Olen koko aamupäivän HUUTANUT esikoiselle
Koska en vain jaksa sitä enää. En jaksa taistella jokaisesta pienestä asiasta, enkä isommastakaan. Se ei vain tottele, ei mitään.
Ja minä olen paska äiti kun en osaa sitä kasvattaa. Yritän pitää rajat, joka päivä samat on kiellettyjä ja sallittuja ja joka päivä pitää pestä hampaat, pukea itse päälle, vetää vessa, syödä nätisti pöydässä, kiittää ruoasta.. eikä yhtenäkään päivänä saa huitoa kepeillä muita lapsia, ei saa kiusata pikkusiskoa, ei saa huutaa, ei saa karjua...
Onko tämä joku vaihe lapsella, sanokaa onko? Hän on 3v 8kk.
Kommentit (2)
Melkein kaikki nelivuotiaat on vielä tuollaisia. Joka asia testataan, joka päivä. Se nyt vaan on sellaista. Jos pukemisista ja vessan vetämisistä alkaa huutamaan, saa ensinnkäkin huutaa loput 14 vuotta, ja toisekseen lapsi oppii nopeasti, mistä napista painamalla saa äidiltään takuuvarman reaktion. Lapsi aika mukavan vallan tunteen siitä, että huomaa tietävänsä, miten äiti käyttäytyy.
Nyt lakkaat ajattelemasta, millainen lapsen (ja sinun) pitäisi ideaalimaailmassa olla, ja lasket vähän rimaa. Olet ihan hyvä äiti, sulla on ihan normaali lapsi.
minkä ikäinen pikkusisko on? saattaa olla huomionkipeytta /mustasukkaisuutta. yritä järjestää kahdenkeskistä aikaa esikoisen kanssa.