Ovulaatio ja veristä vuotoa???
Mulle ihan uusi ilmiö, kuulostaako kenellekään tutulta? Eilen löytyi selkeä lh-huippu ja ovis siis todennäköisesti on tänään. Lemmiskelyn jälkeen tuli ihan kunnollista vuotoa, pönttöön asti ja siteellinen päälle. Lähinnä tummaa mutta seassa hiukan kirkastakin. Aika pelottavan näköistä. Tietenkin huolestun myös siitä, falskaako limakalvo niin ettei siihen voi mikään kiinnittyä. Taustalla kaavinta syyskuussa.
Kipuja ei ollut minkäänlaisia, paitsi nyt on pientä jomotusta alavatsalla. Taidanpa laittaa tämän muillekin puolille, josko joku tietäis mitä ihmettä tämä nyt taas on...
Kommentit (5)
Omien kokemusteni perusteella, en sinuna olisi kovinkaan huolissani. Itselläni nimittäin ovulaation aikaan on lähes aina veristä tai ruskehtavaa vuotoa päivän -korkeintaan kaksi. Pikkuhousun suojalla olen kyllä yleensä pärjäillyt, mutta lemmiskelyn jälkeen vuotoa on saattanut olla enemmänkin.
Itse olin tästä myös huolissani hoitojen aikaan, että mahtaakohan sinne limakalvolle mikään kiinnittyä, mutta lääkärimme oli vakuuttunut, että ei haittaa asiaa. Itseasiassa ovulaation aikaisen vuodon aiheuttaa hormonien tilapäinen muutos, ei siis vuotava limakalvo, kuten kuukautisten aikaan.
Ja voin rohkaista, ettei minulla vuoto kiinnittymiseen vaikuttanut, koska tällä hetkellä rv 12 menossa =)
Oikeastaan itselläni vuoto on vain helpottanut ovulaation bongaamisen...
Tsemppiä!
-katti-
Suurkiitos teille molemmille!
Favolina: olet tainnut ennenkin mulle referoida tuota opustasi. Eikös sen nimi ollut jotain Take ??? Of Your Fertility, jotain sinnepäin? Pitäisköhän munkin se jostain hommata, tuntuu olevan aikamoinen sudenpentujen käsikirja ;-)
Katti: hyvä kuulla, ettei tuo todennäköisesti haittaa raskautumista. Ei kyllä oikein mahdu mun päähän, että mistä se veri sitten tulee jos ei limakalvosta? Tuota vuodon runsautta on tietenkin vähän vaikea arvioida luotettavasti, kun se oli spermansekaista sotkua. Sen verran näyttävä esitys kuitenkin oli, että miesressukin pelästyi oikein kunnolla...
Nyt ei enää näy juuri mitään, niin että taidanpa päättää raporttini täältä tähän...
Joo, voin todellakin suositella tuota kirjaa. Nimi on siis Taking Charge of Your Fertility ja kirjoittaja Toni Weschler. Se on tosiaan sellainen " sudenpentujen käsikirja" , sieltä löytyy lähes jokaiseen kierron kohtaan ja ongelmaan jonkinlaista ratkaisua. Valitettavasti nopeaa raskautumista ei tuon kirjan lukeminenkaan takaa, se on jo huomattu ;-) mutta omaa kiertoa ja kehoa on sen kautta oppinut ymmärtämään paremmin.
Toivotaan nyt vaan, että tuo vuoto oli tuota kirjassa ensin mainittua... ja että yritys on ajoittunut täydellisesti...
Jopa tuon Ceen muistin kirjan nimestä, tosin Care sen enempää kuin Concern ei oikein kuulostanut oikealta :-)
Ja vielä tätäkin kautta isot +onnittelut!
Moikka Heli!
Huomasin just vasta tän sun aloituksen ja katsoin heti mun " hedelmällisyysopuksesta" mitä se sanoo. Ja se sanoo näin:
" About 10% of women will notice that they occasionally have a day or two of spotting about midcycle, right around ovulation. In fact, they may even notice that the fertile cervical fluid (especially the eggwhite quality) is tinged with brown, pink or red. This is a result of spotting mixed with cervical fluid. It is considered extremely fertile. It is usually due to the sudden drop in estrogen that precedes ovulation and is nothing to be concerned about.
(...) If, however, the spotting lasts more than a couple of days, is bright red, or you notice spotting at other times in the cycle that do not coincide with ovulation or the approach of your period, it could be an indication of a problem requiring medical attention."
En tiedä oliko tästä mitään apua. Toisaalta mulla on endon takia joskus ollut yhdynnän jälkeen veristä vuotoa. Mikäli se jatkuu vielä, niin mene ihmeessä lääkäriin!