Emmaljunga Scooter?
Tarvitsisin kevyet " maastorattaat" lähes vuoden ikäiselle ja pikaisen tuntkinnan jälkeen Scooter voisi olla sopiva vaihtoehto.
Voisiko niissä ottaa lyhyet torkut? Menevätkö enemmän makuuasentoon kuin Softyt?
Kommentit (13)
ne hommattiin kun tyttö oli 6kk. Nukkuu kärryissä useamman kerran päivässä. Musta se lepoasento on ihan riittävän makuulla nukkumiseen, ei haittaa vaikka pää on vähän kohollaan. Ainakaan näin talvella kun on nuhaa yms. Ja mielestäni se selkänoja näyttää pystymmälle kun mitä on. Vaikea selittää mutta kun siis lapsi siinä makaa niin asento ei olekkaan niin pysty kun mitä luulisi... Aluksi jätin yhdistelmät että jos nukkuu sitten niissä mutta kun ei niitä tullut enää yhtään käytettyä myin pois. Eli pelkillä Scoottereilla ollaan pärjätty loistavasti jo pari kuukautta. Eikä ole kertaakaan kaduttanut rattaiden vaihto.
Mä tuossa aiemmin virittelinkin keskustelua näistä scoottereistä ja paljon sainkin kommenttia, mutta kerrohan vielä sinäkin, että tarkeneeko neiti hyvin nukkua?ja muita kommentteja myös:)Nukutatko ihan pihalla vaiko jossain suojaisella parvekkeella?
Oona-moona:
ne hommattiin kun tyttö oli 6kk. Nukkuu kärryissä useamman kerran päivässä. Musta se lepoasento on ihan riittävän makuulla nukkumiseen, ei haittaa vaikka pää on vähän kohollaan. Ainakaan näin talvella kun on nuhaa yms. Ja mielestäni se selkänoja näyttää pystymmälle kun mitä on. Vaikea selittää mutta kun siis lapsi siinä makaa niin asento ei olekkaan niin pysty kun mitä luulisi... Aluksi jätin yhdistelmät että jos nukkuu sitten niissä mutta kun ei niitä tullut enää yhtään käytettyä myin pois. Eli pelkillä Scoottereilla ollaan pärjätty loistavasti jo pari kuukautta. Eikä ole kertaakaan kaduttanut rattaiden vaihto.
Meidän pitkä poika 1v6kk nukkuu melkein päivittäin päiväunet Scoottereissaan. Talja on alla ja toppahaalarissa ja talvikengissä on nukkunut. Silloin kun ollut selvästi pakkasen puolella,on ollut ohut fleecepeotto myös. Lämmin on ollut. Se Scootereiden jalkapeitto on topattu eli lämpöinen.Ja luulisin että meidän pojalle(kengännumero 25:) sinne mahtuisi äp-paketin makuupussi peitoksi sen jalkapeiton alle.Lämpöpussi ei varmaankaan hänelle menisi jos kengät jalassa,ilman kenkiä varmasti. Aika avonaisethan nuo, kuten kuomarit yleensäkin on, mutta me ollaan laitettu tuulisella ilmalla sadesuoja myöskin,niin ei tuule sisään niin paljon. Ja kannattaa ostaa esim Emman matkaratassadesuoja,se on sopiva, Emmaljungan oma on aivan liian iso.
joko jossain puistossa jos ollaan esikon kaa liikenteessä tai sitten katoksen alla omalla pihalla. (niin kun nytkin) Ihan lämpösenä on pysynyt. Tällä hetkellä olen käyttänyt kärryissä äp makuupussia ja jalkapeitto sitten siihen päälle. Olen ostanut myös muhkean lämpöpussin mitä ajattelin pitää kovemmilla pakkasilla jos on tarvetta ja sitten jos meinaa nousta istumaan makuupussin kanssa. Ei musta noi Scooterit kait sen kylmemmät ole nukkua kun tavalliset kuomurattaat tai yhdistelmien ratasosa. Ei meillä ainakaan olis enää mahtunut nukkumaan kovaan koppaankaan. Ja hyvin kulki Scootterit lumessakin. Menee nyt pelkästää kehumiseksi mutta tykkään niin paljon näistä. Ja tosiaan itse myin pois yhdistelmät sekä matkarattaat ja pärjätään pelkästään näillä.
Hain meille omat tänään ja kivoilta vaikuttavat. Ainoa, joka mietityttää on se, että Bugaboohon verrattuna nämä tuntuvat todella painavilta ja vähän kankeilta. Toivottavasti totun pian... :)
Ei ole pakko vastata jos et halua :=) mietin vaan ostitko jonkun näistä v.2006 väreistä. Itse en malttanut niitä odottaa kun menin katsomaan rattaita vähän niin kuin valmiiksi ja ne olikin sitten ostetettava samantien....
Poitou:
Hain meille omat tänään ja kivoilta vaikuttavat. Ainoa, joka mietityttää on se, että Bugaboohon verrattuna nämä tuntuvat todella painavilta ja vähän kankeilta. Toivottavasti totun pian... :)
Katselin kyllä niitä uusiakin värejä, limenvihreä oli ihana ja ruskean olisin ottanut heti, jos se vain olisi ollut saatavilla. Mutta myyjän mukaan uusista väreistä ei ole tietoakaan koska tulevat, joten...
Mutta eikö nämä kenenkään muun mielestä ole aika painavat ja kömpelöt? Toki hyvät tuolla lumessa kun toista lasta vetää pulkassa, mutta silti.
Poika näytti kyllä viihtyvän näissä erittäin hyvin, kun pääsi katselemaan ympärilleen. :)
Ihan hyvin on meillä mennyt ainoina rattaina nuo Scooterit. Myin Entiset Emmaljungat ja matkikset pois, enkä kadu ollenkaan!
moi! Mun mielestä ei ole painvat...jämäkät vaan ja tuntuvat siltä, että pääsee hyvin loskassakin eteenpäin. jos olisivat kevyemmät, niin se lumi ja loska sillain inohottavasti " vetäisi" kärryjä. Mulla on kokemusta vaan emmaljungan classiceista ja niihin verrattuna on kevyemmät, mutta niistäkin olen kyllä tosi paljon tykänny....eli tämmöinen mun mielipide:)
tykännyt scootereista todella... Tosin niitä on nyt lykitty vasta 2 päivää mutta noihin Oran fondeoihin verratuna todella kevyet! Ajattelin säästää Orat talven nukkumisia varten mutta taitaa ne lähteä myyntiin ennen kevättä, niin sujuvasti poika on nukkunut scootereissa. Mietin sitä kun kuomu on hyvin ohut (yksi kerros ?) ja Orassa taas paksut kankaat ja vanut kuomussa, mutta voihan sitä kovilla pakkasilla laittaa kuomun päälle vaikka villapeiton...
meilläkin scooterit
kuosi on Windsor mutta on sininen ruudullinen. Musta ruudullinen oli joku muu ehkä buginhamn tai ...
Hyvät ovat olleet;)
mutta meillä on kyllä niiiin tummansininen, että otin rattaista digikuvan voimakkaalla salamalla ja vasta sitten tietokoneen ruudulta näin että kyseessä on todellakin tummansininen =) outoa, luulin näitä rattaita mustiksi.. Eli ehkä Poiton rattaat ovatkin sitten jollakulla muulla kuosilla? Ruudutus on kyllä taas selvästi vaaleansinistä ja valkoista.
Itselläni on just maastokäyttöön nuo Scooterit hankittuna, hyvin kulkivat mettäpolulla, lumihanki on vielä testaamatta : )
Juu ja saa 135 astetta nukkuma-lepoasentoon eli enemmän kuin tavalliset avorattaat. Yksi syy miksi hankin nämä enkä kuomullisia avorattaita.