65-70-kiloinen, paljonko päivittäinen kalorimääräsi? Liikutko paljon?
Kommentit (14)
En valitettavasti tiedä kalorimäärääni. Näkyvän makean määrä viikossa on muutama pala suklaata, piilosokereita yritän vähän välttää, en esim. syö maustettuja jugurtteja, enkä juo mehuja. Rasvaa syön aivan liikaa: käytän ihan reippaasti voita leivällä, syön juustoja ja joskus jotain metwurstiakin, pekoniakin joskus - mutta niistä en luovu. En yritä laihduttaa, mutta haluan olla kiinteä ( salitreenejä pitäisi lisätä ja treeniaikaa pidentää, tiedän kyllä ).
Voisi olettaa, että kaltaiseni 69kg painava ( 176cm ) ei näillä liikuntamäärillä voi mässäillä mitenkään hirveesti ylimääräisiä tai alkaa paino nousta, varsinkin, kun ikääkin on jo yli 40v:)
ei ainakaan putoa yhtään. Salilla 1-2x viikossa, muuten hyötyliikuntaa
164/67
mutta liikun 5-6 krt viikko 45 min-1h kerrallaan esim. kilsa uintia tai 0,5 h crosstrainerilla+lihaskunto päälle.
5 kg liikaa :(
n 2000, en liiku oikeastaan ollenkaan.
Kaloreita tulee päivässä n 2000, en liiku oikeastaan ollenkaan.
Olen noin 65kg ja 173 pitkä. Ikää on 40 ja olen ihan ok kunnossa ja painossa.
En itsekään uskonut tuota "liian vähän"-toitotusta, ennen kuin itse huomasin sen. Söin kuten sinä kun yritin laihtua, mutta mitään ei tapahtunut. Kun rupesin lipsumaan ja söin 1500-1800, paino lähti laskuun. Hitaasti, hitaasti, mutta kuitenkin.
nr 2
En itsekään uskonut tuota "liian vähän"-toitotusta, ennen kuin itse huomasin sen. Söin kuten sinä kun yritin laihtua, mutta mitään ei tapahtunut. Kun rupesin lipsumaan ja söin 1500-1800, paino lähti laskuun. Hitaasti, hitaasti, mutta kuitenkin. nr 2
päivän parin lipsuminen 1700-1800 kaloriin tuo heti n kilon lisää! Pelkään että nousu vain jatkuisi eikä ollenkaan kääntyisi laskuun:( Syön erittäin terveelliesti, hiilarit kurissa ja kasviksia runsaasti.
kalorimäärää- pitäisikö opetella..
Liikun 5x viikossa 5-8km lenkin ja parina päivänä puolisen tuntia crosstrainerilla. Lisäksi hyötyliikuntaa.
liian vähäsen syömisen=paino jää junnaa,jopa nousee
1200kcal on liikkumattomanakin päivänä mulle liika vähän. Eli nykysin menee 1300-1800kcal/vrk, joskus enemmänkin. Liikun siis 30-60min juoksulenkki 3x/vk ja lihaskuntoa kotona jokatoinen päivä n.30min kerrallaan
168cm 66kg
tavoitepaino 60kg
mutta kun joskus olen kalorilaskurilla kokeillut, niin luulen, että 2000 paukahtaa rikki joka päivä.
Juoksen 30-60 km viikossa, jumppaan 6 x viikossa 15-45 min jumppia ihan lihaskunnon vuoksi.
Mitat 68/174. Pari kiloa on aina varaa pudottaa, mutta melko tyytyväinen olen nytkin. Valitettavasti rentoudun syömällä..
en vilkaisisikaan NAISTA joka painaa yli 60 kg, enkä varsinkaan yli 170 cm pitkiä NAISIA, amatsooneja. Oksettava ajatus! t. palstamies
en vilkaisisikaan NAISTA joka painaa yli 60 kg, enkä varsinkaan yli 170 cm pitkiä NAISIA, amatsooneja. Oksettava ajatus! t. palstamies
keskimäärin Kiloklubiseurannan mukaan 2100 kcal ennen laihdutusta (sillä paino pysyi ennallaan), en harrasta minkäänlaista liikuntaa ja istumatyö. Nyt kun laihdutan niin syön 1600 kcal päivässä ja tällä lähtee vähän reilu puoli kiloa viikossa.
Käytän Kiloklubia ja merkkaan kaikki syömiset sinne, joten tiedän aika tarkkaan missä mennään. Normmali päivä on noin 1650. Tarkkailen myös hiilareita (kiloklubi laskee ne minulle) ja pidän ne aina alle 100g/vrk, useimmiten 60-80.
Leivän, pastan, perunan yms olen jo kauan sitten jättänyt pois ja voin nyt huomattavasti paremmin. Kaikki vatsavaivatkin ovat samalla hävinneet :)
Tällä kalorimäärällä on tavoitteena tiputtaa muutama kilo erittäin hitaasti ja pysyvästi (13-14 kiloa jo tippunut tämänhetkistä tiukemmalla dieetillä). Liikun oikeastaan kausittain. Tällä hetkellä en yhtään ;)