Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kauanko normaali kihlaus kestää...

Vierailija
22.10.2012 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti hänellä on joku ajatus, kun kosii. Joskus lasketulla ajallakin voi olla vaikutusta.

Vierailija
2/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeestaan kiinnostaa tietää et onko tossakin joku etikettiraja? Eli ku mennään kihloihin, niin etiketin mukaan hyvä kihla-aika on vuoden tms. Jos menee liian aikasin, niin se on huono ja jos odottelee vuosia, niin ei enää uskota, että kukaan on tosissaan asian kanssa? Ja miksi pitää mennä kihloihin, miksi ei voi mennä suoraan naimisiin?

T. Eräs utelias6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi pitää mennä kihloihin, miksi ei voi mennä suoraan naimisiin?

kihloissa on kaikki jotka avioituu.

Vierailija
4/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeestaan kiinnostaa tietää et onko tossakin joku etikettiraja? Eli ku mennään kihloihin, niin etiketin mukaan hyvä kihla-aika on vuoden tms. Jos menee liian aikasin, niin se on huono ja jos odottelee vuosia, niin ei enää uskota, että kukaan on tosissaan asian kanssa? Ja miksi pitää mennä kihloihin, miksi ei voi mennä suoraan naimisiin?

T. Eräs utelias6

silloin kun sovitaan, että mennään naimisiin. Kihlaus on avioliittolupaus. Avioon taas (siis Suomessa) ei voi mennä ilman esteellisyystodistusta, jonka saamiseen menee vähintään viikko. Joten siis tavallaan sitä on pakko olla kihloissa ainakin se viikko :)

Vierailija
5/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite mentiin kihloihin eka ja tehtiin pari lasta ja sit 4 vuoden päästä mentiin naimisiin ku saatiin asiat siihen malliin. Eli maksettua itse ilman velkaa 13000€ häät. Niin juu ja remontoitiin siinä yx talokin siinä välillä.

Vierailija
6/8 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Eräs utelias6

pystyy Suomessa karkaamaan naimisiin siltä istumalta kun kosinta/päätös tapahtuu. Jos kosinnan ja naimisiin menon välissä on viikkokin, niin se viikko on sitten kihlausaikaa.

Kihlaushan on lupaus naimisiinmenosta ja yleensä tällainen lupaus tehdään kosinnan yhteydessä.

Mua toisaalta naurattaa ja toisaalta vähän surullistakin, että nykyään on oikeasti pareja, jotka ovat ns. kihloissa vailla minkäänlaista aikomusta ikinä mennä naimisiin :D :/

Eikö heillä tosiaan ole mitään tietoa mitä kihlaus tarkoittaa? Samalla myös jotenkin halvennetaan avioliittoa instituutiona, mikä mulle henkilökohtaisesti on vielä tärkeä asia.

Vierailija
7/8 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Eräs utelias6

pystyy Suomessa karkaamaan naimisiin siltä istumalta kun kosinta/päätös tapahtuu. Jos kosinnan ja naimisiin menon välissä on viikkokin, niin se viikko on sitten kihlausaikaa.

Kihlaushan on lupaus naimisiinmenosta ja yleensä tällainen lupaus tehdään kosinnan yhteydessä.

Mua toisaalta naurattaa ja toisaalta vähän surullistakin, että nykyään on oikeasti pareja, jotka ovat ns. kihloissa vailla minkäänlaista aikomusta ikinä mennä naimisiin :D :/

Eikö heillä tosiaan ole mitään tietoa mitä kihlaus tarkoittaa? Samalla myös jotenkin halvennetaan avioliittoa instituutiona, mikä mulle henkilökohtaisesti on vielä tärkeä asia.

Samat sanat. Otin kihlasormuksen sormestani oltuani usean vuoden ajan kihloissa ja seurusteelleeni sitä ennen usean vuoden. Huomasin ettei kihlatullani ollut koskaan aikomustakaan avioitua kanssani ja hän hävyttömästi katseli muita ja puhui muista. Miksi siis kantaa kihlasormusta? Olen mieluummin vapaa kuin että näytän kihlatulle jota ei kuitenkaan ole tarkoitus avioida. Niin surkeaksi en itseäni tunne että joudun esittämään varattua.

Vierailija
8/8 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jo hääjärjestelyt valmiina ja olimme menossa noin kymmenen päivän päästä naimisiin, kun menimme sormuskauppaan. Sieltä soitettiin perään, että mikäs päivämäärä kaiverretaan minun kihlasormukseen ja huomasimme, että olimme unohtaneet kokonaan koko kihlauksen. Mies siihen sanoi, että parin päivän päästä voisi olla hyvä ja hän hakee sormukset silloin. Ehdimme olla kihloissa viikon. Vauvan laskettu aika oli silloin jo lähellä myös ja muutakin tekemistä oli. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi