kärvisteleekö muut menkkakivuissa jo ennen vuodon alkua?
Mulla on mennyt menkat ihan kamaliksi. Kivut: alavatsa, reidet, selkä... alkaa jo pari pv ennen vuodon alkua... onko teillä muilla tällasta? Mulla alkoi kivut aiemmin vasta hetken kuluttua siitä kun vuoto oli jo alkanut... harmittaa tällanen kun ei meinaa edes särkylääkkeet purra...
Kommentit (4)
Kivut ovat pahimmillaan päivää ennen menkkojen alkua ja jatkuvat pari päivää. Mikään tavallinen särkylääke ei ole auttanut. Olen ollut pois töistäkin menkkakipujen takia. Lisäksi kierto on lyhentynyt ja uusi kipuilu jälleen käynnissä, kun edellisestä pääsee eroon.
käydä gynellä tutkituttamassa. Endometrioosiin nimittäin sopii nuo " ennen aikaset" kipuilut!
mutta kun laitettiin hormonikierukka niin olen päässyt niistä eroon melkein kokonaan, joskus satunnaisesti vaivaa. Ennen piti särkylääkettä ottaa että pystyi töissä olemaan
Kärsin vastaavista, kamalista menkkakivuista joskus jopa viikon ennen menkkoja. Mulla meni ekana reidet ihan hapoille, mikä oli aktiivikuntoilijalle hyvin ikävän tuntoista. Aivan kun olisin joka hetki vetänyt älyttömän jalkatreenin. Myös selkä tuli kipeäksi, lihassärkyä pääasiassa. Siinä sit pari päivää ku jännitteli jännittynyttä selkää ni se jännitys tietty levis pakaroihin ja... huhhuh. Vatsakivut tulikin vasta sit ku menkat oli jo alkaneet. Kannattaa tosiaan tutkituttaa, mulla ei ollut havaittu mitään epänormaalia, mutta tutulla tosiaan samoilla oireilla havaittiin endometrioosia (olikohan noin).
Söin useita eri lääkkeitä (lähinnä voimakkaita mirgeenilääkkeitä), mutta ei niistä oikeen ollut apua. Lihassärkyyn autto kuuma kauratyyny ja tulikuuma suihku et just sai unen. Mut mikäs sen kurjempaa ku herätä 50 kertaa yössä kipuun. Kun alotin e-pillerit ni vaivat helpotti. Nyt kans hyvä ku oon raskaana ni ei kipuja ei mitn :)