Rahat tiukassa - vauvanruokaan jatketta
Mietin tekeväni itse kasvissoseet samalla systeemillä kuin nuo purkkiruoat, eli keitän ensin vedestä ja perunajauhosta kiisselin ja sekoitan siihen kolmanneksen, korkeintaan puolet itse kasvista. Onko joku kokeillut? Noinhan purkkiruoat tehdään?
Kommentit (7)
Miksi ihmeessä lisäisit tuota perunajauhoa ruokaan? Mikset heitä ihan tavallista kasvissosetta ilman mitään jauhoja?
syödä ihan vaan kasviksia täyttyisi vatsa paremmin?
vesi ja perunajauhot kun ovat halvempia. Miettikääpä nyt niitä purkkiruokia, niissäkin on ensimmäisenä vesi ja sakeutusaineena riisitärkkelys, siis sakeutettua vettä ja aina vaan korkeintaan puolet sitä itse asiaa. Miksi niitä muuten sakeutettaisiin, kuin siitä syystä että niissä on " liikaa" vettä? Ja miksi muuten näin tehtäisiin, kuin siksi että sakeutettu vesi on halvempaa. Valmistaja säästää kustannuksissa. Voisikohan noin tehdä kotonakin.
kuin ihan hivenen. Peruna toki on halpaa mutta entäpä muut kasvikset. Vai miksi noita purkkiruokia sitten sakeutetaan?
Tämän on tosin pakko olla provo, mutta kerrotaanpa nyt ihan varmuuden vuoksi: siinä hippusessa perunajauhoja, joka tarvitaan yhden purkillisen sakeuttamiseksi, on energiaa minimaalisen vähän, tajuat kai että lapsi syö sitä vastaavasti paljon enemmän? Stydiä kasvissosetta menee vastaavasti paljon vähemmän.
voit vetää sauvasekoittimella hienoksi ja sitten keittää siitä lisuketta. Prismassa 2kg elovenaa 1,59¿
mieluummin vaikka puurolla niin tulee edes jotain ravintoarvoa.