Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko yt-neuvotteluiden päätteeksi saanut pitää paikkasi?

Vierailija
07.11.2012 |

Oliko sattumaa vai omaa ansiotasi että sait jäädä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä laitettiin puolet firmasta pihalle. Viimeisimmät loppuivat viime viikolla ja tiimistä lähti 2.

Vierailija
2/18 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääällä ollaan edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en.

Ekalla kerralla varmaan omaa ansiota.

Vierailija
4/18 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. avainhenkilö, asiantuntemus suppealla erikoisalalla joka on työnantajalleni erittäin tärkeä asia. En ole koskaan ollut työttömänä enkä tule olemaankaan, se on satavarmaa. Päinvastoin asiantuntemuksestani kilpaillaan ja mm. työnantajani yksi alihankkija rekrytoi minua parhaillaan omaan yritykseensä. :=)

Vierailija
5/18 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerralla tuli kenkää. Ekalla kerralla lama vei lähes kaikki alan toimijat Suomesta ja toisella kertaa työpaikalla tehtiin mutoksia ja oma työ loppui.

Kamalia kokemuksia, mutta hengissä vielä ollaan.

Vierailija
6/18 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan hiljattain päättyneet yt:t olleet järjestysnumeroltaan jotain 10. tai 11.

Aina olen saanut jäädä, mutta asiakasprojekteissa aina olen ollut niin se on tainnut pelastaa.

Vierailija
7/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vain arvailla. Meiltä lähti kolmesta kaksi muuta, jotka tekivät samaa kuin minä. Lähtijät olivat tehneet samaa työtä jokusen kuukauden kauemmin kuin minä, mutta minä olin ollut talossa kauemmin.

Olin kuitenkin ollut noissa töissä jo puoli vuotta ja oppinut ne. Olin myös itsenäisempi ja oma-aloitteisempi kuin nämä kaksi lähtijää. Se on mun teoria.

Vierailija
8/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut pitää paikkani. En osaa sanoa, miksi olen saanut jäädä, mutta uskoisin osaksi olevan omaakin ansiotani. Ainakin haluan uskoa niin. Toisaalta meiltä on joutunut lähtemään tosi päteviä ja mukuviakin ihmisiä, jos ovat olleet väärässä hommassa juuri silloin.

Vierailija
9/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan molempia, tuskin olisi töitä löytynyt jos minua ei olisi haluttu pitää.

Vierailija
10/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina oon saanut jatkaa

Vierailija
11/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksissä lakkautettiin koko osasto, mutta sain uuden paikan "naapuriyksiköstä". Meillä (IT-ala) on kyllä välillä vähän tuurissaan kuka saa jäädä ja kuka lähteä. Joskus tuijotetaan puhtaasti sitä, onko juuri sillä hetkellä projektia vai ei. Joskus taas mennään joillain muilla syillä.

Vierailija
12/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sellainen olo, että henkilökemiat ratkaisivat.

Itse jäin, mutta en pitänyt jäämistäni mitenkään itsestäänselvänä.

Vierailija
13/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ties monetko yt:t jo takana. Viimeissä rajattiin oma yksikköni heti kättelyssä ulos. Muissa olen ollut asiakastöissä, joten irtisanominen on ollut ositain siitä syystä vähän mahdotonkin.

Nyt porukkaa on niin vähän että ei löydy enää tekijöitä. Olen sitten pääässyt vaihtamaan tehtäviä. Muutenkin olen monitaitoinen, muuntautumiskykyinen, pärjään asiakasrajapinnassa ja työkokemusta on monelta eri liiketoiminta-alueelta sekä julkiselta ja yksityiseltä puolelta. Jos tarvitaan kilpailutuksiin porukkaa niin musta saa hyvät pisteet. Omaa ansiota siinä että olen tehnyt hommat asiakkailla hyvin ja saanut hyvää palautetta ja olen suostunut kaikenlaisiin projekteihin, vaikka kaikkea ei ole etukäteen osannutkaan.

Vierailija
14/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran potkut ja kerran merkittävä työtehtävän vaihto, niin merkittävä, että irtisanouduin itse.

Osittain sattumaa, osittain omaa ansiota.

Vierailija
15/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pätijät ja juoruilijat ja me alistuneet saatiin jäädä.

Toivat kuulemma huonoa ilmapiiriä.

Vierailija
16/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päätin sitten ottaa paketin ja lähteä. Kun ei koskaan tiedä milloin paketit lopetetaan.

Vierailija
17/18 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka julkistettiin viikkoa ennen yt-neuvotteluiden alkua. Olin juuri palannut äitiyslomalta, ja pomo kertoi luottamuksellisesti (tehtävääni liittyen) yt-neuvotteluiden olevan tulossa, joten tajusin kyllä että mun työni on turvattu - eivät olisi sitä alkaneet julkistaa tilanteessa muuten.

Omaa ansiota? No, olen aina tehnyt työni mahdollisimman hyvin ja viestinyt pomoille haluavani uusia haasteellisia töitä. Välillä tiedän silti olleeni "pudotuslistalla", syistä joita en tiedä - mutta tuuli on kääntynyt, mulle hyvään aikaan. Että osin omaa ansiotani & osin suotuisia tuulia...

Vierailija
18/18 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yrittänytkin laiskotella ja vetkutella että saisin potkut, koska vihaan työtäni, mutta valitettavasti meidän tiimistä ei vähennetty lainkaan työvoimaa :(