpikin meiltä noin 15 lahjaa plus suvun lahjat, joita tulee noin 5kpl. Rahaa menee omiin lapsiin, sukulaisten lapsiin ja meille aikuisille yhteensä noin 400-500€.
Miten teillä?
Kommentit (10)
joten budjetista ei ole tietoa. Ainakin yksi puhelin 600-700 euroa, pelejä nintendo 3 ds:ään ja xboxiin. 2 kirjaa olen jo tilannut ja dvd:n. Meikkejä, yökkäreitä, karkkia tulee ostettua ainakin joka joulu.
Lasten (2 kpl) yhteensä n. 200-300 €.
ja rahaa menee varmaan n. 200 euroa. Lisäksi 2 sukulaislasta, heille lahjat yht. 15 euroa ja 2 aikuista sukulaista, heille yhteinen n. 20 euroan arvoinen lahja.
miehen kanssa viikon talviloman koko pesueelle (7 henkeä).
Kuopus saa varmaan pari pikkulahjaa, anoppi ja kummilapset samoin. Muita ei tarvitse lahjoa.
Perheeseemme kuuluu minä, mieheni ja poikamme. Miehelle ostan yhden lahjan (max 50€) ja pojallemme, joka jouluna on noin 4kk ikäinen, 1-3 lahjaa (max 100€). Mieheltäkin saan varmaan jotain samassa hintaluokassa. Muille annan vaan joulukortin. Rahallinen tilanteemme (mies intissä ja minä äitiyslomalla) ei anna enempää myötä.
lahjoihin menee rahaa paljon. Syynä siihen tosin on ostamani lomamatkat mistä muu perhe ei tiedä vielä mitään. Noiden lisäksi ostan kaikille muita lahjoja (pelejä, kirjoja yms. normaalia)
Jos omille lapsille yhteensä 30 lahjaa ja sitten vielä sukulaisten lasille ja teille aikuisille niin eikös tuo ole ainakin 36 lahjaa yhteensä, jolloin yhden lahjan arvo olisi keskimäärin 13,50 eura... Ja jos ostaa vaikka yhden 30 euron lahjan, se laskee heti muiden lahjojen keskiarvoa...
Vai osteletteko tarkoituksella vaan vähän halvempia lahjoja, että tulisi oikein paljon paketteja?
Sovimme jo vuosia sisaruksiemme kanssa, ettemme osta lahjoja toistemme lapsille. Erittäin hyvä tapa! Samoin emme vaihda lahjoja aikuisten kesken, hyvä tapa sekin!
Lahjoja ostan omille lapsille (3 kpl) ja kahdelle kummilapselle. Isovanhemmille yleensä teemme jotakin yhdessä tai annamme herkkukorin tms.
En osaa sanoa, paljonko rahaa menee.. Useampi satanen, se on varma.
Saavat 1-2 vähän kalliimpaa lahjaa ja 2-3 edullisempaa. Muualta tulee muutama lahja.
Helmikuussa sitten perhene yhteinen lahja eli 2,5vkon Thaimaan matka :-))
Lahjoina tulee vaatteita, pleikkapelejä, legoja, kirjoja, musiikkia, joku lelu, urheilukamaa. Ehkä joku lahjakortti.