Lapseni saa tänään silmälasit
Onko se vielä koulussa jotenkin iso juttu, että jollakulla on rillit?
Lasta taitaa jännittää. On ollut hyvin hiljainen koko iltapäivän...
Kommentit (13)
Minulla on aina lasit, isällään ajaessa.
En muista vahvuuksia, mutta lapsella on huono lähinäkö.
ap
"auttaa" lasta lasien sisäänajossa. Itse olen ainakin kertonut omista laseistani ja jutellut yleensä siitä kuinka monella on lasit (oppilaista) ja kuinka monen äidillä isällä. Siten on saatu tilanne arkiseksi, eikä se ole tuottanut ongelmia uudelle rillipäälle. t.ope
Meillä on kohta neljävuotiaalla ollut nyt vuoden lasit. Vahvuudet on kauas +4.50 ja toisessa kauas +5.50.
Ilman rajuja ohennuksia lasit olisivat sellaiset akvaariolasit... onneksi on nykyaika ja ohennetut linssit, vaikka noissakin lapsen silmät näyttää tavallista vähän isommilta. Toivon, ettei häntä tulla asiasta kiusaamaan.
Harva lapsi on silmälaseista mitään sanonut, peittohoidosta kyllä jos olemme joskus olleet ulkona ja lapsella silloin ollut toisen silmän päällä lappu. Silmälaseja ovat kommentoineet lähinnä aikuiset.
eli viime viikolla. Tänään ne sitten haetaan.
Asiasta on siis siellä jo juteltu. En yhtään kyllä muista onko siellä kellään laseja ennestään. Iltiksessä taitaa olla yhdellä.
ap
Tyttäreni sai lasit 1v. 2kk ikäisenä ja on nyt 3v. :)
Pitää laseja ihan hyvin ja kerhossa häntä ei ainakaan ole kiusattu :) Osaa myös kertoa toisille lapsille minkä takia hänellä on toisessa linssissä lappu: "Minulla on lappuhoitoa, silmä paranee tällä!" :D
Ikinä ei ole pilkattu. Jos nyt joku kaveri riidan päätteeksi on puhunut jostain rilleistä, niin se on unohtunut jo seuraavaan päivään mennessä.
Koulussa ei mitään ongelmia ja lasit on vahvat.
tyttö sai silmälasit ekaluokkalaisena. Se oli todella tärkeä ja iso juttu hänelle. Hän sai itse valita mieleisensä kehykset ja todella kivat valitsikin. Yhtään kertaa hän ei ole kiukutellut lasien pitämisestä. Ainoa mikä oli vaikeaa oli odottaminen. "Äiti milloin saan ne silmälasit?".
Ne on lapsen lempiväriä ja minustakin tosi nätit.
ap
Omalla lapsellanikin on, eikä hän ole luokkansa ainut. Tietääkseni lastani on yrittänyt kiusta vain muutama typpi, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Olen "myynyt" silmälasit lapselleni alunperin niin, että rillit on jotain vähän "hienompaa" ja sanonut, että kun olet isompi, saat käyttää vaikka erivärisiä piilolinssejä ja saat vaikka jotkut pinkit glitterkehykset, jos haluat...
Kun lapseni kertoi kiusaamistilanteesta, tajusin ettei ettei hän ymmärtänyt alkuunkaan, että mitä kiusaamista siinä ylipäätään voi olla, jos on rillit - koska sehän on vaan aika makeeta? Niinkuin hän itse sanoi " äiti mä olin, että whaaat? Sanoin, et siis kun mä en HALOO näe ilman näitä? Et pitäiskö mun mennä tääl ympäri koulua niinku sokeena, mitäääh?
Must toi on aika hyvä asenne:D.
Omalla lapsellanikin on, eikä hän ole luokkansa ainut. Tietääkseni lastani on yrittänyt kiusta vain muutama typpi, siinä kuitenkaan onnistumatta.
Olen "myynyt" silmälasit lapselleni alunperin niin, että rillit on jotain vähän "hienompaa" ja sanonut, että kun olet isompi, saat käyttää vaikka erivärisiä piilolinssejä ja saat vaikka jotkut pinkit glitterkehykset, jos haluat...
Kun lapseni kertoi kiusaamistilanteesta, tajusin ettei ettei hän ymmärtänyt alkuunkaan, että mitä kiusaamista siinä ylipäätään voi olla, jos on rillit - koska sehän on vaan aika makeeta? Niinkuin hän itse sanoi " äiti mä olin, että whaaat? Sanoin, et siis kun mä en HALOO näe ilman näitä? Et pitäiskö mun mennä tääl ympäri koulua niinku sokeena, mitäääh?
Must toi on aika hyvä asenne:D.
Todella loistava asenne
:)
Lapset saivat lasit 3-, 4-, 5- ja 9-vuotiaana. Kolme heistä on jo aikuisia. Piilareita he alkoivat käyttää 12 - 14-vuotiaana, mutta yksi käyttää edelleen mieluiten laseja. Nuorin lasien käyttäjä on meillä nyt 10-vuotias.
sai lasit viikko sitten. Etukäteen jännitti niitä todella paljon eikä olisi niitä millään halunnut. Oli ryhmän ensimmäiset silmälasit ja kyllähän ne aika paljon uteliaisuutta aiheutti/aiheuttaa, mutta ihan positiivisessa mielessä kuitenkin.
Onko teillä vanhemmilla lasit? Paljonko oli voimakkuus?