Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niuhotetaan minuuteista

Vierailija
16.10.2012 |

Työnantajalle minuuteista koituva kustannus:

Kuukausipalkka esim. 2000€

Vuosipalkka lomarahoineen -> 2.000€ * 12,6 = 25.200€

Työnantajan eläkekustannukset, vakuutukset, työterveys ja muut sivukulut -> 25.200€ * 1,8 = 45.360€

Säännöllisessä ansiotyössä työpäiviä on yleensä 5 päivää / viikko eli 22 päivää / kalenterikuukausi.

Vuodessa työssäkäyntikuukausia on lomakuukausi huomioon ottaen 11

joten työpäiviä kertyy tuolloin vuodessa yleensä 242 päivää.

Tästä vähennetään arkivapaat, joita keskimäärin 10 vuodessa. 242-10=232

työpäivä on keskimäärin 7,5h, eli 232*7,5 = 1740 tuntia/vuosi

Eli työnantaja maksaa 232 päivän / 1740 h työstä vuodessa n.45.360€ eli 45.360/1740 = 26,07€/h -> 0,43€/min

Näin päivittäinen 1min päivässä maksaa työnantajalle 232*0,43 = 100 € vuodessa

Eli jos 25 henkilön yrityksessä jokainen venyttää kahvituntia 5min, eli 10min päivä, maksaa tämä työnantajalle yli 25.000€ vuodessa, eli yli puolet yhden henkilön vuosipalkasta...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa iso tuntipalkka :)

Vierailija
2/6 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai vastaus (johonkin?).

Meillä ainakin tehdään ilmaista (yli)työtä työnantajalle joka ikinen päivä, eli ei niuhoteta minuuteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset, joiden mielestä minuutti sinne tai tänne ei haittaa, ovat yleensä aina myöhässä. Eli se ei tarkoitakaan sinne tai tänne, vaan pelkästään sinne. Muiden pitäisi olla joustavia ja ymmärtää, ettei parilla minuutilla ole väliä.

On erittäin itsekästä olettaa, ettei se haittaa, kun ne muut aina odottavat sitä myöhässäolijaa.

Vierailija
4/6 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kääntöpuoli on se, että työntekijän omaa aikaa ei pidetä minkään arvoisena. Tasan yhtä monta kertaa hän on työpisteellään minuutin aikaisessa kuin myöhässä.

Jos on kellokortti, niin kaikki ryntäävät kellokortille jonottamaan työajalla. Mitä järkeä tuossa on?

Lisäksi on sitten sellainen asia kuin työssä viihtyminen. Lyön vaikka pääni pantiksi, että työntekijät ovat keskimäärin motivoituneempia ja puhaltavat yhteen hiileen omasta halustaan ja parhaansa mukaan firman yhteiseksi hyväksi sellaisissa paikoissa joissa yksi minuutti työnantajan aikaa EI ole maailmanloppu.

Mites paljon rahaa motivoituneet työntekijät tekevät firmalle enemmän, kuin sellaiset "mä oon täällä vaan töissä ja ootan et pääsen leimaan kellokortin"-tyypi?

Vierailija
5/6 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset, joiden mielestä minuutti sinne tai tänne ei haittaa, ovat yleensä aina myöhässä. Eli se ei tarkoitakaan sinne tai tänne, vaan pelkästään sinne. Muiden pitäisi olla joustavia ja ymmärtää, ettei parilla minuutilla ole väliä.

On erittäin itsekästä olettaa, ettei se haittaa, kun ne muut aina odottavat sitä myöhässäolijaa.

Mä en edes huomaa jos työkaverini on pari minuuttia myöhässä. Eikä hän huomaa jos minä olen. Onneksi ollaan tiimi, niin ketään ei haittaa. =D Jäämme myös työajan jälkeen jos jokin on kerta kesken, ei tässä nyt jäniksen selässä olla.

Vierailija
6/6 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että palvelualalla minuuttikyylät aiheuttavat enemmän harmia. He nimittäin myös lähtevät tasan silloin, kun työaika loppuu, vaikka työt jäis kuinka hankalasti kesken.